1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Over het verbruik, ik heb het de laatste 3 tankbeurten ook eens bijgehouden:

    1. 10.0 volgens boordcomputer / 10.64 volgens getankte liters
    2. 10.0 volgens boordcomputer / 10.16 volgens getankte liters
    3. 9.3 volgens boordcomputer / 9.51 volgens getankte liters

    Dit zijn getallen verbruik op 100km (dus even omrekenen naar 1:x alhoewel dat bij 10 makkelijk is :) )
    Tussen tankbeurt 2 en 3 zat een langere rit, daarom was daar het verbruik wat lager.

    Voor de volledigheid, het betreft een 1.5 150pk automaat. Ik reset de boordcomputer trouwens na iedere tankbeurt. En voor de gehele volledigheid ik tank Super FuelSave 95 bij Shell in Duitsland.
     
  2. Ik heb dus ook een 1.5 automaat. Valt het verbruik toch tegen. Ik had hem zuiniger verwacht.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  3. Dat zijn heftige cijfers zeg.... dit is toch geen normaal verbruik lijkt mij?
    Of heb je een hele zware rechtervoet?




    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  4. Ik had dit verbruik helaas ook niet verwacht voor een auto uit 2019. Met een toch niet al te zware motor :) Heb 7 jaar een BMW M3 met 333pk gehad (ook een automaat), die was zuiniger haha

    Nee, totaal geen zware rechtervoet. Ik rij erg rustig vind ik zelf. Moet wel zeggen dat ik veel korte stukjes rij. Woon-werk verkeer is maar 3km, 's avonds naar de sportschool is maar 2km. Supermarkt 1km. In Zuid-Limburg ligt alles dicht bij elkaar :)
     
  5. Ik precies hetzelfde. Woon ook in Limburg. Gewoon slechtere benzine [emoji85]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  6. Turbo is sws iets minder zuinig, maar denk ook dat het komt omdat de auto nog nieuw is. Zal me niets verbazen dat er een programma draait wat er voor zorgt dat de motor iets veiliger afgesteld staat voor de eerste km'ers en dat dit vanzelf minder gaat worden.

    Soort van inloop beveiliging...

    Greetz Emiel
     
  7. Dat is inderdaad extreem kort. Dat gaat nooit zuinig worden. 2 km naar de sportschool wandelen lijkt me dan de beste oplossing [emoji23]

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS 6 met Tapatalk
     
  8. Ik herinner me van mijn huidige auto dat hij pas na ongeveer 4000-5000 km wat zuiniger werd.
    Dan is alles misschien wat ingedraaid. Mijn dealer had dit van tevoren ook zo aangekondigd.
     
  9. Tja woonwerk 3 km naar sport 2 km dat doe je toch met de fiets ? Of is dat niet mogelijk i.v.m. een lichamelijke beperking.

    Wordt de aantal keren dat je moet tanken ook een stuk kleiner die auto wordt maar zelden warm zo ga je gegarandeerd problemen mee krijgen op den duur
     
    Aloha vindt dit leuk.
  10. Vanmorgen even bij de dealer om de winterbanden eronder te leggen en gelijk gevraagd of ze de storing in het Noodoproepsysteem kunnen verhelpen omdat de hele B&O installatie het dan ook niet meer normaal doet.

    Blijkt dat er op dit moment bij mijn dealer een groot aantal Focussen rijden met hetzelfde probleem. Er is een fix geweest maar omdat dit 3 tot 4 uur duurt om te uploaden in de auto heeft Ford hem weer uit het systeem gehaald. Werd te duur blijkbaar.

    Tot op dit moment dus nog geen oplossing voor het probleem.
     
  11. Welke dealer heb je ? Ik moet nog een afspraak maken bij van Mossel in Herten.
     
  12. Nee, geen lichamelijke beperking :)

    Maar aangezien ik de auto maar 3 jaar zal houden en er maandelijks voor betaal, vind ik het weer jammer om hem in de garage te laten staan. Dat ik hem zuiniger had verwacht, wil niet zeggen dat ik er dan maar minder gebruik van ga maken :)
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  13. Ik schrok hier wel even van totdat ik de gereden afstanden las. Niet geheel onlogisch en voor die stadse kilometers vind ik het niet eens extreem onzuinig.
    Het blok zal niet eens warm worden op die afstanden.

    Ik hoop met mijn afstanden, 34km enkele reis woon-werk, toch wel een beter verbruik te halen :think:
     
  14. ook ik heb de 150pk automaat variant. Ik moet zeggen dat die een stuk zuiniger is als wat je hierboven beschrijft. ik schommel tussen de 7,4 en 7,7 waarin zowel bebouwde kom als snelweg in de mix zit.
     
  15. Vreemd... Ik heb afgelopen week een rit van 2x 130km autoweg gereden (120-130 niet harder) en hij staat nu op 8.1
     
  16. 2x 130km is eigenlijk nog niet echt representatief als je voor de rest alleen van die korte ritten maakt. 8,1 is in dat opzicht dus niet eens heel verkeerd.
    Eigenlijk moet je dus een tank leeg rijden met gemixt snelwegen, provinciaal en stads kilometers.
     

  17. Zit ook bij Van Mossel in Herten, goede dealer !!
     
  18. [​IMG]
     
    FW-FFSTLine en MauriceFW vinden dit leuk.
  19. Apart, deze cijfers. Zelf rij ik nu 3 weken in een nieuwe 1.5 150pk handgeschakeld, en zit op een gemiddeld verbruik van 6.0. Voornamelijk snelwegkilometers.
     
  20. Klopt, als je 100 rijdt waar je 100 mag, 120 rijdt waar je 130 mag en flink achter vrachtwagens blijft plakken, allemaal op de snelweg, dan ga je dit halen (ooit 1 keer gedaan met een volle tank, ik kwam uit op 6.6).

    Bij "normaal" gebruik haal ik 8.5 tot 9.1/l
     

Deel Deze Pagina