Hallo, Ik hoop dat ik dit zo goed doe, dit is de eerste keer hier. De garage waar we hem begin dit jaar gekocht hebben heeft vandaag laten weten dat ze niks willen doen. We hebben sinds kort een motersysteem storing met beperkte acceleratie. De garage dacht dat dit aan het gaskleppenhuis lag en heeft deze gereinigd en "gerepareerd". Dat ging 2 dagen goed maar nu is het alleen maar erger en schiet de moterstoring er al veel sneller op (Kon eerst verschillend rijden tot we vlak voor bestemmingen waren.(1,5 of 0,5 uur rijden)) Nu heb ik de anwb laten komen en die had het volgende rapport: SCANRAPPORT AANDRIJFLIJN Automatishe versnellingsbak Alle modellen - [>=2003] EFI - [>=2003] Aantal fouten: 2 P1000 - Systeem test niet voltooit P2110 - Regelklep actuator, regelsysteem geforceerde toerentalbegrenzing CHASSIS ABS ESP - [>=2003] Aantal fouten: 1 B1318 - Ecu spanning te laag ABS TEVES ABS - [>=2003] Elektronische parkeerrem (EPB) [>=2003] Stuurbekrachtiging Alle modellen - [>=2003] CARROSSERIE Airconditioning Automatic - [>=2003] BODY COMPUTER Alle modellen - [>=2003] Aantal fouten: 1 B1317 - Ecu spanning te hoog Instrumentenpaneel HIGH LINE - [>=2003] Aantal fouten: 1 U1900 - CAN-communicatiebus - storing ontvangst Instrumentenpaneel LOW LINE - [>=2003] Portiersysteem Achter deur rechts - [>=2003] Portiersysteem Deur bestuurders zijde - [>=2003] Portiersysteem Deur passagiers zijde - [>=2003] Portiersysteem Linker achter deur - [>=2003] SRS (Airbag) BOSCH - [>=2003] EXTRA Xenon-verlichting Adaptief voorverlichtingssysteem (AFS) - [>=2003] Xenon-verlichting Hoge intensiteit ontladingslampen (HID) - [>=2003] Als iemand tips heeft hoe verder heel graag! Groetjes Mellie
Deze C-Max is gebaseerd op de Focus 2 toch? Misschien dat de experts er wat zinnigs van kunnen zeggen maar de 2e generatie Focus had toch wel eens problemen met slechte soldeerpunten van de tellerunit waardoor er een scala aan storingen kon ontstaan?
Zou kunnen. Een dergelijk groot aantal ongerelateerde foutmeldingen doet mij denken aan slecht contact ergens in het electrische systeem.
Hoe is de staat van de accu? Zie nl spanning te laag en te hoog staan, alsof er een lader aan gehangen heeft.
Ik hou het op een probleem in het instrumentenpaneel Is ook een probleem wat veel vaker voorkomt er zijn bedrijven die deze printplaat verbindingen repareren
Bedankt iedereen voor de input.. nogal druk gehad dus bij ingeschoten om te reageren. Volgende week heeft de garage eindelijk tijd. Ik zal daarna laten weten hoe het is verlopen.