1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

SYNC 3 systeem en kaart updates

Discussie in 'In Car Entertainment' gestart door mstuniek, 15 jun 2017.

  1. Ik hoop dat dit waar is.
    Mei 2019 kreeg ik ook zo'n mail dat de leverancier aan het testen is.
    Dan zijn ze er wel heel lang aan het testen.
    Want ik rij nog steeds met Sync 3.3 en kaarten F7.
    Wil graag updaten op de officiële manier.
     
  2. #3342 HarryP, 8 jul 2020
    Laatst bewerkt: 8 jul 2020
    Gisteren onze nieuwe gouden koets opgehaald. En wat schetste onze verbazing (of niet) uitgerust met de kaarten F8. En nog geen update beschikbaar naar F9.
    Sync 3.4 build 19274. Vorige week nog in onze vorige Kuga 2018 geupdate naar F9.
    Maar niet getreurd. Via android auto werken Google maps en Waze uitstekend. En deze kaarten zijn up to date. Zelfs wegen dir nog niet klaar zijn staan er soms op.
    Groeten.
     
  3. Heb mijn Kuga nu voor 4 weken. Maar inderdaad ook afgeleverd met Sync 3.4 met kaarten F8.
     
  4. Hier hetzelfde met een nieuwe focus MK4. F8 kaart erop. Dealer gaf zelf al aan om beter maps te gebruiken...
    Die kan er ook niet veel aan doen, en was iig eerlijk.
     
  5. Android Auto Draadloos??
    Sync 3.4 build 19274.
    Het schijnt mogelijk te zijn dat Android auto draadloos verbonden kan worden met je telefoon.
    Met USB werkt het prima, maar de draadloos optie kan ik niet vinden.
    Iemand een idee??
    Thanks.
     
  6. Met sync4 kan dit.
    Dit werkt via wifi. Alleen daar is de sync niet voor gemaakt.
    Of de wifi van sync3 in de toekomst deze optie kan krijgen hardware technisch gezien. Geen idee.
    Zover ik weet was sync4 het kan.

    Er is voor apple carplay een dingle zodat je het draadloos kan gebruiken terwijl dongle met auto bekabeld zit en communiceerd.
    Of zo'n module voor android auto komt geen idee.
    Zou mooie tussen stap zijn
    Gsm draadloos laden en android auto constant te gebruiken
     
  7. Als deze versie van sync het kan, dan moet je het volgens mij via de ontwikkelaarsinstellingen van Android Auto aanzetten. De optie 'Draadloze projectie toevoegen aan instellingen' voegt de instelling toe. Heb de stappen nu niet paraat, een snelle Google search zou je die stappen moeten verschaffen.
    Schijnt wel dat de draadloze projectie (via WiFi) de batterij wel een beetje leeg trekt.
     
  8. Nee (nog) niet gelukt. We zoeken verder. Voorlopig even op de USB kabel.
    grz.
     
  9. Kijk hier eens naar. Misschien lukt dit,
     
  10. @rfocus dank je wel. Tien keer afgedraaid en met mijn Huawei P30 lite ernaast, niet gelukt.
    Een aantal opties van de Samsung niet terug kunnen vinden.
    Maaaaaar, we zoeken verder.
     
  11. @HarryP
    wireless android auto zal niet werken bij jouw.
    je hebt geen sync4
    telefoon kan het misschien wel. alleen sync3 radio kan het niet. zit niet erop.
    tot hede ook geen dongle gevonden dus enige manier om android auto te gebruiken is draad erin
     
  12. Kaart leveranciers brengen allemaal (volgens mij zijn er 2 kaartleveranciers) 4 updates per jaar uit. Navigatie software word door Ford gemaakt en die moet de kaartupdate ook geschikt maken voor de navigatie sofware. Je kunt nu wel blij zijn maar er veranderd dus nog steeds niks.
    Bij Navtec Igo software maken ze voor beide kaartmateriaal leveranciers de kaarten geschikt. 4x per jaar maal 2 dus. Daar heb je wat aan
     
  13. De bordenherkenning in mijn MK4 werkt eigenlijk alleen op het kaartmateriaal dat nu gebruikt wordt. F7 dus. Kan ook de snelheid aanhouden en zou dus nu overdag gewoon 130 aanhouden. Het moet dus bijgewerkt zijn anders is hel levensgevaarlijk.
     
  14. Probleem is dat de nieuwe Nederlandse situatie nog niet geprogrammeerd is. We kunnen nu wel allemaal op Ford los gaan maar laten we eerlijk zijn, er is geen éénduidig beleid in het plaatsen van de nieuwe borden. Daarmee bedoel ik dat de ene keer de 100 km/u boven staat, dan weer beneden, de ene keer een mini bord en de andere keer met een zwarte achtergrond.

    Ik rij veel in Duitsland en daar merk je dat het systeem herkent wat daar aan bebording is. Er zijn stukken waar je maximaal 130 mag en 80 bij regen, dat ziet de camera perfect wat er buiten aan borden staat en houdt dat ook vast.

    In Nederland is het systeem de weg kwijt, in navolging van onze regering en lijkt me ook lastig dat te programmeren. Trouwens in allebei mijn Focussen het Heads Up Display en dat moedigt me vrolijk aan tot 130, komt vanuit het navigatiesysteem. Dankzij de Adaptive Cruise Control hobbel ik lekker 100.
     
    richard b vindt dit leuk.
  15. Is haast niet te doen 0600 tot 19.00 100 KM en daar tussenin weer 130 hoe moet je dat in je kaart materiaal gaan verwerken.
    het is tenslotte een navigatie systeem dus jou van a naar b brengen , voor de snelheid ben jezelf verantwoordelijk.
    plus ik op de snelweg rijd dan zie ik tussen de klokken gewoon ook de aanduiding 100 km staan alleen in de navigatie staat 130 kaart F9

    "
    lfah2000 zei:
    De bordenherkenning in mijn MK4 werkt eigenlijk alleen op het kaartmateriaal dat nu gebruikt wordt. F7 dus. Kan ook de snelheid aanhouden en zou dus nu overdag gewoon 130 aanhouden. Het moet dus bijgewerkt zijn anders is hel levensgevaarlijk."

    Maart je weet dat je in dit land nu max op bepaalde tijden 100 mag rijden ikzelf zie hier geen levensgevaar in, of het nu verkeerd of goed staat aangeduid in je auto jij weet hoe snel ja mag rijden. in de omringende landen werkt het systeem nml. wel prima. en laten we eerlijk zijn Nederland blinkt nu niet echt uit in stabiele regelgeving op wegengebied.
     
  16. @richard b
    Dat is verwerkbaar. Alleen degene die kaart levert moet deze moeite voor doen.
    Zo is er een speciaal tomtom voor vrachtwagens.
    Kunnen ze hoogte, breedte, lengte, max gewicht en max aslast invullen. Zo gaan ze van a naar b en worden alle wege uitgesloten waar ze niet mogen rijden.

    Grote probleem is dat de aangegeven tijd van a naat b rijden met 130kmh korter is en daadwerkelijk met 100kmh berekend had moeten worden.
    Volgens mij doet google maps onderandere dit wel goed.
     
  17. Wordt inderdaad gevaarlijk als de "intelligente" ACC zelf de instelling aanpast van 100 naar 130, zoals ik ervaren heb. Je bent er niet op berekend dat de auto ineens flink gas geeft om van 100 naar 130 te gaan als je dat niet zelf hebt ingesteld . Ik heb de intelligente mode dan ook uitgezet. De standaard ACC met lange keeping gebruik ik wel naar tevredenheid. Natuurlijk nog steeds zelf opletten, het is geen feilloze autonome auto. Focus mk4 Sync 3.4 F8.

    Verstuurd vanaf mijn moto g(8) power met Tapatalk
     
  18. De nieuwste kaartupdate voor Garmin navigatie (vooral voor op de motor) houdt naar het schijnt wel rekening met de tijden dat je 100 en 130 mag. Het kan dus idd wel.
     
  19. De snelheid tussen bepaalde tijden programmeren is goed te doen. Men moet zich dan echter bezighouden met het echte werk en dat is blijkbaar lastig. Veel software werkt tegenwoordig met zg sprints (banken FM enz), waarin men herhaaldelijk steeds na enkele weken met updates komt.
     
  20. Enige tijd geleden heb ik de radio vervangen voor een met DAB+, en Sync 2 voor Sync 3. Echter zie ik nu geen PDC info meer op het Sync scherm, waar ik dit eerder op Sync 2 wel had. Ik heb al eens even met Forscan en UCDS gezocht, maar kon zo snel niet vinden waar ik dit weer kan activeren. Wie weet me dit te vertellen? Dus welke module (ik denk APIM?) en welke setting is dit?

    (UCDS was de eerste keer dat ik 't gebruikte, dus vandaar dat ik ook nog met Forscan gekeken heb :P)
     

Deel Deze Pagina