1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ervaring PostNl

Discussie in 'Off-Topic' gestart door jason101, 12 okt 2019.

  1. Misschien wel handig om hier je klachten omtrent Postnl te posten. Vandaag voor de zoveelste keer meegemaakt dat de bezorger een briefje achterlaat met bericht dat ik niet thuis was terwijl ik zat te wachten op mijn pakketje.
    Contact met Postnl is ook ruk en kan het nu zelf af gaan halen bij Primera.
     
  2. #2 kolere, 12 okt 2019
    Laatst bewerkt: 12 okt 2019
    Nooit problemen met Postnl op meerdere adressen. Jouw ervaring is ook merkwaardig, de bezorgen krijgt een vergoeding voor een afgeleverd pakketje, waarom de moeite om een briefje in te vullen en het pakketje pakken en scannen (moeten ze doen anders klopt het systeem niet). Afleveren is sneller en levert ook wat op.

    Wel al vaker problemen met DPD, geen briefje maar via appmelding dat ze dan zogenaamd zijn geweest... 1 keer was ik thuis andere keer stond de deur zelfs open (is dus gewoon niet geweest).
     
  3. Volgens mij krijgen die gasten per pakket zoveel seconden de tijd. Ik heb wel een aantal keren gehad dat ze aanbelden, ik gelijk opstond van de bank en naar de deur liep, deze opendeed en de bezorgen al op de hoek van de straat stond. Alles bij elkaar 5 seconden... ze bellen aan en lopen gelijk weg. Ik zit niet achter de deur!!
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  4. Als Zzp'r wordt je inderdaad betaald per afgeleverd pakket of brief. Toeval wilt dat er nu nog maar weinig Zzp'rs bij Postnl rondrijden en het werk door vaste werknemers wordt gedaan.

    Op FB heeft iemand een klachtenforum gestart. Je moet eens lezen hoeveel klachten er over zijn.
     
  5. Ik begrijp je ergernis, maar waarom lijkt het je handig om dat op dit forum te plaatsen als ik vragen mag?
     
    Niels_mondeo vindt dit leuk.
  6. Waarover niet op FB

    :D
     
  7. Ik zie de meerwaarde ook niet echt op dit forum voor een klaagtopic.
     
  8. #8 jason101, 12 okt 2019
    Laatst bewerkt: 12 okt 2019
    Simpelweg omdat hier genoeg mensen zijn die ook bij Ali kopen en wordt bezorgt door Postnl. Wat ervaringen onder elkaar uitwisselen kan volgens mij geen kwaad. Misschien is de topic titel niet helemaal juist en zal ik het aanpassen.
     
  9. Hier eigenlijk geen problemen met PostNL. Bezorgers zijn correct en de vaste bezorger komt soms uit zichzelf nog een keer 's-avonds langs als we overdag niet thuis waren en hij toch wat avond bezorging en heeft.
    Briefjes in de bus zonder dat ze aanbellen nog nooit gehad.
     
  10. Geen problemen mee met de bezorging heb wel een beetje respect voor die bezorgers altijd rennen /vliegen.
     
    meeder vindt dit leuk.
  11. Als het maar enigzins mogelijk is laat ik pakketten gewoon bij een afhaalpunt leveren. Ga ik het zelf daar wel halen als in van mijn werk kom.

    Bezorgers hebben nog al eens de nijging om paketten hier achter een kontainer op de oprit te leggen in de hoop dat het er nog ligt als ik thuis kom, helaas dus al een paar keer voorgekomen dat er geen paket meer lag. En wel briefje in de bus "paket achter de kontainer" staat er dan op, zelfs paketten waarvoor getekend moet worden . Doen ze dan maar zelf.
     
  12. dit is bij elke bezorgdienst. ene keer word er netjes bezorgt andere keer wordt het elders afgeleverd. regelmatig dat pakketje wordt afgeleverd bij buren samen met andere uit de straat, alles op 1 adres. rest direct bonnetje in de bus.
    gelukkig weten de bezorgers dat smoeder bij ons vaak thuis is.

    zelf postnl bezorger onderweg gestopt is omdat hij een klein pakketje had vroeg hij of hij het direct al kon geven
     
  13. Denk dat er qua instelling bij de bezorgers wel een verschil is of je een "wijk" in de stad hebt of op het platteland. Zowel mijn ouders als schoonouders wonen op het platteland, zij hebben nooit problemen met de bezorgers of verdwenen pakketten. Bij ons is dat echter wel anders: hier lopen ze met een stapel pakketten in hun handen het hele blok af, degene die als eerste open doet krijgt vervolgens ongevraagd de hele stapel voor het hele blok in z'n handen geduwd. Voor je er wat van kan zeggen, scheuren ze al met piepende banden de bocht om :mrgreen:

    Heb wel altijd medelijden met die jongens, afhankelijk van de wijk zitten ze al snel aan de 120-180 stops. Proberen zelf altijd de onze pakketjes bij een afhaalpunt te bezorgen, scheelt ze toch weer een stop :lol:
     

  14. Waarom medelijden? Het is hun werk.


    Over het algemeen nooit iets te klagen over mijn bezorgers. Of het nu PostNl is, GLS, DPD etc.
     
  15. Natuurlijk is het hun werk, maar ik bedoel medelijden in de zin van dat de bezorgers dikwijls voor een dichte deur staan. Dit kost voor hun ook tijd (briefje schrijven, pakketje mee retour naar depot, volgende dag weer op goed geluk langs komen etc) en voor de ZZP'ers betekent dit zelfs minder inkomsten. De laatste groep krijgt immers per afgeleverd pakketje betaald. Als je dan met 180 stops op pad gaat, waarbij je zeker in stedelijke gebieden al redelijk snel voor een dichte deur staat omdat mensen werken (de zogenoemde yuppies of dinkies), dan kan het hard gaan.
     
  16. Ik laat het meestal op mijn werk bezorgen, en anders op een afhaalpunt. Dan bepaal ikzelf wanneer ik het kan ophalen.
     
  17. @Thiemo Ah, op die fiets. Had het eerlijk gezegd nog nooit zo bekeken maar inderdaad dan kun je medelijden met ze krijgen.
     
    Thiemo vindt dit leuk.
  18. Nooit geen last mee bezorger noemt je hier bij de voornaam bij geen gehoor of niet huis weet hij waar het liggen moet mits er niet getekend hoeft te worden, en met warme dagen is er ook nog tijd voor een praatje en een ijsje.
     
  19. Helaas bieden lang niet alle webwinkels afleveren op het afhaalpunt en zijn niet in elke plaats afhaalpunten voor alle bezorgdiensten te vinden.
    Ik heb het meerdere malen bij PostNL gevraagd of het niet standaard naar het afhaalpunt kan maar dat is niet mogelijk.

    Ik ben een groot voorstander van de Packstations die je in Duitsland wel ziet. Je kan dan zelf bepalen wanneer je iets ophaalt of verstuurt.

    [​IMG]
     
  20. Ja dat snap ik ook niet, het is zo handig. Wellicht een toekomstidee, een actieve postbus aan huis, te openen met een scan of barcode, groot genoeg voor pakketjes tot een bepaalde maat. Je moet er uiteraard wel plek voor hebben.
     

Deel Deze Pagina