1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Display tellerunit blijft soms hangen in "rust"

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door yep123, 30 sep 2020.

  1. Hallo

    Zo'n 6 weken geleden wilde de auto niet meer starten, ANWB erbij gehad en die constateerde alleen een lege accu, dynamo was ook nog goed. Nadat de accu weer goed was opgeladen geen problemen meer.
    Vanmiddag wilde ik met de auto weggaan, maar de deur reageerde niet op de afstandsbediening van het keyless systeem, ook niet op de reserve afstandsbediening. Ik kon nog wel met de sleutel de auto in. De auto wilde ook niet starten, hoorde ook geen omwenteling vd startmotor, helemaal "dood". Geen enkel lichtje brand in de auto, alleen het rode lichtje boven de kilometerteller knippert. Na poging 2 om te starten wil het contact ook niet meer draaien, zit helemaal vast. Gisteren startte de auto nog zonder problemen.
    Zou dit toch met een hele lege accu te maken kunnen hebben??

    Ik heb een Ford Focus 2 MK1 uit 2006 met een keyless systeem (keyfree)

    Alvast bedankt voor de reacties
     
  2. Bij de eerdere pogingen ging toen wel het knipperende lampje uit?
     
  3. Dat lichtje knippert altijd als de stilstaat
     
  4. Logisch....maar wat als je de sleutel in het contact steekt?
     
  5. Lijkt op een dooie accu. Ik zou m vervangen en nog eens proberen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G973F met Tapatalk
     
  6. Ik heb een keyless systeem, dus de hendel uittrekken en omdraaien. Wanneer de auto is gestart brand het lichtje nooit. Knippert alleen als de auto stilstaat.
     
  7. Vorige keer is de accu nagekeken door de wegenwacht, zou niks mee aan de hand zijn, alleen leeggelopen, laadde gelijk goed op toen de wegenwacht de startkabel erop zette.
     
  8. Beste Yep123, ik heb geen ervaring met keyless, hendel uitrekken en omdraaien zegt me niets...
    Welke hendel en wat omdraaien?
     
  9. #9 jason101, 30 sep 2020
    Laatst bewerkt: 2 okt 2020
    Vrees toch dat de accu plat is. Zou de multimeter ff aan de accu hangen. Meten is weten zeg ik dan maar
     
  10. Ik denk dat ik het beste kan omschrijven als een contactslot zonder sleutel
     
  11. Ah zo!
    Als de auto auto niet wil reageren als gewenst zou ik ook als eerste de accu verdenken.
    Je kan nog proberen een half uurtje deze af te koppelen en dan proberen, mocht dit niet werken zou ik een nieuwe accu plaatsen.
     
  12. Accu laten laden en daarna met een goede tester laten testen. Hoe oud is tie ? Maar meest waarschijnlijk overleden als er geen enkele lamp meer aan gaat.
     
  13. Als je de multimeter op de accupolen zet zou je 12,4 Volt of meer moeten hebben.
    Voor lege accu noodgevallen heb ik laatst bij de Lidl een dergelijk apparaat gehaald (voor ongeveer dezelfde prijs): https://www.bol.com/nl/p/lifegoods-...a-poort-draagtas-rood-zwart/9200000126667449/
    Hoef je niet te rommelen met startkabels en schijnt prima te werken!
    Bij draaiende motor zou je vervolgens een ongeveer 14,4 Volt moeten hebben wil de accu bijladen. Oorzaken kunnen dan nog zijn rotte massaverbinding, rotte aansluiting op de accu of toch defecte dynamo.
     
    Malinois vindt dit leuk.
  14. Hoi
    Gisteren is de ANWB geweest, wat al het vermoeden was, accu helemaal leeg. Accu laadde niet goed op, waarschijnlijk ligt het dus aan de accu. Wat wel vreemd was is dat alles het weer deed, kon de deuren ook weer openen met de afstandsbediening maar de auto wilde niet starten. wat bleek, de zekering van het communicatiesysteem was ook kapot, nieuwe zekering en toen startte de auto weer. De ANWB wilde er wel gelijk een nieuwe accu inzettwen, dit niet gedaan. De auto is nu bij een monteur om ook even goed verder te kijken dan alleen de accu. Zou een beetje zonde zijn dat ik een nieuwe accu heb en later hetzelfde probleem zich weer voordoet.

    Afwachten dus
     
    Dennis182 vindt dit leuk.
  15. Ik zou de accu even fatsoenlijk laten testen bij een accuboer. Eventueel ook nakijken of er geen al te grote lekstroom is als de auto volledig uit staat. Denk dat je daar al een behoorlijk beeld mee krijgt.
     
    nctnico vindt dit leuk.
  16. Kweet noe of het nog de eerste accu is maar als dat zo is dan is die ook wel aardig op leeftijd.
     
  17. Even een update

    De meter voor evt lekstroom zit al een paar dagen op de auto, tot nu nog geen lekstroom kunnen vinden. Dan is is het hoop ik toch alleen de accu
     
  18. Als een accu plat is geweest wordt die onbetrouwbaar daar. Dat die weer snel op 12,4VDC zit wil niet zeggen dat de capaciteit ook weer op goeie nivo zit,. Dat is meer als je hersenen, wat verloren is komt nooit meer terug.

    Verstuurd vanaf mijn HD1913 met Tapatalk
     
  19. Hoi

    De accu is nagekeken, niet best daar komt dus een nieuwe in.
    De bedrading in beide portieren zijn ook erg geoxideerd, deze zijn afgekoppeld. Ze zijn voor de knoppen aan de buitenkant vd de portieren voor het keyless systeem, die knoppen gebruik ik toch niet
    Waarschijnlijk is nu dus het probleem opgelost
     
  20. Helaas, vandaag startte de auto weer nier nadat het een hele tijd goed is gegaan met de "ingrepen" die hierboven staan beschreven. De ANWB is er weer bij geweest en de accu was weer helemaal leeg. De meneer heeft de tijd genomen en kwam er al snel achter dat de auto 1.2A stroom lekte. Na even zoeken bleek dat de zekering vaan de binnenverlichting in rust teveel stroom gebruikt. Na deze eruit te hebben gehaald nog 0.49A verbruik, nog iets te veel. Bij de elektrische ramen ook heel iets teveel verbruik.
    We gaan maar eens kijken hoe dit op te lossen, morgen breng k de auto maar weer naar de monteur
     

Deel Deze Pagina