1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Modeljaarwijzigingen Focus mk4

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Berrychello, 18 okt 2019.

  1. Typisch komen na de zomer fabrieksvakantie de wijzigingen. Na de Puma is dat digitaal dashboard iets wat je kunt verwachten.
    Vraag is natuurlijk of ze dit jaar tijdens de zomervakantie gaan pauzeren
     
  2. Normaliter is de modeljaarwissel inderdaad eind augustus. Ik vermoed dat ze m vanwege WLTP wat naar voren hebben getrokken. En aangezien de fabrieken even dicht hebben gezeten: misschien wel per direct? Dat zou je toch de dealer dan even moeten vragen.
     
  3. Zou ik ook even doen, veel dealers zitten met smart op gewone voorraad te wachten en aangezien ze nog maar met 1 shift draaien op dit moment en de fabrieken Corona veilig hebben gemaakt zou het me niets verbazen als ze ook het zomeronderhoud al hebben gedaan en er geen fabrieksvakantie komt dit jaar.
     
  4. Doordat ik nog geen datum had toch even contact gezocht met mijn dealer. Die melde dat de wijzigingen medio juli ingaan met de overgang van de prijslijst. Digital dash zit niet standaard op te ST-Line en je moet inderdaad ST-Line X uitvoering/pakket hebben. Dus ze hebben het wel iets anders uitgerust als bij de Puma en Kuga waar het wel standaard op de ST-Line is.

    Maar bij mij kan er helaas niets meer veranderd worden, bleek dat mijn Focus al was geproduceerd en dat deze nu staat te wachten om begin juni bij de Dealer geleverd te worden. In ieder geval erg goed nieuws en een klein beetje slecht nieuws. Benieuwd of dit eventueel achteraf nog in te bouwen is zoals FW-FFSTLine al zei.
     
    Waus26, Lex1973 en FW-FFSTLine vinden dit leuk.
  5. Er zitten per land verschillen in de standaardspecificaties per uitvoering. Dus even afwachten waar de Nederlandse importeur mee komt. Deze zet er sommige zaken standaard op maar laat ook hele uitvoeringen weg. Bijvoorbeeld de Vignale als diesel en Titanium als 1.5 automaat. de Mondeo helemaal niet als diesel.
     
  6. Blijf het apart vinden dat zowel in Duitsland als in NL de CCD - Continuous Controlled Damping, continue demperregeling helemaal niet meer leverbaar is, ik had juist verwacht en gehoopt dat deze optie z'n weg zou vinden in meer modellen zoals de Puma en Fiesta. De Focus is m'n 2e auto met dit systeem en het bevalt super.
     
  7. Als er staat op de duitse prijslijst staat dat de prijzen geldig zijn vanaf 12 mei, betekend dit dan dat ze vanaf deze dag de nieuwe pakketten gaan verwerken in de bestellingen of werken ze eerst de bestellingen af en bij nieuwe bestellingen gaan ze deze pakketten verwerken?
    Wat voor datum staat er op de Nederlandse prijslijst vanaf wanneer deze geldig is?
     
  8. Even puur uit interesse en een beetje off topic, hoe lang, in tijd, duurt het eigenlijk dat een Focus geproduceerd wordt in de fabriek?
     
  9. Ik dacht ergens tussen de 24 en 36 uur.
     
    Lex1973 vindt dit leuk.
  10. Misschien interessant om dit eens te zien.

     
    Lex1973 vindt dit leuk.
  11. Mijn verkoper had het over 18uur fabricage tijd. Dus van eerste chassis deel tot aan van de band rollen!
     
    Lex1973 vindt dit leuk.
  12. Wanneer kun je inzien of je auto gefrabriceerd is? Krijgt de dealer daar een melding van?
     
  13. Leuk filmpje om te zien
     
  14. De dealer krijgt statuscodes en kan zien wanneer de auto van de band is. Dan wordt hij overgedragen aan "Transport" en dan is het afhankelijk van de planning daar wanneer de auto op transport gaat en aankomt bij de dealer. Die datum zien ze pas als de auto daadwerkelijk de trailer op gaat.
     
    Lex1973 vindt dit leuk.
  15. Mooi om te zien hoe die robot het dashbord plaats ..,gaat overal rakelings langs.:cool:
    Ook leuk om te zien dat er nog mk 3.5's werden gebouwd.
     
  16. Volgens Autoweek zijn dit de veranderingen aan de focus mk4

    https://www.autoweek.nl/autonieuws/...er-uitgerust-en-optioneel-digitaal-dashboard/

    Ford heeft de Focus een kleine opfriskuur gegeven. Dat de ondertussen bekende mild hybrid-aandrijflijnen zouden komen, wist we. Dat de uitrusting completer wordt, is nieuw!

    De Focus krijgt dus, net als bijvoorbeeld de nieuwe Puma, geëlektrificeerde EcoBoost aandrijflijnen. Hierbij ondersteunt een 48-volt mild hybrid systeem de motor waardoor het brandstofverbruik wordt verlaagd en de prestaties worden verhoogd. Deze techniek is vanaf nu leverbaar als Ford Focus 1.0 EcoBoost Hybrid met 125 of 155 pk.

    Ook nieuw is de rijkere standaarduitrusting. Zo is elke Focus vanaf nu voorzien van parkeersensoren in de voor- en achterbumper met ondersteuning van een achteruitrijcamera, SYNC3 met navigatie en Fords Pass Connect. Ook kan elke Focus-bestuurder zijn of haar telefoon voortaan draadloos opladen. Helemaal nieuw is een 12,3-inch digitaal instrumentarium dat Ford achter het stuur van de Focus plaatst. Deze is ook standaard aanwezig, maar wel pas vanaf de extra luxe X-uitvoeringen. Deze X’en krijgen verder ook een handsfree achterklep en privacy glass.

    [​IMG]

    AutoWeek kon eerder al de nieuwe prijzen delen. De prijzen voor de 125 pk sterke 1.0 EcoBoost Hybrid beginnen bij €27.075.
     

Deel Deze Pagina