1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Nope. Gewoon paar dagen in het buitenland gezeten; was voldoende voor een lege accu. :shock:
     
  2. Dan kan je nog steeds een lampje hebben laten branden hoor. :schater: Binnenverlichting???

    En daarna niet meer voorgekomen dan?
     
  3. Toevallig een vraag die ik paar weken geleden gesteld heb. "Of iemand de Focus al eens langere tijd heeft laten stilstaan". Omdat ik gemerkt heb dat mijn Focus de accu ook redelijk snel leegtrekt.
     
  4. Die heb ik ook.

    SYNC3, sofwareversie 3.3
    Build 19052_PRODUCT
    Ford Motor Company

    staat er bij info
     
  5. Nog steeds geen oplossing geboden door mijn dealer, de module staat al een maand backorder.....

    Focus St-line gekocht in mei, sinds een paar dagen storing in het noodoproepsysteem, kan geen gesproken opdrachten meer geven, bijvoorbeeld via Android Auto, Als ik gebeld wordt hoor ik de andere kant wel maar men hoort mij niet. Ook de Ford Pass app werkt niet, kan de auto niet bereiken. Mijn dealer gaat het begin oktober proberen op te lossen door een update te doen. Ben benieuwd. Update: Vandaag naar de dealer geweest, eerst diagnose gesteld en inderdaad er moet een nieuwe module worden geplaatst maar die hebben we niet op voorraad. Weer een nieuwe afspraak gemaakt, maandag wordt de module vervangen, leenauto als tegemoetkoming, nee hoor, dat doen we bij Ford niet :-(
    Update: Maandag is de module dus niet aanwezig, staat in backorder, voor Jan met de korte achternaam een andere auto geregeld. "Met de welgemeende excusus" volgende keer krijgt u van ons een leenauto als service..... ben alleen benieuwd wanneer de volgende keer is :-( Wordt vervolgd
     
  6. Wat een waardeloze toko zeg. Zou mijn dealer nooit zo laten gebeuren. Ik heb voor garantie dingen en reparaties nog nooit voor een leenauto moeten betalen.
    Dus je mag wel zeggen dat ze dat bij 'andere' Ford's toch echt wel doen. :P
     
  7. Via de boordcomputer ga je naar bestuurdersassitentie dan naar cruisecontrol.
    Dan heb je de keuze in 3 standen, normaal,adaptief (heb ik ingesteld) en intelligent.
    Wie weet wat zijn de verschillen hierin zijn?
     
  8. Normaal is normaal.
    Adaptief is normaal behalve als je voorligger langzamer rijdt.
    Intelligent is (dit gok ik) dat hij op basis van de snelheidsborden zijn snelheid aanpast, dus als je een 80 bord voorbij komt vanuit een 100, stelt hij hem naar 80 in.

    Verstuurd vanaf mijn GM1913 met Tapatalk
     
  9. Dat klopt als een zwerende vinger!
     
  10. Is alleen niet te hopen dat ie dan op de snelweg bij 130 toevallig een 30 km bord leest bij een afrit of pomp. Zit je even tegen de raam geplakt
     
  11. In Nederland vind ik de intelligent stand niet prettig. In Ierland en Schotland werkte het prettig.
     
  12. Merk precies hetzelfde in de eerste 3 versnellingen, daarna niet meer. Al vanaf dag 1 (april) aanwezig, dacht eerst een probleem met de bak maar lijkt normaal te zijn? Heb er verder eigenlijk ook geen last van, het klinkt alleen niet helemaal lekker.


    In dit filmpje wordt gesproken over een update mbt het rustverbruik van de accu, weet alleen niet of de update ook in Nederland beschikbaar is.

    In het filmpje wordt er ook gesproken over een andere (firmware) update voor het issue met het verversen van de olie, maar die ook het instrumentenclusterding een update geeft. Iemand deze update al geïnstalleerd gekregen?
     
  13. Is er ooit al een update gekomen voor de automatische helderheidsinstelling van de display bij het achteruit rijden?
    In het donker is deze (m.i.) veel te fel.
    bvd Gert
     
  14. Bij mij was deze eerst nog feller als nu. Ik heb een keer een update gehad waarbij dit minder is geworden.

    Maar buiten dat naar mijn mening nog te fel
     
  15. Inderdaad. Heb intelligent wel eens geprobeerd maar dan gaat ie veel te vaak van 100 naar 120 en dan weer naar 130 en weer terug naar 100. Heel irritant maar dat komt echt door de borden hier in Nederland. Volgens mij herkent ie zelfs een bord als einde alle verboden als “ ikmag weer naar 130” ook waar dat niet mag. Adaptief werkt prima.
     

  16. Heb op dit moment hetzelfde probleem met de accu, allemaal foutmeldingen, van alles wat niet werkt.
    Morgenvroeg bij de dealer en benieuwd wat de oplossing is......
     
  17. Beste mensen,

    Ben even kwijt waar er over verbruik vragen gesteld zijn, maar het maakt niet veel uit in welke stand je rijdt, Normaal, Eco of Sport.

    Het verbruik wordt hoger als je gewoon fors rijdt.

    Bij mij bleef het gemiddeld verbruik in de sportstand 1:17.
     
  18. Volgens mijn auto rij ik 1:10. Heb de auto nu een dikke maand.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  19. Reset de boordcomputer één keer naar 0, dan krijg je reële getallen, mijn verbruik is overigens gemeten aan de pomp in vergelijk met de gemaakte kilometers
     
  20. Nadat ik in het begin het zijraam bestuurderskant niet gesloten kreeg (knelbeveiliging werd steeds geactiveerd en raam ging weer open) heb ik 'm via het boekje dit uitgezet.
    Nu (en ik weet niet of het door de kou komt) als ik het raam wil sluiten dan is het net alsof 'ie halverwege even hapert en de motor zwaarder moet duwen.
     

Deel Deze Pagina