1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

vastlopende rechter achter rem focus mk1

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Focusfreak, 10 jun 2020.

  1. #21 paul vingerhoets, 12 jun 2020
    Laatst bewerkt: 12 jun 2020
    Neem aan dat je voordat je de trommels terug plaatst de stelinrichting helemaal terug gesteld hebt dit lijkt nu niet het geval te zijn namelijk op de foto. De remstelinrichting wordt door de handrem geactiveerd niet door de voetrem/remcilinder.

    oeps inderdaad net andersom. Wordt niet door de handrem geactiveerd
     
  2. @paul vingerhoets
    Ehm net andersom. Stel inrichting wordt bediend door de rem en niet handrem.
    Als je handrem bedient, duw je tegen de stelinrichting. Hierdoor heeft hij geen vrije ruimte.
    Als je met de rem duwt heeft stelinrichting vrije ruimte gekregen en dus ook mogelijk om zich hij te stellen.

    Bij topic starter is het probleem dat hij geen spelling houdt. En dus zich te ver opstelt waardoor wiel nauwlijks draait.
    Voor apk mag hij niet aanlopen.
    In tegenstelling van remachijf die mag dat wel zolang hij maar uit zijn eigen na rondgooien wiel 1x rond draaid.
    Remtrommel mag niet aanlopen ivm als remschoen meegenomen wordt dan juist extra remt.
     
  3. Ik geef hier een eigen interpretatie uit de auto vraagbaak - Ford Focus benzine en diesel modellen 2000 - 2005 van P.H. Olving .

    Er is een optie voor de ABS - het ESP (electronisch stabiliteits programma).
    Kan alleen door Ford dealers worden uitgelezen.

    De electronische regel eenheid van het ABS is aan de hydraulische regeleenheid gebouwd.Aan de hand van invoer signalen van de sensoren worden bepaalde actieve systemen aangestuurd.

    Het spreekt voor zich dat de signalen ( ik denk van de abs sensoren) goed en stabiel zijn.Voor beide abs circuits.
    Storingen kunnen ook veroorzaakt worden door slechte electrische verbindingen
    of slechte /defecte bedrading.

    Misschien nu ook de electrische zijde controleren ?
     
  4. Zie daar niet direct een rede, want systeem werkt alleen als je rem intrapt laat je rem los zal de klep open zijn en dus netjes werken.

    Vandaar de vraag met moror af paar keer stevig op re.pedaal trappen.
    Als dan de trommel toch stroef aanloopt, kun je achterop ontluchting nippel even open zetten. Draait hij fan nog stroef.
    Dan weet je haast zeker dat het niet aan je remsysteem ligt.
    Met losse handremkabel kun je ook even checken.

    Als in alle gevalle probleem blijft.
    Eventueel oude steller van oude remschoenset terug monteren en kijken hoe het dan is.
     
  5. Ja , ik begrijp dat het systeem alleen werkt , als de motor draait en je op de rem trapt , terwijl alle 4 wielen rijden.Maw dat de 4 abs sensoren een signaal afgeven.
    Of vergis ik mij ??

    Bij een stilstaande auto en motor uit , werkt het abs systeem dan ook ?Als ik op de rem trap ?
     
  6. Nee zo ver ik weet niet. of je moet met een diagnose tool de abs pomp activeren.
     
  7. nee idd dan werkt het niet. dus echt verstopping kun je daar niet van hebben.
    echter zoals gezegd, test paar keer op de rem met wiel los van de grond. blokkeert hij, open de ontluchtingsnippel. komt er geen druk uit en blijft het geblokkeerd.
    dan is er niks mis met hydraulische gedeelte.
    dan kan en is alleen de stelmechanisme niet goed.

    of hij zit niet perfect in de remschoen dat hij niet tegen de juiste aanrust.
    helaas is dat niet op de foto te beoordelen
     

Deel Deze Pagina