1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mogelijkheden (chip)Tuning

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Hunter, 13 nov 2007.

  1. #741 FrankyFH750, 22 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2020
    Allemaal leuk en aardig dat “aanpassen” van het vermogen en koppel. Heb er zelf ook serieus over nagedacht mijn Mk4 1.5 Ecoboost met 182 pk aan te pakken. Maar na het lezen van verschillende artikelen laat ik het tunen met meer vermogen en koppel maar achterwege. Wil er nog een paar jaartjes probleemloos mee vooruit......
    Lees hier maar eens over het fenomeen Low Speed Pre-Ignition...

    https://eurol.com/juiste-motorolie-voorkomt-low-speed-pre-ignition/

    https://www.autobild.de/artikel/lspi-vorzeitige-zuendung-16385077.html
     
  2. Mogelijk dat het al ergens geplaatst is, maar hoeveel koppel/nm kan een 6bak (handgeschakeld) maximaal aan (FoFo mk 3.2 1,5 liter 2017)?

    Dit om bij eventuele chiptuning aan de veilige kant te blijven zitten.
     
  3. Mijn Focus 1.5 uit 2017 had / heeft ( auto ingeruild ) 196 pk en 290 Nm koppel.
    Kilometerstand bij inruilen 60.000 km en nooit geen problemen gehad.
    Tankte wel altijd E5 Ron 98
    Bijzonder prettig bij inhalen en invoegen , maar vermogen nooit gebruikt bij stoplicht sprintjes
    Enkel een keer uitgeprobeerd wat de auto deed met flink het gas erop maar dan heb je wel beide handen aan het stuur nodig.
    Auto begon dan erg naar links en rechts te trekken en wordt dus onrustig.
    Nooit op lage toerentallen het vermogen aanspreken !
    Auto was bijzonder prettig om mee te rijden , heb nu een Kuga 150 Pk en moet eerlijk zijn dat ik het wel een beetje mis.
    De Kuga krijgt aan het eind van het jaar hoogstwaarschijnlijk ook een update.
    Hoop dat je wat hebt aan deze info.
     
    Robgtt99 vindt dit leuk.
  4. #744 FrankyFH750, 9 jun 2020
    Laatst bewerkt: 10 jun 2020
    De MK3(.2) heeft het type: B6-versnellingsbak of 6MTT250 (kan kortstondig een koppel aan tot 285 Nm). Deze bak wordt gebruikt op de 1.0 125PS, 1.6 150 / 180PS en 1.5 150 / 180PS Ecoboosts.

    Men zegt dat er een bepaalde veiligheidsmarge is ingecalculeerd van 120-130%. Dat zou dus een max koppel betekenen van 300-325 Nm.
    Ik zou er niet teveel op gokken, een beetje pk’s en koppel erbij gaat best, maar als het fout gaat dan niet klagen.....:|
     
    Leon Focus en Robgtt99 vinden dit leuk.
  5. Die 190pk versie wordt wel in de Focus geleverd hoor, namelijk in de ST diesel variant. Je kunt de software dus ook flashen naar de ST waarden zoals @dutchguy al zei
     
    Pixeltje vindt dit leuk.
  6. #746 Berlin, 16 jun 2020
    Laatst bewerkt: 16 jun 2020
    Ik heb zelf een 1.6 EcoBoost met 150pk uit 2011. Heb deze auto vorig jaar gekocht.

    Is er iemand in Noord Holland die mijn Focus kan flashen naar 182pk??

    Als ik het zo lees is het toch wel interessant om te doen.
     
  7. Goedemiddag! Ik heb een Kuga 1.5t met 120 PK. Nu heb ik op dit forum gelezen dat er 2 mogelijkheden zijn: upgraden tot 150 PK of de Revo Stage 1 tot zo'n 190 PK.
    Je bent uiteraard geneigd direct voor het hoogste PK en koppel te gaan, maar ik hoor graag of jullie vinden of dit veilig is voor de motor.
     
  8. welkom
    hoe kunnen wij dit bepalen voor jou dan?
    de 150 pk upgrade is de software van Ford zelf dus safe.
    voor de Revo tuning zou je toch echt reviews moeten zoeken.
     
    Ecobeast vindt dit leuk.
  9. Ik hoop op juist ervaringen die forumleden wellicht hebben.
    Ik kon niet veel ervaringen achterhalen namelijk.
     
  10. Weet je toevallig ook welke bak er in de mk4 2 liter ecoblue 150pk hatch hangt? Er wordt gezegd dat het motorblok identiek is aan de ST diesel maar of dat voor de bak ook geldt weet ik niet en wil ik wel graag weten ;)
     
  11. Je kan hem misschien zelfs wel laten zetten naar de originele 182pk van ford. Daar kunnen de mannen die dit leveren wel antwoord op geven denk ik ;)
     
  12. Ik ben benieuwd want kan het niet zo snel vinden via Google of dit forum of je een TDCi 2.0 van een ST kunt chippen of dat het überhaupt nog uit te halen is? Ik dit moment rij ik een 2.0 diesel met 185pk en automaat. Het is een ST. Bij de vierde verzet naar de vijfde heeft de automaat moeite om naar de volgende verzet te gaan waardoor ie wat langer in de hoge toeren bevindt. Voor een benzine ideaal maar bij een diesel natuurlijk niet. Dat is vervelend en kan wat mij betreft sneller.

    is chippen de uitkomst voor zoiets?
     
  13. Check even de site van Mebu of ziptuning. Ze kunnen er nog wel wat uithalen, met name op koppel ga je flink vooruit.
     
    Damuru vindt dit leuk.
  14. Kijk op de website van onze sponsors:
    EQ Performance of BR-Performance
     
    Damuru vindt dit leuk.
  15. of het ook verandering voor de automaat met zich meebrengt weet ik niet, dat zou je even moeten informeren.

    dat zou ik ook even doen Albert, gewoon info vragen.
    ik ben onlangs bij EQ geweest en ben zeer tevreden met de extra power.
    ik ben van 185 naar 215 PK en van 400 naar 450 NM gegaan, echt een aanrader.

    volgens mij doet Mebu ook zaken met Ziptuning.
    wat bedoel je met flink?
    standaard heeft die al 400 NM en als je tegen die grens van 500 aan gaat zitten dan moet je toch wel overwegen een zwaardere koppeling te monteren.
     
    Damuru vindt dit leuk.
  16. Nou dat dus ;) de mk4 st diesel gaat van 190 naar 208 pk bij zip (en Mebu vooralsnog) en van 400 naar 450 nm. In pk’s niet zo spannend maar dat koppel voel je wel.
     
    Damuru en gerardTDCI vinden dit leuk.
  17. Weet iemand hoe ik erachter kan komen wat voor versnellingsbak onder mijn Mondeo MK5 1.5 TDCI 120PK hangt en de bijbehorende max koppel wat die aan kan?

    Ik zit te denken om mijn Mondeo te chippen maar twijfel waar ik dat ga doen.

    EQ Performance en PKchiptuning geven aan dat ik naar 150PK en 350NM ga.

    Tuning Nederland geeft aan dat ik naar 140PK en 330NM ga.

    Ik ben benieuwd wat wijsheid is en of die 20NM verschil schadelijk kan zijn.
     
  18. EQ Performance en Unlimited Tuning zitten bij elkaar in de buurt. De eerste lijkt wat zakelijk in de benadering, de tweede doet een dynorun. Beide kosten rond de €300.
    Zijn er voor of tegens bij één van beide?
     
  19. ik heb met beide ervaring, het tunen zal bij beide niet veel verschillen.
    bij UT is het echt prettig en bij EQ wat zakelijker (in mijn geval Berkel en Rodenrijs)
    als de prijs hetzelfde is zou ik voor UT gaan omdat je daar een dynorun er bij krijgt, is niet perse nodig maar wel leuk om te hebben.
     
    Berrychello vindt dit leuk.
  20. gerardTDCI vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina