1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Tim's Focus RS MK3

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door TimRS, 28 mrt 2019.

  1. De laatste tijd zijn de problemen juist veel minder. Fezza had zijn schade mbt de koppakking. CarFocudes was getuned. Helaas is hij vaag gebleven wat de uitkomst van het onderzoek bij Ford was.

    De schades die nu nog gemeld worden zijn zuigerschades nagenoeg allemaal i.c.m. een tune. Van wisselende tuners overigens.
    De zuigers schijnen nog wel een probleem te zijn.
     
  2. Waarom zijn die zuigers een probleem? Als er verkeerd getuned wordt, dan sloop je alles. De voorbeelden hebben we hier met verschillende benzinemotoren ook wel op het forum gezien. Om nou te stellen dat de zuigers dus een probleem zijn, dat is misschien wat kort door de bocht. Hooguit kun je dan stellen dat de zuigers niet geschikt zijn voor (forse) tuning.
     
  3. #103 Johoo_NL, 25 sep 2019
    Laatst bewerkt: 25 sep 2019
    Je hebt gelijk. Ik had er het woordje “dan” bij moeten zetten.

    Alhoewel er ook een enkele motor plat is gegaan met een standaard map of met de door Ford goedgekeurde FPM375 map.

    We moeten het wel in perspectief blijven zien. Er gaan ook Golf R en A45AMG motoren plat.
     
  4. Ondertussen wil het nog niet vlotten. De auto staat inmiddels 3 weken bij van Mossel en gisteren zouden ze met een diagnose komen. Vandaag blijkt dat ze het toch te druk hebben dus de auto wordt nu op transport gezet naar vestiging Den Bosch.
     
  5. komen ze ook lekker vlug achter dan .....pfff :nocheer:
     
    Thieske vindt dit leuk.
  6. Schiet niet echt op zo..
     
  7. Vandaag bericht gehad dat het nu toch de goede kant op gaat. Blok schijnt nog recht te zijn. Van Mossel geeft aan dat ze bij de terugroepactie een fout gemaakt hebben en een gedeelte van de vloeibare pakking zijn vergeten en dat daar de lekkage vandaan kwam. Begin volgende week zou ie weer klaar moeten zijn.
     
    Remko Wouter vindt dit leuk.
  8. Foutje.. moet kunnen...:roll:
     
  9. Dat is dan tenminste een goed bericht gelukkig.
     
  10. Wat een pech zeg. normaliter zou je zeggen, goed dat ze een fout bekennen, maar 3 weken vind ik echt onacceptabel. Ik heb zelf met mijn ST meerdere olielekkages gehad in een paar maanden, ook door fouten van de garage (ford dealer). Ik had daar wel het idee dat zij het urgent vonden, contact op hun initiatief, halen en brengen, vervangende wagen, en alle reparaties na de eerste op hun kosten. Hopelijk wordt het nu snel en op hun kosten goed gemaakt!
     
    Thieske vindt dit leuk.
  11. Ruim 4 weken i.p.v. 3 al..
    Nu zit er bij mij ook nog de garage waar ik de auto gekocht heb tussen, misschien dat dat nog scheelt. Ik heb de Ford garage zelf nog niet gesproken.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk
     
  12. Wat een gedonder, zeg!! Hoop dat hij snel klaar is. Maar als het een fout van Van Mossel is, dan zou ik zeker nog wel even over de zeik gaan en eens vragen hoe ze denken 4 week te compenseren.
     
  13. Ik kwam hier eigenlijk om te melden dat ik weer problemen heb, maar zie dat ik hier nooit heb vermeld wat er de vorige keer nu aan de hand was.

    Vorig jaar oktober heb ik de RS uiteindelijk weer bij Van Mossel op mogen halen. Ze zijn er toen achter gekomen dat een oud-monteur van hun de instructie niet goed had gelezen en de koelvloeistofkanalen vergeten was te voorzien van een vloeibare pakking. Die had schijnbaar alleen de "vaste" koppakking vervangen. Dat zou het problemen hebben moeten oplossen.

    Sindsdien heb ik alleen eind oktober nog een tourritje gedaan door de Eifel en heb hier en daar nog wat korte stukjes gereden. Tussen oktober 2019 en nu (eind februari 2020) heb ik in totaal 1600 km gereden. Gisteren ging ik uit verveling het oliepeil nog maar eens controleren en tot m'n verbazing staat deze weer op 50%. Mooi klote... Achteraf had ik het oliepeil natuurlijk veel eerder en vaker moeten controleren maar daar heb ik niet bij nagedacht, stom stom.. Om eerlijk te zijn vond ik het ook wel een acceptabele uitleg van wat er nou precies mis was en geloofde ik het ook wel.

    Ik weet nu ook niet zo heel goed meer wat ik moet. Rechstreeks schakelen met Van Mossel? Die hebben de reparatie de vorige keer uitgevoerd. Misschien dat ze weer iets verkeerd gedaan hebben? Ze hebben de reparatie dan wel weer uitgevoerd in opdracht van Van der Rijt, waar ik de auto gekocht heb. Toch maar met hun contact opnemen dan? Ondanks dat ik de auto daar al bijna een jaar geleden gekocht heb en de garantie allang verlopen is, zijn ze er nog steeds niet in geslaagd om me een degelijk product te leveren.
     
  14. Ik denk dat je alleen bij Van Mossel terecht kan en dat Van der Rijt ook naar hen zal verwijzen. Zij hebben blijkbaar fouten gemaakt bij het uitvoeren van de terugroepactie, wellicht heeft dat geleid tot motorschade waardoor je nu olie lekkage hebt. Positief is dat van Mossel de fout iig blijkbaar heeft toegegeven (geen vloeibare pakking gebruikt). Dat zou de basis moeten zijn voor het verdere traject.
     
  15. #115 Malinois, 21 feb 2020
    Laatst bewerkt: 22 feb 2020
    Neem kontakt op met een jurist, en leg jouw verhaal aan hem/haar voor.
    Het kost misschien wat, maar dan wordt je i.i.g. bij van Mossel serieus genomen.

    Zet al je bevindingen vanaf het begin op papier en doe alle feiten op een rij zetten. Stel van Van der Rijt / van Mossel per aangetekende brief in gebreke. Ze moeten daar op antwoorden en tot een oplossing komen.

    (Garantie loopt via Van der Rijt, die heeft jou de auto verkocht.)
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  16. Ik zou dit idd ook doen via bijv. je rechtsbijstandverzekering als je die hebt. Maar ik zou het er eerst zo met hun over hebben ipv direct met een jurist te schakelen. Wellicht dat je ze dan meteen over de zeik helpt als je dat doet.
     
  17. Ik zou rechtstreeks bij van Mossel aankloppen. Rechtsbijstand vind ik pas een optie als iemand nalatig is, of geen zin heeft om iets op te lossen.
    Iemand kan een foutje maken, maar geef ze de kans (als het ook zo is) om het te fixen. Ik zou er niet vrolijk van worden als er meteen met rechtsbijstand geschermd wordt.

    Je hebt een auto uit Duitsland, heb je al eens gekeken of deze geen aanvullende garantie heeft, kon in Duitsland tot 7 jaar extra.

    Bij welke van Mossel vestiging ben je geweest?
     
    Rob Holthuijsen vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina