1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat vinden jullie van deze Focus 2008? (advies gevraagd)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Auke, 4 jul 2020.

  1. #1 Auke, 4 jul 2020
    Laatst bewerkt: 4 jul 2020
    Dag,
    ik heb nog geen Focus, maar vandaag wezen kijken naar Focus uit 2008, 1.8 flexifuel, 150.000km, vraagprijs 4000,-

    Het volgen viel mij in negatieve zin op:
    1. zie foto's: roest bij draagarm achter
    2. stationair liep de auto goed/rustig MAAR ik voelde de motor; een trilling in de auto.

    Ik dacht laat ik het de Focus experts eens voorleggen. Is dit normaal bij Focus 1.8 uit 2008? Graag jullie commentaar.
    Verder reed de auto wel goed.

    Foto links:

    https://www.dropbox.com/s/dmhjb16mflddddu/2020-07-04 12.33.07-1.jpg?dl=0



    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Ik zou een Flexfuel laten staan. Meer onderhoud nodig mbt olie verversen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  3. Voorstellen moet nog. Eerst een auto :)
    wat vinden jullie van de foto?
     
  4. is geen oppervlakkig plekje :shock:
     
  5. Ik zou het niet doen :punchballs:ziet er inderdaad niet oppervlakkig uit
     
  6. Hallo, dat is een bekend probleem bij de Focus 2 dat de achterwielophanging nogal eens wil roesten, meestal blijft het bij vliegroest, maar komt ook wel vaak voor dat het erger is! Het meest heb ik het gezien bij deze dwarsdraagarmen t.p.v. of liever gezegd onder de veren of zoals hier t.p.v. de stabilisatiestang verbinding! Lijkt wel of er hier al eens een plaatje op de draagarm is gelast (kan het niet goed zien, maar lijkt me zo) en dat is weer gaan roesten door het lassen op de draagarm! O ja, ook de veren willen nogal eens erg roestig zijn en/of breken aan onder of bovenzijde de eerste winding!

    Op zich is het vervangen van zo'n draagarm niet ingewikkeld, er zij alleen 2 zaken die aandacht vergen t.w.: 1) de oude bouten en moeren zijn vaak moeilijk los te krijgen (vergt veel geduld en tijd); 2) het is opletten met de veren, want die staan onder spanning, je hebt er speciale veerspanners voor maar die zijn duur in de aanschaf voor 1 keer gebruiken! Zou gelijk dan even kijken hoe de staat van de veren zijn en die eventueel gelijk vervangen! Ik weet niet of je een hatchback of een station of sedan hebt, maar ik heb nog 2 originele Ford dwarsdraagarmen hier liggen, mogen weg voor minder dan helft van de nieuwwaarde ca. 100,- euro voor beide!

    Test AutoWeek 1,8 flexifuel: https://www.autoweek.nl/reviews/artikel/ford-focus-18-16v-flexifuel-ambiente-2007/

    Ik zelf heb geen ervaring met deze motor, maar van iemand die er eentje heeft heb ik gehoord dat hij tevreden is, behalve dat hierboven reeds genoemde vaker moeten verversen van de olie (om de ca. 10.000,- euro) en het niet heel zuinige benzine verbruik, zoals in de Autoweek test maar hij komt nog wel wat lager uit zo rond de 1:10 gemiddeld, maar hij rijdt wel veel korte ritjes en veel in de stad, vandaar waarschijnlijk niet zo zuinig, maar wel betrouwbaar, heeft hem nooit laten staan, maar wel wat onderhoud nodig gehad, het meeste slijtage onderdelen, remmen, banden, enz.!

    Ik zelf heb een 1.6 ti VCT met 115 pk i.p.v. de 1.8i flexifuel 125 pk, maar ik vind mijn motor net zo vinnig bij acceleratie en dat bij een aanmerkelijk lager verbruik va, 1:12 in de stad en 1:14 gemiddeld buiten de stad en zelfs 1:18 bij bijna alleen op de snelweg en dan niet sneller dan 110 km/u! In het buitenland reed ik ook ooit 1:16 over binnenwegen bij snelheden tot ca. 100 km/u!
     
  7. Bedankt voor de reacties.
    Ik ga er zelf zeker niet aan sleutelen.
    Heb deze laten staan. Ook het trillen van de auto (station) bij stationair draaien vond ik raar. Mijn Golf (sorry) van 2002 heeft dat totaal niet.
     
  8. De motorsteun aan de kant van je koelvloeistof reservoir wil op een gegeven moment een keer lek raken.

    Kost een paar 10tjes maar dan ben je vaak al van dat getril af.

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
  9. En vergeet de torque restrictor onder bij de bak ook niet. Is deze gaar dan kan het blok flink gaan trillen.
     

Deel Deze Pagina