1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 JW's Focus 3 fase 1 Champions Edition. "Focus is weg"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JW, 19 okt 2014.

  1. Onze airco is ook nog niets iets aan gedaan. auto is van midden 2013 dus ook zo'n 6 jaar. Dus het leek me ook wel eens tijd worden.

    Volgende week een afspraak voor airco check en opnieuw vullen. Ik ben benieuwd....
     
  2. Denk dat het systeem best robuust is. Bij mijn auto moest vorig jaar 60 gram bij. Was ook het eerste service moment.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
  3. Wilco waarop en hoe heb jij deze reflectoren aangesloten? Er komen 3 kabeltjes uit.

    [​IMG]


    [​IMG]
     
  4. #1224 Richardvdsv, 31 aug 2019
    Laatst bewerkt: 31 aug 2019
    Gisteren kwam ik er achter dat ik de verkeerde remschijven aangeschaft heb (300mm) ipv de 278mm voor mijn focus 1.6 econetic. Nou zit ik ook te denken om maar een upgrade te doen naar 300mm. Is 1695010 de juiste finis voor de benodigde brackets? En zijn echt alleen deze brackets nodig voor de upgrade en kan de remklauw dezelfde blijven?

    Alvast bedankt,

    Richard
     
  5. Voor de 300 mm remschijven op de Focus 3 heb je brackets met Finis nummer 1695010 (ongespoten) of Finis nummer 1755022 (Rood) nodig.

    Eventueel zijn ook de brackets voor de 300 mm remschijven van de Kuga met Finis nummer 1795695 te gebruiken.
     
    Richardvdsv en Leon Focus vinden dit leuk.
  6. JW. Perfect bedankt voor de info. Ga ik dat regelen zodat ik de voor remmen af kan maken.

    Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk
     
  7. Ik heb de 300mm schijven erop zitten. Je had het in je thread over dat #46 nog aangepast moet worden. Heb je dat met forscan gedaan en wat heb je precies veranderd?

    Thanks alvast

    Richard
     
  8. Had dit laatst voor FAN uitgezocht:


    Focus mk3 aanpassing ECU #46 na grotere remmen
    https://r.tapatalk.com/shareLink?sh...CU-#46-na-grotere-remmen.113593/&share_type=t


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
    Richardvdsv vindt dit leuk.
  9. De 300 mm schijfremmen hebben in de centrale voertuigconfiguratie bij instelling #46 een hexadecimale waarde van 01.

    Zelf gebruik ik voor het wijzigen van de centrale voertuigconfiguratie meestal het FoCCCus programma. Forscan vind ik persoonlijk minder prettig werken. Echter is het met Forscan ook prima mogelijk om parameter #46 van de centrale voertuigconfiguratie te wijzigen.
     
  10. OK top. Duidelijk zo. Bedankt
     
  11. #1231 JW, 6 okt 2019
    Laatst bewerkt: 6 okt 2019
    Nadat onlangs 1 van mijn Xenon lampen besloot om bij het opstarten roze/paars licht te gaan geven en vervolgens na circa 10 seconden pas helder wit werd (een teken dat de lamp aan het eind van zijn levensduur zit) werd het tijd voor een setje nieuwe lampen. Gezien ik nog een set 4300K lampen had liggen was dit snel opgelost.

    Hoewel de Sky-Wing projector koplampen i.c.m. aftermarket Xenon in principe prima presteerden had ik al geruime tijd de wens om over te stappen van Xenon naar LED verlichting. Echter gezien de kwaliteit en lichtopbrengst van de vanuit China geleverde sets behoorlijk onvoorspelbaar was en de meeste lampen voorzien waren van (te) grote heatsinks wat het inbouwen zeer lastig maakte vanwege de beperkte ruimte heb ik nooit deze stap durven nemen. Echter nu ik toch met de koplampen bezig was heb ik toch besloten om over te stappen naar LED.


    Nadat ik uitvoerig veel reviews en ervaringen heb gelezen heb ik er voor gekozen om via Aliexpress een set F3 LED lampen met H7 fitting te bestellen. De fabrikant geeft op dat deze lampen een vermogen hebben van 45 Watt per stuk en 10000 Lumen licht uit zouden moeten stralen (al vraag ik me sterk af hoe betrouwbaar dit is).

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    Binnen een week werd de set door de postbode afgeleverd. De set is netjes geleverd in de originele verpakking. De handleiding in de set is volledig Engelstalig.

    De F3 LED lamp is voorzien van een kleine kleine aluminium behuizing met LED driver welke d.m.v. een circa 20 cm lange kabel vast zit aan de LED lamp. Tevens is de LED driver voorzien van een circa 20 cm lange kabel met connector welke direct op de H7 connector in de koplamp wordt aangesloten. De polariteit staat op de connector vermeld (ingegoten).

    De H7 fittingvoet, behuizing en de heatsink zijn volledig van alumium gemaakt en voelen duurzaam aan. De H7 fittingvoet kan worden verwijderd van de lamp. Dit maakt het mogelijk om eerst de H7 fittingvoet in de H7 fitting van de koplamp te plaatsen en vervolgens de lamp in de reeds gemonteerde fittingvoet te plaatsen. Dit vergemakkelijkt het monteren van de lamp aanzienlijk.

    De heatsink van deze lamp is zeer klein en voorzien van een kleine koelventilator. De F3 LED lamp maakt gebruik van Liquid Heat-pipe technologie waarbij de LED's op een met vloeistof gevuld koellichaam zijn gemonteerd welke is verbonden met de heatsink voor een goede warmte afvoer. Nu klinkt dit natuurlijk veelbelovend maar de tijd zal uit moeten wijzen wat de levensduur is van deze lampen.

    De fabrikant schrijft voor om de LED lamp zodanig te monteren dat de LED's horizontaal licht uitstralen. Om de lamp perfect horizontaal te kunnen positioneren is de lamp verstelbaar t.o.v. de H7 fittingvoet. De lamp kan hierdoor op circa 10 verschillende posities worden verdraaid.


    Het monteren van de LED lampen is zeer eenvoudig. Het heeft me minder dan 15 minuten gekost om beide koplampen uit de auto te verwijderen, de Xenon set te verwijderen, de LED lampen te plaatsen en de koplampen weer in de auto te monteren. De aluminium behuizing met LED driver is dermate klein dat deze eenvoudig in de koplamp kan worden geplaatst. Ik heb de LED driver in de behuizing gefixeerd met dubbelzijdig tape. Doordat alles netjes in de koplamp past is de montage aanzienlijk eenvoudiger en sneller als het monteren van een aftermarket Xenon set.


    Nadat de koplampen weer in de auto waren gemonteerd was het tijd om de lampen te testen. Ik moet zeggen dat ik nadat ik de motor had gestart en het dimlicht had ingeschakeld behoorlijk onder de indruk was. De LED lampen stralen een mooi helder wit licht uit en de lichtopbrengst is zelfs hoger als van de 35 W Xenon lampen.

    De koelventilatoren op de heatsinks van de LED lampen zijn zeer stil en hoor je nauwelijks. Wanneer de motor draait hoor je dit sowieso niet.

    [​IMG]

    Het lichtbeeld van de LED lampen in de Sky-Wing projector koplampen is identiek aan het lichtbeeld met de aftermarket Xenon lampen. Het lichtbeeld is mooi strak zonder enige vorm van strooilicht.


    Tot dusver ben ik dus zeer tevreden met de F3 LED lampen.
     
    Richardvdsv, bartrijnhout, Magure en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. Mooi beschreven, duidelijke taal en ben blij voor je dat het zo'n goed resultaat heeft gegeven.
     
  13. Gezien de Champions Edition uitvoering gebaseerd is op de Trend uitvoering is mijn auto af fabriek geleverd met een conventioneel contactslot met 2 klapsleutels.

    [​IMG]
    Na ruim 6 jaar te zijn gebruikt begon 1 van de klapsleutels tekenen van slijtage te vertonen. Het klapmechanisme was dermate versleten dat hier zowel uitgeklapt als ingeklapt behoorlijk wat speling op zat. Daarnaast klapte de sleutel bij het minste of geringste al uit in mijn broekzak.

    Het was dus hoog tijd om hier iets aan te doen. Nu zijn er voldoende Chinese leveranciers te vinden die vervangende behuizingen voor dit type klapsleutel leveren. Ik wilde echter wel weer eens wat anders als de standaard Focus 3 klapsleutel en na wat zoeken kwam ik een Chinese leverancier tegen die een aangepaste behuizing aanbood. Deze aangepaste behuizing heeft het uiterlijk van het nieuwste type klapsleutel maar is inwendig dusdanig vormgegeven dat de printplaat van de Focus 3 klapsleutel er in past.

    Gezien dergelijke behuizingen slechts een paar Euro kosten heb ik de gok genomen en deze besteld. Tevens heb ik ook meteen de sleutelbaard door dezelfde Chinese leverancier voor een meerprijs van nog geen €4,- laten slijpen. Ik heb aan de hand van mijn huidige sleutel zelf de 10-cijferige sleutelcode bepaald en aan de hand van deze code heeft de Chinese leverancier de sleutelbaard geslepen.


    Gisteren kwam na 3 weken de sleutel binnen. De materialen waarvan de sleutel is gemaakt voelen degelijk en hoogwaardig aan. Wat materialen en afwerking betreft doet de behuizing niet onder voor een originele sleutel.

    [​IMG]

    Vervolgens heb ik de sleutel open gemaakt. Ook aan de binnenzijde ziet de sleutel er degelijk uit. De pasvorm van alle onderdelen is zeer goed. Ook is de pasvorm van de printplaat (van de originele Focus 3 klapsleutel) in de behuizing perfect. De behuizing is voorzien van nokjes/pinnen waar de printplaat precies tussen past.

    De sleutelbaard is netjes en nauwkeurig geslepen. Gezien ik de ervaring heb dat de sleutelbaard nog wel eens los wil gaan zitten na verloop van jaren heb ik er voor gekozen om naast de borgpin/spanstift de sleutelbaard tevens meteen te verlijmen d.m.v. Loctite.

    Tenslotte heb ik de behuizing weer volledig gemonteerd.

    [​IMG]

    Ik ben zeer tevreden met het eindresultaat. De sleutel ziet er goed uit en doet wat materialen en afwerking betreft niet onder voor de originele sleutel. Uiteindelijk was ik voor de nieuwe behuizing en de nieuwe geslepen sleutelbaard nog geen €9,- kwijt.
     
    Bassie666, gerardTDCI, Thieske en 3 anderen vinden dit leuk.
  14. Nette sleutel!
    Led ziet er ook goed uit. Ik heb ook led in mijn Skywing units.
     
  15. Wilco, heb je al in het donker gereden en dan met name met nat weer? Ik ben benieuwd hoe dan de lichtopbrengst is van je LED lampen.
     
  16. Ik heb de afgelopen week behoorlijk wat in het donker en met nat weer gereden en kan niet anders zeggen dan dat ik zeer tevreden ben over de lichtopbrengst van de LED lampen.

    Vooraf was ik wat sceptisch en had eerlijk gezegd niet verwacht dat de LED lampen daadwerkelijk een hogere lichtopbrengst zouden hebben als de 35 Watt aftermarket Xenon lampen die er voorheen in zaten.
     
  17. JW, weet jij ook dat deze led lampen ook in een standaard focus mk 4 koplamp passen. Heb je eventueel een link waar jij deze led lampen gekocht hebt.
    BVD
    René
     
  18. Heb je eventueel ook een link een foto's? Ik ben zelf ook al langere tijd geïnteresseerd in led ipv m'n xenon namelijk.
     
  19. Ik heb zelf mijn LED lampen bij DEZE AANBIEDER besteld.

    Persoonlijk zou ik dergelijke LED lampen alleen in projector koplampen gebruiken. In reflector koplampen is het lichtbeeld weliswaar vaak goed maar de verspreiding van het licht is 9 van de 10 keer niet optimaal.
     
  20. Toen je de xenon had ingezet heb je in de computer aangegeven dat je xenon had. Heb je dit nu weer terug gezet of staat deze nog op deze instelling?
     

Deel Deze Pagina