1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke punten van een Ford Focus (met oplossing indien bekend)

Discussie in 'Handleidingen Overig' gestart door kolere, 25 sep 2011.

  1. Is onzin om te denken dat je econetic diesel een miskoop is. Het betreft een auto waarmee kilometers gemaakt moet worden en gebouwd voor zuinig en schoon terijden met een zo laag mogelijke bijtelling . Ik heb mijn econetic met bijna 3 ton op de teller ingeruild. Zonder noemenswaardige zaken probleemloos gereden. Dus dat mensen de auto lui vinden en sloom en dan toch kopen heb ik nooit begrepen ( kwam je toch achter bij een testrit). Als ik naar kruissnelheid op trok pas in z’n 6 zetten als die bereikt had en bij inhalen even terug schakelen.

    Of het in de huidige tijd handig is om een euro 5 diesel te kopen is een ander verhaal. Ik maak de kilometers niet maar als het moest dan koos ik minimaal voor een euro6 diesel.

    Ontopic, desnoods laat je het stuurhuis in afspraak met de verkoper bij de lokale Ford dealer uitlezen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
    bws723 vindt dit leuk.
  2. Ja daar heb je gelijk in. Dat is het probleem ook niet in rij 60 tot 70 duizend kilometer per jaar dus rijden doet hij wel. Sloom vindt ik hem ook niet behalve dat ik wat pit mis met optrekken vanuit stilstand. Dat los ik nog op door hem te chippen. Mijn ervaring leert dat de auto dan ook zuiniger wordt.

    Als het stuurhuis uit te lezen valt zal ik de verkoper daar zeker op wijzen. Bedankt voor de tip.



    Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 7 met Tapatalk
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  3. Dan is uitlezen bij je locale dealer net zo duur als heen en weer rijden naar de verkoop partij om hem uit te lezen.
    En de locale dealer heeft de verkoop en de daar aan hangende garanties niet in het achterhoofd als die iets tegen komt.


    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
    Gianshamo vindt dit leuk.
  4. Dat klopt ik bedoelde meer de optie bespreken om het stuurhuis uit te lezen en hem erop wijzen dat daar het probleem kan zitten. De auto staat daar nog steeds namelijk.



    Verstuurd vanaf mijn Redmi Note 7 met Tapatalk
     
  5. A op die manier.
    Ja dat is zeker een optie

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
  6. 1.0 ecoboost 2011>
    Problemen met de oliedruk met als oorzaak 'verkeerd olie' gebruik waardoor de in de olie lopende tandriemen langzaam oplossen en hierdoor het filter van de oliepomp verstopt komt te zitten, met als gevolg hoge reparatie kosten, de ford dealer gaf aan dat dit een veel voorkomt en ze standaard voor dit type motoren de oliepomp in voorraad hebben.
     
  7. Ik zie nog geen punten van de mk4. Nog niks bekend? Vandaag de auto naar de garage voor de 3e beurt (90.000 km) Belletje van de garage. Lekt op distributie deksel. Kunnen ze vandaag niet maken [emoji848]Duurt te lang. Nieuwe afspraak.[emoji22]
    Is een 1.5 ecoboost 182 pk.

    Verstuurd vanaf mijn HD1903 met Tapatalk
     
  8. volgens mij is daar een apart topic over.
    iets met kinderziektes geloof ik.
     
  9. Hallo. Heb een Ford Focus 1600 station 2003.
    Deze loopt slecht.
    Als hij stationair loopt, loopt hij prima.
    Als ik gas geef, lijkt hij op drie cilinders te lopen.
    Distributie vervangen, bobine vervangen, injectoren vervangen, kabels vervangen, bougies vervangen, maar niets helpt.
    Wat kan nog de oorzaak zijn ?
     
  10. Goedkope benzine, ga maar eens iets anders tanken als euro95
     
  11. De brandstofdruk kan een oorzaak zijn, maar meten is weten. De benzinepomp (in de tank) is door menig forumlid al eens vervangen.
     
  12. Hallo.
    Nogmaals, vraag ik hier, of iemand mij kan helpen.
    Mijn Ford Focus 1600 bj 2003, heeft een storing, en wij komen er maar niet achter wat er aan de hand is.
    Nu is mijn kennis van de auto niet zo groot, maar ik hoop toch het te kunnen oplossen.
    Als de auto stationair loopt, loopt hij prima.
    Maar op het moment, dat je gas geeft, houdt hij in, en is het net of hij op drie cilinders loopt.
    We hebben de bougies nagekeken, en die zijn goed.
    Een was er wel nat, en toch vervangen.
    Maar dit heeft het probleem niet opgelost.
    De injectoren verwisseld, heeft ook niets opgeleverd.
    Ook de distributie riem is vervangen, deze stond niet op tijd.
    Ook dit heeft geen verbetering opgeleverd.
    De bobine is vervangen, bougiekabels vervangen, temperatuur zender vervangen, en de tips, die ik eerder heb ontvangen uitgevoerd. Ook niets geholpen.
    Heb de auto laten uitlezen, maar ook hier zijn we niets verder mee gekomen.
    Wie kan mij vertellen, waar ik het probleem kan vinden, en beter nog kan oplossen.
    Ik heb mijn auto nodig voor mijn werk, en kan mij geen andere aanschaffen helaas.
     
  13. dus E5 tanken en de benzinepomp nagekeken heeft ook niets geholpen?
    wat waren de foutcodes bij uitlezen?
     
  14. Hij geeft geen fouten aan
     
  15. Brandstofpomp al laten nakijken? Wat Martin123t ook al zei.
     
  16. Of het goedkoopste eerst vervangen: wanneer is het benzine filter voor t laatst vervangen? Als die er al sinds 2003 in zit...

    Greetz Emiel
     
  17. LMM nakijken reinigen, (Luchtmassameter) Gasklephuis reinigen
     
  18. Wellicht is het handig om dit specifieke probleem te verplaatsen vanuit de handleidingen naar het juiste subforum, want dit is toch geen focus generiek probleem.

    Een storing als deze oplossen zonder bij de auto te zijn is nagenoeg onmogelijk, wellicht een paar hints en of tips die nog zouden kunnen helpen maar daar houd het al snel mee op.
    Geef eerst eens wat achtergrond informatie. heb je de focus met dit probleem gekocht, is het zomaar ontstaan of na werkzaamheden?

    Je geeft aan dat de distributie van tijd stond, hoever stond die van tijd? kon je net het speciaal gereedschap niet achter in de nokkenassen steken of stond die er een complete tand of meer naast?

    Je hebt de injectoren vervangen, alleen de injectoren of de complete injectie rail inclusief de brandstofdruk regelaar? En heb je de vacuum slang nagekeken van deze regelaar?

    Zoals @TWA al aangaf zou ik beginnen met het brandstof filter te vervangen en als dat niet helpt zou ik de volgende checks (laten) doen

    - CO meten, kijken of die arm, rijk of goed loopt op hogere toeren.
    als de CO niet goed is brandstofdruk meten
    - Compressie meten (bij een versprongen distributie riem zou je een verbrande of kromme klep opgelopen kunnen hebben)

    - een stuk gaan rijden met iemand in de auto die via een computer / tablet een scan kan mee laten lopen waar alle belangrijke signalen op worden gelogd. Wellicht geeft een sensor een heel verkeerde waarde waardoor de computer rare dingen doet.
     
  19. Hallo.

    Dank voor Uw reactie.
    Ik heb de auto inmiddels 3 jaar, dus niet met het probleem gekocht.
    Eigenlijk is het probleem vorig najaar ontstaan.
    In het najaar van vorig jaar, begon de auto minder goed te lopen.
    En dat ging als volgt.
    Als het vochtig weer was, dan had hij het probleem, dat hij bij het wegrijden als het ware op drie cilinders liep.
    Als je eenmaal aan het rijden was, dan schakelde hij ineens weer naar normaal.
    Dachten toen, dat het de bougiekabels waren.
    Maar hij bleef dit probleem houden, bij vochtig weer.
    In de tijd er na, heb ik dus van alles geprobeerd, zonder resultaat.
    Ik heb alleen de injectoren vervangen, dus niet het complete set.
    De distributieriem, stond 2 tanden van tijd.
    Het brandstof filter is vervangen.
    Ik heb de auto bij de garage uit laten meten, maar die hebben geen storing kunnen ontdekken .
    Ik ga komend weekend nog de brandstofpomp vervangen.
    Hoop dat dat het probleem oplost.
    Ik zeg nogmaals dank voor Uw reactie.
    Als het probleem opgelost is, zal ik het in de focusclub vermelden

    Groet
    Albert Steffens
     
  20. De brandstofpomp even uit de tank halen en doormeten zou ik eest doen. Ipv meteen vervangen.
     

Deel Deze Pagina