1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.0 EcoBoost 100pk Cilinder uitschakeling de-activeren

Discussie in 'Performance' gestart door soheilmd, 7 jul 2020.

  1. Ik zat beetje rond te kijken en zag dat bij unlimited tuning het mogelijk is om cilinder uitschakeling te deactiveren zo te zien dit i.c.m. Chiptuning.

    Het zou toch ook mogelijk moeten zijn om het uit te zetten zonder tuning. Iemand idee hoe dat gedaan kan worden? Forscan of....
    Nu weet ik dat je de auto sport modus kan zetten, maar ik zoek een Permanente oplossing
     
    Ka-ramba vindt dit leuk.
  2. Niemand?
     
  3. veel tuners gebruiken firmware van auto uit andere landen.
    Dus als elders de zelfde motor is maar zonder roetfilter,egr, cilinder uitschakeling.
    Dan pakken ze die code deels over.
    Dat is me althans zo verteld.

    Merk je de cilinder uitschakeling?
     
  4. Aaaah, wist ik niet.

    ja de cilinder uitschakeling is goed te merken tussen 80-100km/h de motor loopt niet echt mooi en beetje trillend, lastig uit te leggen. Workaround is de auto op sport modus zetten. Dat doen veel rijders hier, en is ook wat de ford dealer als oplossing aangeeft tot er een andere oplossing is.
     
  5. Is het de cylinder uitschakeling of puur omdat het een 3cyl is.
    Helaas zal ford dit niet oplossen ivm het dieselgate van vw in spiegelbeeld is.
    Deze software haalt nu x uitstoot als cylinderuitschakeling gedeactiveerd word dan zal de uitstoot mogelijk anders zijn en niet goed zijn.

    Bijvoorbeeld bij me pa met peugeot 308 3cyl 120pk 1.2 motor. Dit rijdt ook niet fijn in zijn 5 op bij 80.
    Dan moet je hem in zijn 4 zetten zodat het fijner aanvoelt.
    Dit is echter wel een 5bak.
    Geen idee of je tegen je nature in hem versnelling lager kan zetten.


    Anders zou het idd mooi zijn als sport mode altijd aan kan
     
  6. Precies, ze zullen misschien iets kunnen veranderen qua motorstoring maar als het een nadelig effect heeft op de uitstoot zullen ze het niet doen.
    Er wordt zo scherp op fabrikanten gelet sinds dieselgate.
     
  7. Ja dit komt door het feit dat het een 3 cilinder is en rond deze snelheid gaat een cilinder uit waardoor die op 2 cilinders loopt en dat loopt niet echt prettig. En zodra je de auto op sport stand zet dan blijft ie op 3 lopen en heb je het probleem niet meer.
    Maar ik dacht als de tuners het software matig uit kunnen zetten dat er hier vast wel iemand is die het ook kan.

    wat lagere versnelling betreft, ik rij altijd een of soms twee versnellingen lager dan de BC aangeeft. Dit puur omdat het advies van BC echt niet lekker rijdt.
     
    Gitzo vindt dit leuk.
  8. Sinds dinsdag rij ik ook een Focus ecoboost 1.0 125 PK.
    Die cilinder uitschakeling had ook niet gehoeven van mij.
    Ik wist voor aankoop wel dat dit erop zit en kies nu gewoon de sportstand.
    Op zich niet veel moeite.
    Het zou wel handig zijn als dit standaard ingesteld kon worden.
    Misschien in de toekomst nog eens via een tuner laten instellen (en wellicht nog wat extra koppel en PK's).
    Voorlopig ben ik erg tevreden.
     
  9. Ik zit net over de grens in België, als iemand uit de buurt is wil ik gerust eens neuzen met ucds ofzo via de laptop om te kijken of het uitgeschakeld kan worden :lol:
     
  10. Mijn eigen topic is gesloten omdat ik onder andere naar dit euvel vroeg. Kan iemand vertellen of er inmiddels een oplossing via de dealer is? Mijn auto is een import uit Denemarken en wordt door de dorpsgarage onderhouden. Op voorhand dank voor een antwoord.
    Uiteraard is het niet veel moeite om de auto op sportstand te zetten, maar elke keer als ik het vergeet of hij per-ongeluk op eco stand komt word ik weer verdrietig.
     
  11. Vandaag nog met mijn dealer gebeld over dit euvel en die hebben een vestiging van Unlimited Tuning onderdak.
    Ze vertelden mij dat het nog niet kan dat cilinder uitschakeling voor mk4 pre facelift modellen. De facelift modellen hebben geen cilinderuitschakeling meer.

    Unlimited Tuning adverteert er wel mee dat ze het kunnen wegschrijven maar dit blijkt in de praktijk nog niet te kunnen/goed te werken.
     
  12. Dank voor je reactie! We leven het sportstand leven maar gewoon door in dat geval.
     
  13. @Heusinkveldb heeft hier een module voor besteld, maar weet niet hij die al geïnstalleerd heeft.

    ik was daar ook wel geïnteresseerd in maar niet technisch genoeg omdat te installeren.
     
  14. Jazeker! heb de module er nu een kleine 3 weken in zitten en ben er super tevreden mee. Motor starten en na 10 sec. staat ie automatisch in de Sport stand. Je ziet het gewoon in de display gebeuren alsof er iemand op de knop drukt. Start/Stop kan je ook automatisch laten uitschakelen maar die gebruik ik niet aangezien deze toch al wordt uitgeschakeld in de Sport stand.
    Module kan je ook uitschakelen en de knop blijft gewoon functioneren zoals normaal.

    Monteren valt wel mee. Zijn vier draden die je moet aftakken. Je kan een complete set bij hem bestellen en dan krijg je alle spullen erbij incl. tape (stof). Ik heb ervoor gekozen om de draden te solderen.

    Foto's hiervan heb ik gemaakt en zal deze eens plaatsen in mijn topic.
     
    TWA vindt dit leuk.
  15. #15 dsgeorgiev, 11 feb 2022
    Laatst bewerkt: 11 feb 2022
    Hello all,

    sorry that i am writing in English but my Dutch is not good enough.

    I have the same vibration problem but the Sport Mode does not solve it. I assume since my Ford is not ST version the cylinder deactivation will always be on. I have a Focus 2018 Ecoboost 1.0 100HP. Any suggestions?

    Regards,
    dimi
     
  16. @dsgeorgiev en ook aan de anderen hier ;-)

    Ik heb hetzelfde probleem, trillingen bij cilinderuitschakeling goed waarneembaar door de hele auto. Viel me in het begin vooral op bij 90km/u in z'n 5. Als ik opschakel naar z'n 6 is het voorbij. In de Sport modus is het probleem helaas niet weg dus ik dacht dat het dan dus niet aan de cilinderuischakeling kon liggen.

    Vandaag even gereden met Forscan oscillator aan en wat blijkt: alle vreemde trillingen die waarneembaar zijn zijn afkomstig van de cilinderuitschakeling. Hij laat netjes zien wanneer de cilinder 1 een commando krijgt om uit te schakelen en op dat moment voel je de vibraties door de auto gaan.

    De Sport modus zet de cilinderuitschakeling (in mijn Focus) niet uit!! Hoe kan dat? Wat ik hier lees van iedereen is dat de sportstand de cilinderuitschakeling stopt maar dit is bij mij dus niet het geval
     

  17. Chris : Ik had na aankoop problemen met de trillingen door uitschakelen cilinder. Na dreigen met ontbinden koopcontract heeft de Ford garage dit laten doen bij een chiptune bedrijf ( op huin kosten ) . Sindsdien rijdt hij als een zonnetje.
     
    Jayas vindt dit leuk.
  18. Ik kan me dit zo goed voorstellen. Het is mega hinderlijk. Altijd sportstand is het voor mij.
     
    Heusinkveldb vindt dit leuk.
  19. bij welke tuningbedrijf heb je dat laten doen.. mijn ford dealer heeft een unlimited tuining filiaal onderdak maar die zeggen dat het niet mogelijk is om cilinder uitschakeling weg te schrijven.
     
  20. Het schijnt inderdaad alleen via tuning software weggeschreven te kunnen worden, forscan of focccus gaat dat niet mee lukken helaas. Geld ook voor een andere standaard mode instellen.
     

Deel Deze Pagina