1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Olieverlies stuurpomp ( Opgelost.)

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door rammstein, 14 feb 2020.

  1. #1 rammstein, 14 feb 2020
    Laatst bewerkt: 15 feb 2020
    Heb de focus nu ff en kwam tot de ontdekking vandaag dat ik waarschijnlijk de stuurpomp lek heb.
    Ik Moest de boel af en toe al wat bijvullen maar vandaag was het heel slim.(lange rit 350km)
    Om de 100 km bijvullen.
    Nu heb ik hier al gelezen dat het waarschijnlijk de leidingen zijn.
    Hier Heb ik dus naar gezocht.
    Maar vind geen leidingen voor een auto met automaat.

    Iemand hier ervaring mee of originele nummers heeft van deze leiding.
    Voor een focus met automatische transmissie.

    Gaat om de 1.6 versie.

    kenteken 38-RN-PJ

    Alvast bedankt.

    Groetjes Rammstein
     
  2. Welke motor heb je in de Focus?
     
  3. 1.6 100pk
    Met automaatbak
     
  4. Nou vandaag maar de hele boel schoongemaakt.
    conclusie leiding is heel.
    Maar het lek zit dus bij de wartel aansluiting op de pomp dat is dus mooi:punchballs:
    je ziet dus de olie over de aircopomp lopen.
    de wartel zit daar recht boven.
    iemand nog tips om deze makkelijk te vervangen.;)
     
  5. Nou,

    ik denk dat je dan toch pech hebt want die wartel kun je niet verwijderen zonder de leiding te beschadigen.
    Zelfs Ford weet dit niet echt en in de meeste gevallen wordt dan ook de leiding mee vervangen.
    Als je de wartel kunt splijten zonder de leiding te beschadigen dan hoef je alleen de wartel te vervangen maar die kans is vrijwel nihil.
     
  6. bult werk dus ;)
     
  7. #7 rammstein, 15 feb 2020
    Laatst bewerkt: 15 feb 2020
    https://www.focusclub.nl/index.php?threads/stuurbekrachtig-blijft-lekken.104912/
    Het probleem zit hem wel degelijk in de O-Ring (wartel)
    Echter de stuurleiding klik je eenmalig in de wartel, deze kan er niet meer uit.
    Daarnaast kun je de wartel nauwelijks losdraaien met een steeksleutel o.i.d.
    Daarom hak ik altijd de leiding af net achter de wartel, zodat je de wartel er met een dop uit kunt draaien.

    https://ford.7zap.com/nl/car/43/no/0/1658/16038/70037/#3A719
    Bij mijn auto zit die voorste koelleiding er ook op.

    https://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=1743276
    spulletjes maar besteld op Ebay ;)
    kijken of het wat is.:dance:
    wordt vervolg :party:
     
  8. Hydrauliekleidingen zijn vaak prima te repareren door gespecialiseerde bedrijven. Zoek even op reparatie hydraulische slangen, reparatie hydraulische systemen etc...
    Zit vast wel iets bij jou in de buurt.
     
  9. FF een melding maken van de voortgang van de focus sedan.
    stuurbekrachtiging is weer prima in orde en vloeistofdicht.:D
    kwam tot de ontdekking dat ik ook lekkage had in de kofferbak.....:think:
    dit is inmiddels ook opgelost.:clap:
    er kwam water binnen via de ontluchting roosters die aan de zijkant van de kofferbak zitten.
    dus achterbumper eraf (anders kom je er niet bij)
    en de boel goed schoongemaakt en voorzien van een dun laagje kit.
    nu is de kofferbak weer droog.:cool:
    verder een ST voorbumper plus skirts gevonden.:rock:
    deze moeten nog en de goede kleur gespoten worden en dan erop.:kwijl:
     

Deel Deze Pagina