1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Auto opkrikken

Discussie in 'Exterieur' gestart door cdeckers1991, 26 mrt 2020.

  1. Ben van plan m’n winterwielen te wisselen voor de zomerwielen. Wil ook meteen de remklauwen rood verven en wil ze graag alle 4 tegelijk doen.

    hoe kan ik het beste de auto opkrikken en alle 4 de wielen tegelijk eraf halen? M’n plan was om met 2 krikken en 2 assteunen te werken, alleen voor de garage loopt de weg een beetje schuin en dus niet mooi vlak. Kan dat kwaad met de krikken en assteunen?

    ik schud het potje verharder in het potje verf en wil dan gaan verven zodra de wielen eraf zijn. Ben bang dat als ik ze 1 voor 1 eraf haal en erop zet dat de verf te ‘hard’ word. Of iemand hier ervaring mee? Is een remklauwenverf set van foliatec.

    of iemand tips hoe en wat ik het beste kan doen:D?
     
  2. Als de vloer schuin loopt zou ik zorgen dat je op zijn minst 2 wielen op de grond houdt en dat die geblokkeerd zijn (steen of hout oid ervoor).
    En neem om te schilderen de linker- of rechterkant in 1x ipv voor of achter. Je kijkt tegen 1 zijkant aan en dan zie je eventueel kleurverschil met voor en achter wel, links en rechts niet ;)

    Ik moet wel zeggen dat ik geen ervaring heb met remklauwen schilderen.
     
  3. En je zou misschien een föhn of hete luchtpistool kunnen gebruiken om het drogingsprocess te versnellen.
     
  4. Moet gewoon gaan, ik heb ( op m’n laatste auto na ) altijd m’n remklauwen zo gedaan. Een kant ophoog krikken, schoon maken en verven. Velgen terug, en dan de andere kant. Nooit problemen mee gehad (en ook altijd foliatec gebruikt )

    wel zorgen dat de auto stabiel staat zoals aangegeven.
     
  5. toen ik de remklauwen ging verven (ook Foliatec) waren we met z'n 2en, en dat is wel handig.
    1 wiel eraf, ik verven, de ander haalt het 2e wiel eraf en in de tussen tijd dat ik het 2e wiel doet, doet hij de 1e wiel er weer op.
    maar qua tijd moet je het redden, de lak werd pas hard na ruim een kwartier na het verven.
     
  6. Je kan altijd eerst de ene kant opkrikken en verven en dan ff een bakkie doen(of iets kouds kan natuurlijk ook ;)), de wielen weer monteren en dan de andere kant.
    Dan weet je zeker dat t droog genoeg is.
     
  7. Heb voor met 2 steunen gedaan. Onder subframe opgetilt.
    Dan achter onder de subframe opgetilt.
    Zo kon ik alle 4 tegelijk doen.
    Op het drogen hoef je niet te wachten. Je zet je velg terug en die raakt de klauw niet aan.

    Ik heb wel een krik van 3ton die 55cm hoog gaat. Dus niet een aldi krik die net 20cm omhoog gaat en 1ton aankan.
     
  8. Heb ze vanmorgen geverfd, eerst met 2 krikken 1 kant omhoog en erna de andere kant. Heb nog ruim een half potje verf over, terwijl ik ze 3 lagen heb geverfd plus m’n remklauw van m’n brommer. Zonde om weg te gooien maar kan het niet meer gebruiken met de verharder erin. Als het goed is heb ik het toch niet meer nodig.
     
  9. #9 cdeckers1991, 27 mrt 2020
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2020
    Before:
    [​IMG]

    After:
    [​IMG]
     
    WPI, gerardTDCI, focus-piet en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. Mooi fris kleurtje zo, ook goed zichtbaar door je zomersloffen :thumbup:

    Greetz Emiel
     
  11. klopt dat je nog een halve blikje overhoudt, deed ik zelf ook
     
  12. De winterbanden rijden toch comfortabeler dan de zomerbanden. Hij heeft meer last van ‘bokken’ bij het wegrijden uit een parkeervak langs de weg. Lijkt ook of hij een klein beetje naar links trekt bij het rijden op een rechte weg.

    zou het balanceren van de wielen helpen bij het bokken en naar links trekken? Of de auto opnieuw uit laten lijnen? iemand tips hoe dit op te lossen?
     
  13. Heb trouwens 225/40/18 banden voor en 245/35/18 achter.
     
  14. hoeveel inch zijn je winterbanden?
     
  15. 16inch, qua comfort logisch dat 18inch minder comfortabel is, heb met meerdere wagens op 18 inch gereden en die reden toch anders en hadden geen last van dat ‘bokken’ bij het wegrijden uit een parkeervak.
     
  16. Nu m’n remklauwen rood zijn, zou het mooi zijn om een wit ford logo op de voorste klauwen te plakken?
     
  17. bokken bij wegrijden??
    bedoel je niet stuiteren bij het rijden.
    zomerbanden zijn harder dan winterbanden. het kan zijn dat bij verkeerde opslag de banden een vlakke kant krijgen. hierdoor heb je dat hij stuitert op de weg. keer goeie snelweg rit dat de banden weer helemaal warm zijn geweest lost het op.

    voor mij sta ik ene kant op de weg andere kant op de stoep. hierdoor heb ik ongewone plek waar hij op drukt (ene kant binnen en andere kant buiten waar gewicht meer op drukt)
    bij 45 en 90 voel je het. van mijn kant moet ik er mee leren leven.

    trekken in stuur kan zijn dat de stuurhoeksensor keer gereset moet worden het op kan lossen.

    wat betreft je remklauwen moet je doen wat je zelf leuk/mooi vindt.
     
  18. Ik weet het niet:think:
    [​IMG]

    [​IMG]


    Denk dat ik de tweede het mooiste vind.
     
  19. Mee eens. Waar heb je die vandaan?
     
  20. zelf gemaakt op het werk:lol:
     

Deel Deze Pagina