1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Hoe hoog was je laatste boete

Discussie in 'Off-Topic' gestart door Danny, 25 dec 2008.

  1. Owja een strafblad van 5 jaar ook vergeten :))

    T was zondag nacht rond 00,00uur helemaal leeg op de a1 en met een auto van 270pk onder je bil ben j zo op de 176 haha meneer was lekker aan t lazeren met zn mooie volvo achter een 'uit' bordje
     
  2. 3 km eraf onder de 100, boven de 100 gaat er 3% af
     
  3. Ik heb "klopt af op hout" met deze focus nog geen boete gereden! Maar mijn laatste boete was voor €328,- euro met de volkswagen transporter bus van het werk, reed na aftrek rond de 32 kilometer te hard op een weg waar je 100 km/h mag

    Eigenlijk is de boete ervoor wel z'n beetje de dikste boete die ik ooit heb gehad, op dezelfde weg de andere kant op werd ik gelaserd met destijds een ford mondeo 2.5 ltr v6! Was na aftrek geloof ik 64 km/h te hard en dus rijbewijs inleveren, waarna 2 maanden rijontzegging! Plus een jaar na dato in kantongerecht nog een boete voor de 64km/h te hard van €928 euro

    Dus het is niet voor niks dat ik nog boete vrij ben op de focus, ik heb mijn portie voor voorlopig wel weer voldaan bij instantie CJIB!!!
     
    bws723 vindt dit leuk.
  4. Het ministerie wilde toch dat bij de invoering van 130 er geen correctie meer werd gemaakt, om te voorkomen dat men op de teller 140 kan rijden en daarmee toch onder de maximum limiet van (gecorrigeerd) 130 bleven?
    Of heb ik dat verkeerd?
     
  5. dat kun je lezen in de link van post #1043, iets hierboven
     
  6. nee, de correctie wordt gewoon uitgevoerd echter krijg je boven de 130 al een prent voor 1 km te hard (na correctie dus)
    en dan loopt men te zeuren over een boete van 1 km te hard terwijl ze dus in werkelijk al 140 km op de teller hebben staan ;)
     
    musiman vindt dit leuk.
  7. Ik zie het als snelheidsbelasting die met een beetje pech af en toe betaald moet worden.
     
    Dice Oldskool vindt dit leuk.

  8. :mrgreen:

    Heb mijzelf nog nooit als belastingontduiker gezien...... tot nu. :D
     
    gerardTDCI en Ecobeast vinden dit leuk.
  9. :schater:
     
  10. Dat ben ik geheel met je eens.

    Ooit is me uitgelegd dat een weg ontworpen wordt voor een bepaalde snelheid. Dus bijvoorbeeld een stuk snelweg met een bocht, dan wordt berekend dat de snelheid voor die bocht 120km/u is. Vervolgens gaat er een correctie overheen omdat mensen te hard rijden. Dus de snelheid op die weg wordt 100km/u, voor de veiligheid. Dan gaat de politie er flitsen, maximaal 103 terwijl de weg dus ontworpen is voor 120. Voor je gevoel is 120 dus veilig, en flits, daar ga je weer.

    Ik heb eenzelfde discussie eens gehad over een doorgaande weg Rotterdam uit, zonder zijstraten, gescheiden rijbanen etc. Gelaserd met 67km/u terwijl je 50 mag. Ik heb gevraagd: waarom mag je hier 50? De weg is totaal geschikt voor 70 en iedereen rijdt dit toch al. Antwoord van de agent was natuurlijk "ja zo is het nu eenmaal" maar het neemt niet mijn idee weg dat toegestane snelheden expres worden geknepen zodat men er af en toe met een flitser kan gaan staan.

    Idem dito met de A15: op het stuk bij Rotterdam gebeuren veel ongelukken, men rijdt er altijd harder dan de 100 die er mag. Ik ook. Dus heeft men nu een project om tot december de A15 extra aandacht te geven. Tot nu toe heb ik alleen maar mobiele flitsers zien staan.

    Maar wat is het eigenlijke probleem? Er is daar een aantal belanglijke afritten, naar de A4, naar Spijkenisse etc. Die zijn allemaal zo gebouwd dat je twee dingen kan doen: of op de rechterbaan tussen de vrachtwagens in de file voor de afrit, of helemaal links rijden en op het laatste moment eraf en de tweede baan pakken. Dat is veel sneller. De weg is er dus op gebouwd om helemaal links te blijven en op het laatst de afrit te pakken. Dat is wel link want de A15 is een sliert van containertrucks richting Maasvlakte, waar je dan doorheen moet. Daar krijg je die ongelukken door.

    Maar ja, flitsen is makkelijk. De weg veranderen of controleren op associaal rijgedrag niet. Maar het probleem los je met het flitsen niet op (dan pak je vooral de mensen die niet de afrit hoeven te nemen). Het levert wel lekker geld op, en je kunt roepen dat je alles doet voor de verkeersveiligheid.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  11. In sommige gevallen is het wel de moeite waard om boetes aan te vechten. Het neerzetten van een snelheid bord is niet altijd voldoende, de weg moet ook dusdanig zijn ingericht dat de snelheid te verklaren is.
    Die doorgaande weg rotterdam uit die genoemd werd in het vorige bericht, is hier mogelijk een voorbeeld van. Gescheiden rijbanen, geen zijstraten, geen drempels of scherpe bochten -> wat rechtvaardigd deze snelheid
     
  12. Ik ben hier niet mee eens.
    Als je vind dat een maximale snelheid incorrect is, moet je dat aangeven/aanvechten. Niet te hard rijden en dan achteraf aangeven dat jij vind dat dat wel kan, dat win je nooit.
    Die snelheden zijn er gemaakt om een reden, of die voor jou valide is, maakt niemand wat uit.
    De snelheid staat aangegeven en jij wordt volgens de wet verplicht je er aan te houden.

    Ik ben het eerder eens met:
    Als je te hard rijdt (soms of constant) gewoon accepteren dat je af en toe het haasje bent.


    Wij hebben in Nijmegen onze 3e brug gebouwd en die is 5 baans breed (2x2 + 1 in het midden voor spoedverkeer) en je mag er maar 50. je kan er een vliegtuig doorheen vliegen zo veel ruimte is er, maar toch mag je maar 50.
    [​IMG]

    Blijft een punt bij elke gemeente verkiezing, maar tot op heden, gewoon 50.
     
  13. Natuurlijk beter gewoon aan de snelheid houden en geen boetes krijgen, klopt helemaal. Maar als je dan toch een bekeuring krijgt, kan je altijd proberen deze aan te vechten
     
    NepGangster vindt dit leuk.
  14. #1056 jason101, 10 okt 2019
    Laatst bewerkt: 10 okt 2019
    Sommige wegen lenen zich ervoor om harder te rijden dan (volgens de borden) is toegestaan. Ik rij bijna dagelijks over de N201 waar 80km/u de max is. Ikzelf rij hier rond de 90, maar ik zie ze hier rustig met 130 voorbij blazen. Absurde snelheid natuurlijk voor een tweebaans
     
  15. Ik heb in mijn vrachtwagen een frontradar zitten die de snelheid en afstand van de voorganger laat zien.
    Daar werd eigenlijk alleen maar bevestigd wat ik al langer wist. Op een 80km/u weg wordt over het algemeen 100 gereden. Het is gewoon bijzonder als er iemand daadwerkelijk 80 rijd.
    Ik vind het allemaal best. Ik rij voor het grootste deel van de tijd de maximum snelheden en wat een ander doet moet hij zelf weten. Zolang ik er maar geen last van heb.
     
  16. €249 helaas........

    En op die nieuwe brug in Nijmegen wordt maar zelden ook 50 gereden.
     
    NepGangster vindt dit leuk.
  17. #1059 bluediamond, 17 jan 2020
    Laatst bewerkt: 17 jan 2020
    De snelheid boetes gaan weer omhoog in 2020.:schater:
     
  18. Steilheid??? En wat is daar zo leuk aan @bluediamond
     

Deel Deze Pagina