1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

stekker in de grill

Discussie in 'Electronica' gestart door timoXr4i, 20 sep 2016.

  1. hoi mannen,

    m'n ouders hebben een focus 2, fase 2 als het goed is, maar in de grill zit een ronde stekker met 3 vrij forse poten en een afdekdopje, nu zijn ze uiteraard op vakantie, dus een foto maken lukt even niet, maar wat kan het zijn? ik zie de laatste tijd namelijk wel wat meer focussen op het eiland rondhobbelen met zo'n stekker in de grill, dus wie weet zijn er mensen die weten wat het is?
     
  2. Dat zijn de plug-in hybride uitvoeringen.. Ford was er héél vroeg bij..

    Nee, gekheid. Betreft waarschijnlijk een flexi fuel 1.8 16v . De stekker is om voor te verwarmen.
     
    Wichelroede en Leon Focus vinden dit leuk.
  3. Deze connector is alleen toegepast op de Flexifuel modellen en is voor de elektrische motorverwarming op 230 Volt.

    Deze motorverwarming is nodig om ervoor te zorgen dat de motor start bij extreem lage temperaturen in combinatie met het rijden op Ethanol (E85). Deze connector wordt voornamelijk in de Scandinavische landen gebruikt. In Nederland wordt deze connector niet gebruikt en wordt het hiervoor benodigde snoer ook niet bij de auto geleverd.
     
    Berrychello en Marijn0404 vinden dit leuk.
  4. In scandinavie hebben alle auto's (dus ook een benzine en diesel)zo een stekker.

    Vooral omdat de inwoners van scandinavie een gruwelijke hekel aan kou hebben.
    Als ze in de auto stappen in de winter willen ze geen kou lijden, men zegt dat het ook is om de motor te ontzien, de afstanden in scandinavie zijn meestal zo groot dat de motor van de auto (mits dit op een normale manier gedaan wordt)
    goed warm wordt, zonder grote slijtage.

    Mijn ervaring is dat onze ford focus mk3 ook met minus 30 C gewoon wil starten.

    Hans:ford:
     
  5. Ik heb hem bij mijn focus meteen uit de grill gehaald en een andere grill geplaatst. Lelijke stekker!:mrgreen:
     
  6. ik vind het ook vrij lelijk, maar m'n ouders storen zich er niet aan, het was meer een vraag van mijn kant. het is inderdaad een 1.8, maar of het een flexifuel is, geen idee, hij is zwart en heeft vrij veel opties maar wel achter slingerramen, dus niet mijn volgende auto. standkachel is wel prettig in de winter, tijdklok ertussen en gaan, alleen gaat m'n moeder lopend naar haar werk en m'n vader op de fiets dus ik verwacht niet dat het ooit gebruikt gaat worden...:cheer:
     
  7. Voorruitverwarming moetje kunnen ruilen tegen een standkachel!
    Heerlijk, wel een echte erin, dus een op brandstof en tijdklok.
     
  8. ik vind de voorruitverwarming op m'n focus 1 al heerlijk, die van pa en ma heeft t ook!
     
  9. De kabel werd er bij een nieuwe auto wel bijgeleverd...maar of ze ooit gebruikt zijn...[emoji12]
     
  10. Treu wat jw zegt. Hier staat een focus 1.8i flexifeul op de oprit. Met idd een stekker en de behorende kabel [emoji106] is hier idd niet nodig ook omdat het niet aantrekkelijk is om e85 te rijden. Qua kosten en afstand die je er mee aflegt en je moet hem vaker een beurt geven. Dus hier e10 [emoji106]

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk
     
  11. Is de verwarming alleen voor de brandstof of ook voor de motorolie?
    Als de verwarming ook voor de olie is, zou ik dit in de winter wel gebruiken. Gelijk een warm blok bij wegrijden.
     

  12. Ook wanneer je niet op E85 gaat rijden moet je bij deze motor de voorgeschreven lagere onderhoudsintervallen aanhouden. Bij de 1.8 Flexifuel is de onderhoudsinterval 10.000 KM terwijl de onderhoudsinterval bij de "normale" 1.8/2.0 Duratec HE motoren 20.000 KM is. Bij zware omstandigheden (bijvoorbeeld wanneer er voornamelijk korte ritten worden gereden) is de voorgeschreven onderhoudsinterval van de 1.8 Flexifuel 7.500 KM en van "normale" 1.8/2.0 Duratec HE motoren 15.000 KM

    De reden van de lagere onderhoudsinterval is dat de PCM van de Flexifuel niet kan herkennen of er normale benzine of E85 (of een mengsel hiervan) in de tank zit. Derhalve wordt er bij elke start meer brandstof ingespoten als noodzakelijk (zeker wanneer je uitsluitend op benzine rijd). Doordat er bij elke start teveel brandstof wordt ingespoten verdund de motorolie relatief snel (zeker wanneer er veel korte stukjes met de auto worden gereden).

    In de praktijk betekent het dus dat de 1.8 Flexifuel tussen de reguliere onderhoudsbeurten een extra oliewissel vereist. Hierdoor zijn de onderhoudskosten van de Flexifuel wat hoger als van de "normale" 1.8/2.0 Duratec HE.
     
  13. Wat is er fijner dan in een warme auto auto te stappen zonder re hoeven krabben !

    Ik ga op de fiets naar mijn trekker en die is warm als ik er ben
     
  14. Ah thanks voor de info dat wist ik nog niet.
    We hebben zo'n kaartje die staat op 165000 dus nog ong 5000 km tegaan. [emoji106]

    Verstuurd vanaf mijn SM-N910C met Tapatalk
     
  15. #15 Henry Ford Jr., 8 mei 2020
    Laatst bewerkt: 8 mei 2020
    Raar kontakt in motorkap grille FOCUS 1.8-16V Ambiente Flexifuel!

    Ik zag pas bij een Focus 2 (was 3 maar was natuurlijk een typefout) uit 2008 (één van de allerlaatste) t.w. een FOCUS 1.8-16V Ambiente Flexifuel een raar stekkertje in de motorkap grille (zie bijgaande foto links in de grille)! Wat is dit en waar dient het voor, heeft dit met de Flexifuel uitvoering te maken misschien! Ik hoor het graag van jullie, ben benieuwd wat dat is!

    [​IMG]
     
  16. Uit het instructieboekje:

    Auto’s bestemd voor bio-ethanol (E85) zijn uitgerust met een elektrische motorverwarming. Een voorverwarmde motor slaat sneller aan en loopt beter, wat een aanzienlijke beperking van de emissies en het brandstofverbruik inhoudt. Maak daarom tijdens de wintermaanden zoveel mogelijk gebruik van de motorverwarming.

    • Bij een buitentemperatuur tussen +5 °C en –10 °C moet de elektrische motorverwarming minstens 1 uur aanstaan.
    • Bij een buitentemperatuur tussen –10 en –20 °C moet de elektrische motorverwarming minstens 2 uur aanstaan.
    • Bij een buitentemperatuur lager dan –20 °C moet de elektrische motorverwarming minstens 3 uur aanstaan.
     
    Wichelroede vindt dit leuk.
  17.  
  18. Deze motorverwarming is voornamelijk bedoeld voor landen met een koud klimaat omdat de 1.8 Flexifuel simpelweg zeer slecht wil starten bij het gebruik van E85 bij lage buitentemperaturen.

    In Nederland werd de kabel die op de connector in de grille kan worden aangesloten niet eens meegeleverd.
     
  19. Sorry type fout, had natuurlijk Focus~2.1, net voor de Focus 2.2 facelift uitkwam of er al was! Daarom zit bijna alles wat ze nog op d eplank hadden liggen van het uitlopende model er zo goed als gratis op, doet Ford altijd, had ook een Focus 1 uit 2004 Futura met alles er op en aan!
     
  20. OK, dus ik heb er eigenlijk niets mee te maken in NL, maar ben ook regelmatig in PL dan zou het dus wel handig zijn, echter dan heb ik een verlangkabel van c. 500 meter nodig dus praktisch niet uitvoerbaar helaas! O ja, als ik dus zowel hier als daar gewone benzine die E10 (met ca. 7% ethanol) tank dan zou ik geen problemen moeten hebben met starten, of ik moet hem ben kennissen aan de kabel leggen in de winter periode, maar hoe kom je dan weer aan die kabel??? Misschien in Pl navragen?? Maar dat zit nu op slot!! Ha Ha!
     

Deel Deze Pagina