1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

verschil mk2 en mk3

Discussie in 'Algemeen' gestart door henk67, 27 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ikzelf vind de mk3.1 van buiten mooier, maar de mk3.2 van binnen. Tja ook weer een moeilijke keuze.
     
  2. Die keuze kan ik helaas niet gemakkelijker voor je maken, de portemonnaie beheer je immers zelf :mrgreen:
    Welke keus het ook wordt het rijden met een ST is en blijft een hele mooie ervaring.
     
  3. Dat is zeker waar, ik geniet ook nog elke dag van de ST en hoop dat nog jaren te doen.
    Maar dat zal wel goed komen haha
     
  4. Misschien vinden jullie het vloeken in de kerk, maar waarom geen Fiesta ST?
    Ik heb een Fiesta ST van 2005, erg leuk om die een paar dagen mee te nemen in plaats van de Focus. Nog gaver zou het zijn als ik een Fiesta ST 180 (mk7 dus) naast de Focus zou hebben. Dat lijkt me echt leuk speelgoed, en nog modern ook. En voor rond de 10k wel te vinden.
     
  5. De mk2 natuurlijk! Klassieker in wording , en machtige 2.5 5pitter !
     
  6. Precies en dan de RS..., dan heb je echt een snelle Ford. :thumbup:
    Kost ongeveer net zo veel als een ST mk3.5.
     
  7. De MK2 is een geweldige auto maar een klassieker gaat het niet worden daarvoor zijn er simpelweg veel te veel van gemaakt, tenzij je de MK2 RS bedoeld natuurlijk.
    De 2.5 5 cilinder is inderdaad een geweldige motor, maar onderschat de 2.0L Ecoboost niet.

    Vanzelfsprekend is de MK2 RS een zeer snelle auto en staat deze nog altijd op mijn wensenlijstje om erbij te hebben, maar de stelling dat je dan een echt snelle Ford hebt deel ik niet met je aangezien ik weet hoe snel een MK3 ST is.



    De keuze is echt niet zo simpel aangezien je altijd in overweging moet nemen wat je allemaal met de auto wilt doen. Is het een weekend auto of gaat de auto ook voor woon-werk doeleinden gebruikt worden. Het is een kosten/baten plaatje, de aanschafprijs is leuk maar wat kost het om de auto op de weg te houden. Als het allemaal zo simpel is waarom koopt dan niet iedereen een ST of een RS ;)
     
  8. De 2.5T is een fantastische motor, dat staat buiten kijf! Maar een mk2 met een mk3 vergelijken is lastig. Al is het maar vanwege het generatie verschil en de aanschafprijs. Voor de prijs van een goede mk3 ST koop je bijna 2 mk2 ST's.

    Als ik een optelsom zou moeten maken:
    Mk3 is jonger;
    Mk3 is luxer;
    Mk3 is moderner;
    Mk3 is comfortabeler;
    Mk3 is krachtiger;
    Mk3 is zuiniger
    en!
    de mk3 is nog origineel!
     
  9. #29 henk 68, 29 aug 2020
    Laatst bewerkt: 29 aug 2020
    Omdat Nederland ondertussen 1 groot woonerf is, eenmaal op de N of rijksweg aangekomen rij je van lazergun naar lazergun en/ of traject controles, omdat 100 overdag de max is.
    Zelfs met een ST line ben je tegenwoordig al zo je rijbewijs kwijt als je niet oplet....,o ik heb trouwens een trekhaak nodig ., gaat hem niet worden zo'n ST.. ;)
    Toegegeven.., toen ik 27 jaar geleden een gozer was van 25 reed ik ook als een aap met 7 lullen zo trots in me Sierra Cosworth rond en later een M3.
    Alleen de tijden zijn helaas veranderd qua strafmaat.
    Maar ik ben blij dat er nog genoeg zijn die wel in een mooie ST of RS rijden, zo blijft er voor mijn ook nog wat te kijken en te genieten onderweg.
     
    meeder en McGyver vinden dit leuk.
  10. Dat is wel 1 van de grote na delen van een st. Dat er geen trekhaak onder kan.
    Ik persoonlijk was anders voor de mk2 gegaan. Rijd weinig km dus dan is die 5cil echt mooi
     
  11. @henk 68
    Het is inderdaad een feit dat de strafmaat aanzienlijk is tegenwoordig, maar bang zijn voor een bekeuring is in mijn optiek geen goede reden.
    Een ST of een RS rijden wil helemaal niet zeggen dat je altijd hard moet rijden, dat is iets wat tussen je oren zit.
    Tevens ben ik van menig dat ook leeftijd geen rol speelt, ik ben zelf al geruime tijd een 50 plusser maar kan er nog dagelijks van genieten dat ik het privilege heb een RS te mogen rijden.

    Het is ook niet de hoge topsnelheid die het rijden in een hot hatch zo leuk maakt, het is de tijd die je (niet) nodig heb een mooie snelheid te halen.
    Kortom ik blijf voorlopig maar met de RS rijden zodat een ander ook iets heeft om naar te kijken (genieten) ;)

    Een trekhaak is wel een dingetje natuurlijk :roll:
     
    Malinois en steelmaster vinden dit leuk.
  12. Voor mijn is de trekhaak wel een dingetje ,maar dat is persoonlijk.
    Bekeuringen ......en de rest bedoel je ;).
    Maar als je met een RS of ST rijd als een ST-Line dan kun je beter de centjes in je zak houden lijkt me.
    In ( even spieken) Flevoland is het misschien nog leuk en de moeite waard , maar hier in het westen is niet echt van belang om in een mooie tijd je snelheid te halen, ivm de drukte.:lol:
    + dat deze 50 plusser misschien niet haantje de voorste hoef te zijn .., maar dat is natuurlijk ieder zijn ding.
    Maar goed ..,vooral zo doorgaan dan heb ik ook wat om naar te kijken inderdaad.;)
     
  13. De kick van het rijden met een snelle auto heeft voor mij niet zo heel veel te maken met heel hard rijden (als doe ik dat wel eens, maar vooral in Duitsland). Het is meer de kick die het geeft als je ook maar even van het vermogen gebruik kan maken (en dat kan ook gewoon op elke 80 weg), de pret is kort, maar echt heel erg leuk. Dat is iets dat een sportief uitziende auto (ST-Line) je niet kan geven. Het is de combi van de G krachten, het geluid en stiekem ook gewoon het genot van het bezit. Mijn vorige auto was ook sportief, maar niet erg snel (Toyota GT86), dat was een auto waar je eigenlijk overal volgas kon geven, en wordt dan al snel saai voor mij. Met de ST moet je echt opletten, je kan niet overal zomaar volgas geven, dat houdt het rijden voor mij ook erg leuk.
     
    Thieske vindt dit leuk.
  14. Ik zelf rij een mk2 st, als ik het geld er voor over had zou ik een mk3 st kopen, als ik voel hoe soepel al een 1.6 ecoboost loopt, dan zal dat bij een 2.0 nog wel beter zijn, en hij is een stuk moderner en heeft standaard een betere wegligging wat ik heb horen zeggen. Al ben ik ook erg tevreden met de mk2 st en rijd ik met plezier ook lange afstanden er mee. Zelf mijn vrouw pakt liever de focus dan de polo. Verschil waar wel rekening mee te houden is, is dat een mk3 krappere stoelen heeft dan een mk2 st, en ik ben niet heel smal, maar dan zit ik in een mk3 toch wel krap in de zitting.
     
  15. waarom? zoals eerder gezegd het gaat niet altijd om de (top) snelheid.

    ik imponeer zelfs al met 60 tot 80 km p/u.
    ik rij op iedere rotonde elke Tesla er uit hoor :grin:

    dat hoeft deze 50 plusser ook niet hoor en de rechterbaan voor het verkeerslicht is mij ook niet vreemd.

    en stiekem is het ook wel leuk als je 'bekeken' wordt met een :st: en daar heb ik best wel veel bekijks mee dankzij de kleur.
    en op zulke momenten ben ik dan extra trots op mijn ST-tje ;)
     
    henk 68 en Malinois vinden dit leuk.
  16. Ik ken het gevoel Gerard, dat heb ik met me knalrode St-Line op zijn 19 inch..... (RS velgen) ook. :D
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  17. Als ST MK3.2 diesel rijder moet ik weer heel eerlijk zeggen dat het mij allemaal wel meevalt hoor. Ja, een ST ziet er wat sportiever uit dan een 'normale' Focus en het interieur is lekker sportief vanwege de maxicosie's. En de 3 extra metertjes op de console natuurlijk.
    Maar eerlijk is eerlijk....een VW Pasaat met een 2 ltr TDI doet niet onder voor mijn wagen terwijl die er wel heel normaal uitziet. Het gaat om het totaal plaatje denk ik. Tussen een MK2 en een MK3 zit optisch zoveel verschil dat het echt 2 verschillende auto's zijn. Je moet ook kijken naar wat je allemaal nodig denkt te hebben. Waarom zou je flink geld neerleggen voor luxe die je niet gebruikt zoals bv stoel en stuurverwarming, achteruitrijcamera, parkeersensoren en al dat soort dingen. Een MK2 is dan nog lekker puur(der) auto rijden en je ogen en oren gebruiken.
    Waarom ik dan toch een MK3 rij? Ik rij tussen de 30 en 35K per jaar. Hoe jonger de auto, hoe minder kans op pech. Waarom dan een ST? .....EUHHH omdat mijn vrouw dat wou, hahaha. Voor mij was heel wat minder snel en luxer al goed geweest. Economisch rijden kan trouwens echt wel met deze diesel. Woon/werk is 1:19.5 bij mij. Is natuurlijk wel diesel en bij max 100 kmh.
     
    RSBülent, McGyver en gerardTDCI vinden dit leuk.
  18. wat is ze lief hé ;)

    oh, dan moet ik nog een hoop leren :schater:
     
    RSBülent en McGyver vinden dit leuk.
  19. Laten we wel on topic blijven, we dwalen teveel af. :ontopic:
     
  20. Het ligt er dus gewoon aan wat je zoekt in een auto. Heb gisteren weer een mooi rondje gereden met de Fiesta ST van 2005 en dat is echt genieten. Niet heel snel, maar echt leuk speelgoed. Een Focus ST is iets groter en zwaarder en lijkt me ideaal voor vlammen op de Autobahn.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina