1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

gaskleppenhuis mk3 1.0 ecoboost

Discussie in 'Performance' gestart door FAN, 20 mrt 2020.

  1. ik zie op sommige forums dat het mogelijk is om een grotere gaskleppenhuis te monteren gaskleppenhuis te vervangen dan standaard klopt dat en wat zijn de voordelen.

     
  2. gaat int filmpje om een ecoboost mustang dus geen 1.0, maar verder zou ik t niet weten
     
  3. het is toch gewoon een focus
     
  4. In het filmpje wordt het gasklephuis van de Mustang 2.3 ECOboost op een 160 PK atmosferische 2.0 Duratec TI-VCT (nooit in Europa geleverd) gemonteerd. Dit is dus geen ECOboost motor.

    De 1.0 ECOboost heeft een totaal ander gasklephuis als de overige Ford (zowel atmosferisch als ECOboost) motoren. Zomaar een ander gasklephuis monteren is hier dus niet aan de orde. Wanneer je een groter gasklephuis wil zal je deze dus zelf moeten (laten) vervaardigen door een origineel gasklephuis te laten uitdraaien en te voorzien van een passende grotere gasklep.

    Overigens heeft het aanpassen van het gasklephuis van de 1.0 ECOboost weinig nut. Het gasklephuis is namelijk niet de beperkende factor. Met het standaard gasklephuis kunnen probleemloos hogere vermogens worden bereikt. Zo levert Pumaspeed bijvoorbeeld een ombouwkit voor de Fiesta 1.0 ECOboost naar 205 PK waarbij het originele gasklephuis gehandhaafd blijft.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  5. ja maar een 1.0 is geen 2.3, dus daar zit wel wat verschil in.
     
  6. Is dit zelfde van mustang als de 55mm nnar 60mm gasklep heel veel forumleden hebben gedaan met een 2.0 duratec.
    Verschil zat hem in beter oppakken en rustiger lopen bij lage toeren.

    Zoals jw aangeeft. 1.0 heeft een turbo dus zal altijd druk op je inlaat zetten. Gasklep kan alleen gasrespons verbeteren, voordat de turbo op toeren is en dus druk opbouwt.
    De kans is wel dst gasklep overmaats is, ten opzichte van een atmosferische motor
     
  7. Had ik idd toen ook gedaan, van 55mm naar 60mm, achteraf zonde van het geld,
    had er een K&N inlegfilter in en laten chippen, maar amper meer winst als laten
    chippen zonder al die aanpassingen.
    Ik zie er nu met de 1.0 ecoboost ook geen meerwaarde in om een grotere gasklephuis
    te monteren
     
  8. oke duidelijk verhaal bedankt voor jullie reacties,, ik heb wel dat mijn gaspedaal wat vertraagt reageert is dat normaal
     
  9. er was ooit iemand op een forum die vroeg hoe ie zn golf sneller kreeg, ik heb m toen gezegt dat ie die begrenzer achter t gaspedaal moest afslijpen zodat ie meer gas kon geven, en ook nog doen he:rofl:.
    ik vond m wel lachen.
     
  10.  

Deel Deze Pagina