1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Kleppendekselpakking Duratec HE 2.0 16v

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door SanderK, 9 jul 2020.

  1. Hallo allemaal,

    Van de week heb ik de bougies verwisseld en toen kwam ik erachter dat mijn kleppendekselpakking lekt. Nu zag ik op een filmpje op youtube waarbij ze ook vloeibare pakking gebruiken op de plekken waar de beschermkap van de ketting aansluit op het blok. Heeft iemand hier ervaring mee of is dat overbodig? Kom er liever nu achter dat ik zo'n tube moet kopen dan dat ik er achter kom als het deksel van het blok afligt.

    Groet,

    Sander
     
  2. Ik heb zelf recent de kleppendekselpakking van mijn 1,6 zetec vervangen. Ik heb hier en daar vloeibare pakking gebruikt als "lijm" om de pakking op zijn plek te houden tijdens montage.
    Lijkt me sterk dat er vloeibare pakking nodig is voor de effectieve werking van de gewone pakking.
     
  3. Als kleppendeksel scherpe hoek van 90graden maakt. Dan wordt er idd vloeibaar pakking gebruikt voor betere afdichting.

    Dit ben ik zelf gewend met kleppendekselpakking van peugod met hun 1.6thp.
     
  4. Hangt het dan ook niet af van het soort pakking? Bij mijn Ford is het namelijk een soort dikke rubberen rand die in een groef van het kleppendeksel valt.
    Lijkt me inderdaad wat anders als je twee vlakke delen hebt met daartussen een papieren pakking.
    Of zie ik dat nu verkeerd?
     
  5. Heb nog wat gezocht op Youtube en bij een ander filmpje gaven ze het ook aan. Het klinkt ook heel logisch omdat er op die plek 2 delen samenkomen. Heb nog even 2 foto’s om het duidelijk te hebben.
    Op de bovenste foto zie je het dopje kit zitten. Laat bij “Mijn Focus” wel weten hoe het gegaan is.
    1F8DA60F-9F0F-443B-A7D3-1041924989BA.jpeg A200AF70-CCBD-4DC9-A09C-631F739C07B6.jpeg
     
  6. ik wil zelf ook mijn kleppendekselpakking vervangen, welke pakking heb jij besteld? ik zie er drie van elring met een ander AEN nummer, maar ze lijken identiek. De prijs is ook verschillend (paar cent) maar ik heb geen idee wat de verschillen zijn.
     
  7. Ik heb even een foto toegevoegd van degene die ik gebruikt hebt. Besteld op autodoc. Hoop dat je er wat mee kan. Deze is bij mij nog steeds goed en paste perfect. Wel vloeibare pakking gebruiken voor de twee puntjes zoals hierboven beschreven. Welke ik heb besteld heb ik ook een foto van toegevoegd.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  8. Die dotjes vloeibare pakking die je ziet. Zijn naar mijn zeggen niet nodig. Die dotjes die je ziet zijn overblijfselen van wanneer de timing chain cover geplaatst is. En dan niet netjes vlak afgesneden.

    Volgens de officiële duratec he en Mazda MZR manual, moet de timing chain ook absoluut vlak worden geplaatst.

    Een simpele nieuwe pakking zal voldoende moeten wezen.
    Mochten mensen dr hulp bij willen hebben, ik heb wel ervaring met de duratec he 2.0, mensen zijn welkom.
     
  9. In alle beschrijvingen die ik zag werd er over gesproken en er zat ook een klein beetje toen ik de oude pakking weghaalde. Ik heb een klein laagje op het randje gedaan en tot op de dag van vandaag is het lekvrij. Ik had hem ook vervangen omdat er olie bij de bougies kwam. Ik heb er ook niet voor geleerd en snap wat je bedoeld. Er werd ook bij 1 filmpje gezegd dat je het 2 uur moest laten drogen voordat je de pakking erop zette maar bij alle andere niet. En als je hem nat vastzet en dan laat drogen, wat ik heb gedaan, komt die dan goed in eventuele openingen. Het zou ook niet nodig moeten zijn, maar ik had geen zin in gezeik dus toen maar gewoon gedaan
     

Deel Deze Pagina