1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Modeljaarwijzigingen Focus mk4

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Berrychello, 18 okt 2019.

  1. Als het goed is ben ik je dan 2 weken voor :D
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  2. #162 Active, 24 feb 2020
    Laatst bewerkt: 24 feb 2020
    Mijn Active Wagon staat ook voor april in de planning.

    Wat betreft de 2020 update ben ik ook benieuwd wat er mogelijk aan de subwoofer veranderd. Ik heb ergens gelezen dat die kleiner is geworden. Het zou mooi zijn als je de volledige dubbele bodem hebt, zoals je die zonder B&O hebt.

    Verder las ik ook ergens dat vanaf nu verkeersbordherkenning standaard is om zuiniger te gaan rijden. Ik heb aardig wat opties, maar geen technology pack. Weet iemand hier meer van?
     
  3. Ik heb in de titanium business 2020 mk4 zonder opties led koplampen en verkeersborden herkenning. Het zuinigere rijden door de bordenherkenning snap ik alleen niet? De auto past je automatische snelheid wel aan op nieuwe borden (kan je uitschakelen ) maar zie daar geen milieu voordelen in.
     
  4. Ik citeer uit het artikel:

    "Eco Mode biedt nu extra functionaliteiten om bestuurders verder te helpen bij het besparen van brandstof. Zodra het systeem een verkeersbord ziet, wordt dit in het instrumentarium weergegeven, samen met het advies om bijvoorbeeld gas terug te nemen of terug te schakelen."
     
  5. Dat zijn functies Dat inderdaad sinds model 2020 in de MK4 zit.Mijn MK4 heeft deze functie al, geproduceerd in november.
     
  6. komen die updates ook in de bestaande focus4 middels update?
     
  7. Onlangs door een opmerking van iemand "ah jij hebt geen koplampsproeiers?"
    Weet niet of het al vermeld is, maar koplampsproeiers zitten vanaf 2020 blijkbaar nietmeer gemonteerd bij de dynamische koplampen, vermoedelijk dan bij geen enkele meer?
     
  8. Weet niet precies welke je ermee bedoelt, maar bij de “inteligent LED koplampen” uit het Design Pack 5 zitten ze nog wel bij!
     
  9. Ik heb Design Pack 5 op een ST-line met de adaptieve/dynamische led's (productie jan 2020) en daar zitten GEEN koplampsproeiers meer in.
     
  10. Oh serieus joh?! Zou er dan aan de intensiteit van de koplampen wat gewijzigd zijn? Of zouden ze er een typegoedkeuring voor hebben gekregen dat het zonder mag?
     
  11. Op beide vragen weet ik het antwoord niet Fabian ;). Ik weet wel dat ik een enorme bak licht heb :)
     
    jking140 en FW-FFSTLine vinden dit leuk.
  12. Zover ik weet heeft LED deze verplichting nooit gekend. Enkel HID (Xenon) voor zover ik in de wetgeving terug kan vinden.
     
  13. Automatische hoogteregeling is bij LED ook niet verplicht.
    Waarom bij HID wel hoogteregeling en reiniging verplicht is maar bij LED niet snap ik eigenlijk niet.
     
  14. De prijslijst per 1 juli is gepubliceerd.
    - WLTP prijzen
    - wijziging line up en verbetering uitrustingsniveaus
    - introductie 1.0 EcoBoost Hybrid
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  15. Alleen voor de dealers ? Zie hem nog niet op Ford.nl
     
  16. #176 Michel_limburg, 8 mei 2020
    Laatst bewerkt: 8 mei 2020

    Ford Duitsland is de website aan het updaten, de Focus is daar ineens helemaal verdwenen. Wel al zichtbaar is de Fiesta Mild Hybride, mooie aandrijving zo te zien, benieuwd hoeveel plaats dat gaat kosten.

    Bij deze de specs van de motoren

    upload_2020-5-8_18-20-46.png

    Apart dat de 1.0 Ecoboost Hybrid met 155 PK RON 98 als benzine nodig heeft
     
  17. Ik zal vanavond de highlights even uitlichten als ik de pc aan heb.
    De 1.5 is er alleen nog als 150pk automaat. En de ST line is weer iets luxer gemaakt lijkt het.
    Daarnaast is er blijkbaar een digitaal dash, maar dat is wat cryptisch omschreven.
     
    FW-FFSTLine vindt dit leuk.
  18. Ben erg benieuwd naar de aandrijflijnen en vooral ook naar het digitaal dash.
    De Focus dan toch een half jaar te vroeg gekocht :lol:;)
     
  19. Ben benieuwd wat er gaat veranderen aan de uitrusting en de opties.
     
  20. Ik heb ze even naast elkaar, lastig vergelijken. Je hebt nu de Trend Edition Business, Titanium X Business, ST Line Business, ST Line X Business, Active Business, Active X Business, ST-3, Vignale. Ze zijn een beetje doorgeslagen met de namen...
    - Trend Edition vervalt. Instapper wordt de Trend Edition Business, kost €25.975. Dus niet heel veel duurder dan de Trend Edition eerst kostte;
    - vanaf Titanium X Business: "12.3 inch personaliseerbare Digital Cockpit", elektrische achterklep (wagon);
    - wijziging ST Line Business: dual automatic airconditioning, regensensor, automatisch dimmende binnenspiegel, keyless entry. Deze is nu €1000 duurder dan de Titanium;
    - idem voor Active;
    - nieuw: ST Line Business X: "12.3 inch personaliseerbare Digital Cockpit", elektrische achterklep (wagon) en nog wat spul.

    1.0 125pk wordt als Titanium en ST Line zo'n €600 duurder
    1.0 155pk als Titanium en ST Line. €30.145 (5deurs) en €31.645 (wagon) voor Titanium, ST Line is €1000 duurder
     

Deel Deze Pagina