1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

E10 benzine

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door DK1985, 9 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mijn vraag is simpel, wie heeft er tot nu toe problemen ervaren met e10 benzine?

    Wij hebben onze 1.5 ltr ecoboost 3 cilinder nu 1 keer getankt met e10. Sindsdien merk ik tussen de 50 en de 80 km/h bij stabiel dezelfde snelheid rijden, dat het lijkt alsof de motor een trilling of stotter doorgeeft. De dealer heeft meegereden en wijt dit gevoel aan de cilinder uitschakeling. Met de sport stand zou dit uitgeschakeld moeten worden maar ook dan merk je dat de auto anders rijdt dan voorheen. Ik heb er gisteren 98(v power) in getankt. Dat leek te werken maar vandaag merkte ik toch weer een trilling bij genoemde snelheid. Dit is alleen bij stabiel dezelfde snelheid rijden, bij versnellen of vertragen is de trilling niet waarneembaar.

    Iemand ideeën?
     
  2. Lijkt mij niet dat dit door E10 komt. Zeker een motor die zo recent ontworpen is als deze zal echt wel met E10 in gedachten ontwikkeld zijn.
     
  3. Na 1x tanken is de E10 nog niet helemaal weg. Dat zou je pas na een keer of 3 tanken voor het grootste gedeelte eruit hebben.
     
  4. Daar kan je auto echt wel tegen. Wij hebben er al vele honderden liters E10 doorheen gejaagd. Het zou me niets verbazen als de motor technisch al geschikt is voor E85 maar de software niet heeft om de inspuiting aan te passen.
     
  5. Ford vanaf 1992 zijn geschikt voor deze E10 brandstof, dus ik zou er gewoon lekker mee doorrijden, je zou toch moeten.. Of E5/euro98 tanken.
     
  6. De 24e wordt de software van de auto onderzocht. Auto's van voor februari zouden andere software hebben waarbij in de sport rijmodus de cilinder uitschakeling nog steeds werkt. Auto's van na februari zou de cilinder uitschakeling niet meer mogen werken in deze stand. Verder laat ik de auto helemaal onderzoeken want een auto met 7000 km mag dit soort rijgedrag niet vertonen..
     
  7. Dat ben ik zeker met je eens. Laat je weten of de klacht weg is na de update?
     
  8. VPower is geen Euro 98.
     
  9. ze hebben het halverwege dit jaar veranderd naar 98 alleen bij niet alle pompen staan het er nog op
     
  10. Vpower was altijd RON 97, maar omdat we die klasse niet kennen moest het als Euro 95 worden verkocht. Iniddels is Vpower ook in Nederland Euro 98.
     
  11. Ik tank bij de pomp altijd de premium benzine. Supreme+, Ultimate, V-Power ect.
     
  12. Ron97?? Bedoel je octaan97.
    Want ron gebruiken we hier niet maar in amerika wel. Ron 80 is geen octaan 80 zeg maar, maar bijvoorbeeld octaan 85

    Verder rijdt de auto het beste op hoog octaan getal. Vandaar euro98 rijdt lekkerder. Schskel je over dan voel je dit zeker. De keren dat ik e10 gmheb getankt. Heb ik de vokgense keer euro98 e5 getankt.
     
  13. Jij bedoeld AKI Werner, hier is het RON
     
  14. In Europa is RON (Research Octane Number) de standaard, in de VS en Canada gebruikt men AKI. AKI is meestal 8 punten lager.

    Bij mij in de tank zit al tijden alleen nog maar Competition 102, daar loopt de motor heel goed op!
     
  15. Het octaangetal wordt aan de brandstofpomp meestal aangeduid met de afkorting RON. RON staat voor Research Octane Number, een gestandaardiseerde methode voor de bepaling van het octaangetal in een testmotor.
     
  16. Ik tank dan weer altijd v-power en Duitsland en daar is het wel weer RON100.
     
  17. Wat is de beste benzine voor een 1800 van 2010?
     
  18. Voor de auto de duurste voor je portemonaie is de goedkopere een betere keuze
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina