Laat ik vooraf al zeggen dat ik vanaf dag 1 dat ik de Focus rijd, het gasresponse vreemd vind, dit word straks een stuk duidelijker.... Maar nu heb ik vandaag 1x geconstateerd dat het gas bleef hangen op zo'n 3500tpm, ik reed in zijn 2e versnelling een bocht/drempel op, trapte de koppeling in voor naar zijn 3e versnelling en merkte dat hij op 3500tpm bleef hangen, niet kort, maar voor minstens 10 sec, door met het gas te spelen ging het weer weg. Ik heb ooit hier gelezen dat er bij een paar iets met de elektronica van het pedaal was, maar bij welke model of uitvoering? geen idee meer Misschien dat dit ook een indicatie is dat er wat mis is met het pedaal, maar als je dus bv 35km/h rijd, en je trapt de koppeling in, je geeft dan volgas, dan duurt het best wel lang (6 sec) voordat de toeren weer terug naar stationair zijn, daar heb ik een filmpje van gemaakt. Wat is de ervaringen van jullie hiermee??
Probleem in gaspedaal sensor komt nog wel is voor en niet altijd een foutcode Prijs van een nieuwe is dacht ik iets van rond de 30 eur. voor een normale
Ik had soortgelijke problemen met mijn Focus 3.1 1.6 ecoboost Gaspedaal vervangen en de problemen waren weg. Volgens mij is er nog iemand op het forum die dat ook had.
Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 1.0 Ecoboost. Dealer kon eerst het probleem niet vinden, doordat er bij het uitlezen geen foutmeldingen boven water kwamen. Uiteindelijk is onder garantie de sensor van het gaspedaal vervangen en sindsdien zijn de problemen weg.
Mijn focus gaat voor een beurt en dit probleem vandaag naar de garage ik laat wel even weten hoe het is afgelopen want meestal kijken ze me een beetje vreemd aan als ik met zulke verhalen aan kom. Gr Ruud
Nou, ik heb er een nieuw gaspedaal in zitten, koste letterlijk maar 5 min sleutelen en net geen €29,- Geen idee of het de oplossing is tegen het blijven hangen, maar het is niet de oplossing van wat er in het filmpje gebeurd, weet ook niet of andere 1.0 ecoboost rijders hetzelfde ervaren
Wat ik al schreef en Voor die prijs kan je geen bult vallen ik denk dat dat de oplossing is voor de rest niet veel bekend met deze storing dan het pedaal We gaan er vanuit dat het goed is
zelf zie ik ook niks verkeerds in het filmpje. Geen enkel motor zakt snel in toeren na gas los laten onbelast. rede is dat krukas, samen met vliegwiel zwaar zijn. deze blijft dan perfect nog nadraaien. voordeel hiervan minder last van dat het een 3cil is. motor loopt dan stuk rustiger en stabieler in toeren. nadeel dat hij langzaam op toeren komt of zakt.
Mijn 1.0 ecoboost reageert ook zoals in het filmpje. Maar het toerental blijft nooit hangen op een bepaalde rpm. Het is ook allemaal electronisch tegenwoordig. Tussen het gaspedaal en de motor zit een computer die ‘de scherpe kantjes’ eraf haalt. Als je het gas in 1x loslaat zal de computer rustig gas terugnemen. Dat helpt ook bij het schakelen. En als je zonder gas te geven de koppeling iets laat opkomen (1e of achteruit) dan zie je het toerental ook iets stijgen.
Bedankt voor de terugkoppelingen dat het "gedrag" in het filmpje dus een eigenschap van de nieuwere generatie motoren is..... Ik kwam dan ook vanaf een Focus II 2.0i, die zakte wel nagenoeg direct
Idd 2.0 zaktw idd wel wat sneller. Turbo direct i gespoten niet. Mogelijk om lspi te voorkomen en zwaardere onderdelen