1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus Mk1 RS Tracktool

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door BartRS1, 22 nov 2019.

  1. #61 BartRS1, 8 jul 2020
    Laatst bewerkt: 9 jul 2020
    Hij is bij de RDW gekeurd en ingevoerd, heb daar verteld dat ie momenteel 400pk heeft ipv de standaard 215...... werd totaal niks mee gedaan. Kreeg een schouderklopje en meerdere keurmeesters vroegen of ze foto's mochten maken.
    Maak ik me niet zo druk om, in het ergste geval laat ik er een map in zetten met maar 0,4 bar turbodruk en klaar.
    Iets met een weg en een wil :thumbup:

    Edit:

    Ik heb eens gezocht en dit is wat de RDW zegt:

    Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.

    Het gaat om de wijziging van:

    • de motorcode of het motortype;
    • het aantal cilinders;
    • de cilinderinhoud;
    • de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
    • het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
    • het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd
    Mijn auto had dat vermogen al voordat er een NL kenteken op kwam, is dus niet van toepassing dus ook geen zorgen.
     
  2. #62 BartRS1, 8 jul 2020
    Laatst bewerkt: 8 jul 2020
    Hij heeft gewoon een NL kenteken, dat 'kenteken' wat jij ziet is een sticker van een originele WRC met dat kenteken destijds.
    Ook hier werd niks over gezegd bij de RDW keuring en invoering.
    Mijn NL kenteken zit met magneten bevestigd aan de voorbumper en kan ik binnen 2 seconden verwijderen.
    Dit geld ook voor de kentekenplaat op de achterklep.
     
    Nop vindt dit leuk.
  3. Dat is dus heel makkelijk te controleren door het kenteken een keer in te tikken bij de rdw om te zien wat er op kenteken geregistreerd staat.
    https://ovi.rdw.nl/
    Na het invoeren van het kenteken kan je dit onder het kopje motor&milieu -> milieuprestaties zien bij P2 Nettomaximumvermogen
     
  4. Die vlieger gaat alleen op als het vermogen in het land van herkomst is aangepast op papier.
    Zoals gezegd, ik heb het vermogen niet verhoogd.
     
  5. Als er nu bij de rdw op de site niets staat, dan zit je inderdaad safe. Als daar een te laag vermogen staat, dan heb je denk ik een behoorlijk probleem ondanks dat je zelf niks aan de auto gedaan hebt. Het is niet dat ik boos ofzo wil doen of je wil frustreren, wil alleen waarschuwen dat het een groot probleem kan worden als er iets gebeurt
     
  6. Alleen melden dat de motor nu 400pk levert is niet voldoende om het kenteken aan te laten passen. Er zal een testprocedure volgens om het werkelijke vermogen vast te stellen.
    Wat je beter kan doen is een speciale 'straatmap' maken met max 250pk. En één met max vermogen.
     
    BartRS1 vindt dit leuk.
  7. Ik zou gewoon lekker rijden en je nergens druk om maken ;)
     
    Duje, focusfanrossum en BartRS1 vinden dit leuk.
  8. Precies dat :thumbup:
     
  9. Heren, (dames heb ik nog niet gezien ;) )

    Blijven we on-topic anders zien wij ons genoodzaakt alle niet relevante berichten te verplaatsen cq. verwijderen.
    We hopen op jullie medewerking.
     
    focusfanrossum en BartRS1 vinden dit leuk.
  10. @BartRS1

    Goed bezig! :rock:

    We zullen het wel een keer in het echt zien. :D
     
    BartRS1 vindt dit leuk.
  11. Sjoerd, de vragen m.b.t. het vermogen en de RDW heeft toch ook met dit topic te maken?
     
    McGyver vindt dit leuk.
  12. #72 BartRS1, 9 jul 2020
    Laatst bewerkt: 9 jul 2020
    Effe voor de duidelijkheid, ik heb niet geklaagd of zo. Maar vindt de opmerking van Tigershark prima en kan me er helemaal in vinden. Ik heb geen behoefte aan een discussie over wat wel en niet mag.

    Of er iets wel of niet verwijderd moet worden laat ik aan de moderators over.
     

Deel Deze Pagina