1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6ti-vct 125pk gaat niet vooruit

Discussie in 'Performance' gestart door Pjwolfs, 23 apr 2020.

  1. Sinds december In het bezit van een focus mk3 1.6 ti-vct met 125pk.

    Dat dit geen snelheidsmachien ging zijn waarmee ik iedereen achter me liet had ik bij de testrit al ondervonden en me bij neergelegd.
    Maar tegenwoordig begin ik me er toch meer en meer aan te storen!
    Mijn vorige wagen was een mk2 1.8tdci met 115 pk, dus daar kan ik niet mee vergelijken. De wagen daarvoor was een opel Astra 1.4 benzine met 90pk,en die leek me toch een stuk vlotter over de weg te scheuren. Ik durf nog niet meer links te gaan staan aan een rood licht uit schrik dat ik iedereen ophoud.

    Ook heb ik het gedacht dat t heel lang duurt eer hij op toeren komt, dus ook op snelheid uiteraard.

    Is dit normaal voor deze motor?
    Of zou er iets schelen aan die van mij?
     
  2. Even uitlezen, deze motoren hebben vaak last van storingen in de VCT
     
  3. Ik denk inderdaad niet dat dit normaal is.
    Mijn vorige Focus had dezelfde motorisering, dat was ook geen snelheidsmonster maar niet ronduit traag te noemen.
    Mijn collega had destijds een Focus 1.0 Ecoboost met 100pk en die 'reed ik er gemakkelijk uit'.

    Wat dutchguy al aangeeft, even op eventuele storingen uit laten lezen. Die van mij had weleens dat ie met koude motor erg langzaam op toeren kwam. Na een software update was dat er helemaal uit.
    Succes.
     
  4. Dank je voor de tip. Ik moet de 4de mei zowiezo naar de garage voor een airco probleem, dan laat ik het ineens nalezen. Mijn vriendin rijd met een corsa 1.3 cdti, 90pk en als ik daar mee rij merk ik toch een pak verschil, ook al heeft die 35pk minder... Bij het uitlezen, zijn er specifiek dingen waar ik achter moet vragen?
     
  5. Aangezien jullie de wagen ook gehad hebben, rond welk verbruik zaten jullie? Ik heb een gemiddelde(boordcomputer) tussen 9 en 10liter per 100km.
    Is dit aanvaardbaar?
     
  6. Ik weet het verbruik niet meer maar weet wel zeker dat het een stuk minder was dan wat jij opgeeft.
    Een 1 op 13 moet volgens mij gemakkelijk te realiseren zijn.
     
  7. Als je even zoekt spritmonitor dan zie je dat 1:13 tot 1:14 mogelijk moet zijn.
     
  8. Ik heb deze auto nu ruim een jaar.. Ik rij ongeveer 600/650 km op een tank alvorens ik ga tanken (en zit nog net niet of net wel dat lampje gaat branden om te tanken ) verder is hij idd niet snel, soms twijfel ik of een chip helpt maar dat is zo weinig (20pk 20nm is bij 1 tuner Max haalbare) ik zou sowieso kijken naar een update, die is! Aanwezig mocht het niet geïnstalleerd zijn. Ik had in de winter vooral last dat hij heel heel traag was met optrekken, deed ik e auto uit en dan weer aan dan was die weer normaal
     
  9. Hoe is je auto over drempels?? Stil of hoor je gekraak??
     
  10. Mijn indruk, zeker niet van de stilste. Gekraak is iets waar ik bij Ford al gewoon aan geworden ben denk ik, mijn mk2 had dat ook.
     
  11. Er is bij mij geen verschil tussen winter of nu, dus dat verschil kan ik niet beamen. Ik vind gewoon dat de wagen voor 125pk te hebben niet vlot is. Ik heb precies het gevoel dat hij snel tegen zijn grens aanzit, en na 4000 toeren ist helemaal gedaan. Ik krijg een kleine boost tussen 3-4000 toeren, beetje gelijk je met een automatische bak zou rijden en de wagen schakelt als k het zo mag omschrijven..
     
  12. Nee ze zijn best stil verder hoor. Maar als je echt gekraak hoort over drempels zijn je draagarm rubbers uitgedroogd en moet complete draagarm vervangen worden (rubbers zijn niet los te monteren en krijgen) ik heb t gelukkig na veel gesteggel onder garantie kunnen doen
     
  13. Tjah tis geen racemonster nee. Maar dan zou ik h3m uitlezen. Idd na 3000/4000 toeren trekt die wel lekke4 op. Met 17inch merkt4 ik het nog duidelijk, heb nu 18 onder en merk t iets minder haha
     
  14. Of je veerpootlagers zijn aan vervanging toe, of je veren kralen in de schotels... Kraken van het onderstel komt niet altijd van de rubbers.
     

Deel Deze Pagina