1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke Retourslang Koelvloeistof Ecoboost 1.0 en 1.6

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door marinh, 25 sep 2014.

  1. denk ook dat het meer zit in het te grote of snelle temperatuur verschil
    vroeger deed de motor er langer over om op temperatuur te komen. nu is hij volgens de meter bij mij al na 500a 1000 meter warm, dat houdt in dat het 70graden of warmer is.
    als je plastic zeer snel opwarmt kan door de stress scheuren ontstaan. vroeger kon het zelfde reservoir langzaam op temperatuur komen.
     
  2. En dat zou dus ook kunnen verklaren waarom de diesels er geen last van hebben, die worden sowieso al minder heeft en die warmen ook veel langzamer op.
    Bij onze 1.5 Ecoboost staat zelfs de waterpomp uit in de opwarmfase als er geen warmtevraag is vanuit het interieur.
     
  3. De Aygo is zeker de betere deal! Een vriend van me die een autohandel heeft verkoopt ze als warme broodjes, prijs ligt goed en de klant zie je alleen terug voor de volgende auto, gaan gewoon niet kapot, net zo als andere Japanners of Koreanders (is dit wel een goed woord?) in bijna alle gevallen de uitzondering daargelaten! Toyota met de diverse hybride modellen zijn de meest probleemloze van alle modellen! Met VW is hij ook helemaal gestopt, zoveel klachten over de nieuwe "down-sized" motoren, DSG-bakken en elektrische problemen dat hij er hoofdpijn van kreeg en de onder verzekeraar voor de garantie hem wilde gaan royeren!
     
  4. Verkeerde draadje?
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  5. sowieso een aygo een betere deal noemen... dat zijn geen auto's... ;)
     
    henk 68 en gerardTDCI vinden dit leuk.
  6. Dan heeft ie geluk gehad dat ie geen klanten met een verrotte koppeling heeft gehad. Daar zijn ze best gevoelig voor, bouwjaar tot 2015..

    Het is ook niet echt te vergelijken, een N/A 1.0 van Daihatsu (ja dat ligt in de voorlaatste generatie van de Aygo/C1/107) en een Ford 1.0 met turbo. komt wel iets mee bij kijken natuurlijk.
     
  7. allemaal :offtopic:
    graag weer :ontopic:
    alle reacties verder hierover zullen worden verwijderd.
     
    jeroenbreuer en PhoenixNLx vinden dit leuk.
  8. #868 Poleon, 17 sep 2019
    Laatst bewerkt: 19 sep 2019
  9. Moraalridders? ... ik lees maar 5 posts van jou en alleen in dit topic. Ik krijg de indruk dat de rest van de auto je geen ruk interesseert dan?...

    Begrijp me niet verkeerd, niemand zit te wachten op dit soort kosten.
     
  10. heel kort door de bocht, pak een fiets en geen electrische en ga daar verder mee.
    of pak een auto uit 1990. Het is wel bekend dat door de concurrentie de hoge niet haalbare euro-norm die ze verplicht moeten hebben. Ze diverse dingen doen.
    Dit kan dieselgate (vw groep) zijn, electrische problemen (renault), vervuilde kleppen (zowel psa groep en vw groep, tevens bmw).
    Kort gezegd elke moderne auto is geluk of pech hebben. Vroeger was je bij storing klaar met 200euro, nu kan het soms oplopen naar het 3voudige ervan.

    tevens rijden veel mensen nog verkeerd met de auto. rijden lage toeren en vragen dan maximaal vermogen. ja dat kan maar op den duur levert het problemen op.
    rustig mee warm rijden en keer goed doortrekken is nooit verkeerd.
    Zo kan ik zelf over meerdere merken ook verhalen vertellen waar onder de 10.000km de auto uitbranden langs de snelweg. of dat een motor drijfstang uit het blok is gebroken. koelvloeistof gaf aan 50graden en snelheid was 160km/h

    Grote probleem is de consument die willen steeds meer en meer. Meer vermogen maar lagere brandstofverbruik.

    tevens is het wel mooi dat je een artikel uit halverewege 2018 naar voren haalt. Ze maken de rijder bang voor niks. Als de actie uitgevoerd is, zou je op tijd een seintje moeten krijgen. mits de dealer het goed heeft gedaan.

    radar heeft zowel de olieverbruik van de tfsi aangekaard en behandeld https ://www.youtube.com/watch?v=ydW2hEPiXhI
    als thp met alle problemen. https ://www.youtube.com/watch?v=ydW2hEPiXhI
    mooie is dat daar iemand zegt dat de ketting 5cm opgerekt was. dat kan nooit en moest 5mm zijn.

    @Poleon
    het is jammer dat jouw ervaring met de ecoboost zo negatief is geworden. Met je nieuwe auto hoop ik voor je dat je daar wel mee kan rijden met lagere onkosten.





    maar terug op topic, sinds de terugroepactie is er eigenlijk al lange tijd stil en heb ik nergens serieus grote problemen meegemaakt.
    voor mij behoort de ecoboost als beste motor van de generatie direct ingespoten benzine motor met turbo.
    geen wonder dat hij diverse keren engine of the year heeft gekregen
     
  11. Dat engine of the year is niet helemaal eerlijk. Het gaat om de 1.0 ecoboost die de categorie onder de 1000cc wint. Daar zijn vrijwel geen andere vergelijkbare motoren in te vinden waardoor de ecoboost automatisch het best presteert ;)
     
    Poleon vindt dit leuk.
  12. De 1.6 heeft ook keer gewonnen.
    En de hele engine of the year is ook verkeerd.
    Kijken alleen naar nieuwe motor en niet naar motor met 100.000km of meer op teller
     
  13. #873 Poleon, 18 sep 2019
    Laatst bewerkt: 19 sep 2019
    Wat baten kaars en bril als de uil niet zien wil.

    De brief van de terugroepactie is hier aangekomen nog geen maand geleden.
    17S09 is hier al bekend van begin 2018, en in de US al veel langer.
    Nu probeer ik te weten te komen waarom zo laat.
    Bij Ford kunnen ze mij alvast geen antwoord geven op deze vraag.

    Als men blijft ontkennen dat er problemen zijn kan men de motor van de mk3 ecoboost nog zo fantastisch vinden. Het gedrag van elke bestuurder kan leiden tot een situatie waarin geen koelvloeistof meer aanwezig is. En ook elke bestuurder zal er te laat achter komen als hij niet elke week zijn kapoot open maakt.
     
  14. Hoeveel 1.0 Ecoboost motoren zijn er geproduceerd en bij hoeveel zijn er problemen.
    Fora zijn een slechte bron omdat mensen vooral negatieve berichten uiten en positieve vaak achterwege laten.
     
  15. Maar in het filmpje hoor ik over een gescheurde cylinderkop? Dat is voor mij een nieuw probleem.
    In dit topic gaat het juist over gebroken koelslangen.
     
  16. helemaal mee eens dat de brief betrekking op terugroepactie dik een jaar duurde voor sommige hem krijgen, of langer.
    bij peugeot was er terugroepactie en hadden sommige klanten dezelfde week al bericht van gekregen. Bij elke keer dat de klant kwam werd direct gecheckt op openstaande terugroepacties.
    Wordt er geen onderhoud gepleegd bij ford, dan zal zulke fix idd niet snel gedaan worden of op tijd opgepakt .

    de actie is in amerika langer bekend. maar hier wegens probleem van op tijd leveren van onderdeel en software nog niet volledig klaar was. heeft het langer geduurd.
    mogelijk dat het niet overal de brief op de mat is gekomen is omdat je niet voor miljoen auto's het onderdeel in een maand kan hebben. Dit is verspreid door middel van de brieven later te sturen.

    hoe dan ook voor alles is iets te zeggen waarom zo gelopen is.


    in het filmpje wordt over gescheurde kop idd gesproken. Dit kan deels door slechte koeling (gebrek aan koelvloeistof) of overmatig vermogen vragen voordat motor echt warm is. Veel korte ritjes is ook niet idieaal
     
  17. Ik ben in het bezit van een 1.0 ecoboost. Vandaag zag ik dat de koelslangen naar mijn turbo poreus zijn. Zoals eerder in dit topic was te lezen en te zien (uit het Deense artikel)

    Nu vertelde mijn garage dat daardoor de complete turbo moet worden vervangen. Kosten 1100 euro, zijn er meer mensen die dit probleem hebben gehad en was toen vervanging van de complete turbo de oplossing??

    Een foto uploaden lukt me niet maar het is echt exact hetzelfde als de fotos eerder te zien in dit topic:-)
     
  18. Wanneer de stalen slangtules die in de turbobehuizing zitten zijn doorgeroest is vervanging van de turbo inderdaad de beste oplossing.

    Eventueel is het ook mogelijk om de doorgeroeste slangtules weg te (laten) machineren, schroefdraad in de behuizing te tappen en vervolgens nieuwe haakse slangtules met schroefdraad te plaatsen. Ik ben op een Scandinavisch forum al eens tegengekomen dat men dit door een lokale machinefabriek uit liet voeren.
     
  19. Bedankt voor je reactie, in mijn geval is het nog niet door maar je ziet inderdaad dat er wat zwakke donkerbruine plekjes op zitten. de garage vertelde verder dat hij al meerdere 1.0 turbos heeft vervangen om dezelfde reden.

    Toch zonde dat, hoewel er met de turbo zelf dus niet eens wat mis is, hij helemaal moet worden vervangen voor 2 slechte pijpjes :-(
     
  20. Mogelijk dat je de turbo aan een revisiebedrijf kan verkopen?
     

Deel Deze Pagina