1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Terugroepactie koelvloeistof slang

Discussie in 'Prullenbak' gestart door montagne, 18 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kreeg deze (en andere) foto van een bekende die in een garage werkt. Bestuurder van deze Focus III heeft de terugroepactie van de koelvloeistof slang niet gezien.

    Nu de motor van deze 2013 1.0 Focus in de soep. 66.000 op de teller.
    Balen!![​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  2. #2 JW, 18 sep 2019
    Laatst bewerkt: 18 sep 2019
    Waaruit trek je de conclusie dat de eigenaar de terugroepactie voor de koelvloeistof retourslang heeft gemist?

    Voor dit kenteken staat geen enkele terugroepactie open in Etis. Als de terugroepactie voor de koelvloeistof retourslang al op deze auto van toepassing is geweest is deze gewoon uitgevoerd.
     
  3. Dat was de reactie van degene die me de foto stuurde toen ik vroeg naar de oorzaak

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  4. Dat de koelvloeistof retourslang kapot gaat wil niet zeggen dat het dan het oude type slang betreft. Ook bij de nieuwere/gemodificeerde versie van de koelvloeistof retourslang komt het voor dat deze scheurt of barst door vermoeidheid van het materiaal als gevolg van trillingen en temperatuur. Nu de auto's wat ouder beginnen te worden ben ik bang dat dit alleen maar vaker voor gaat komen.

    In de meeste gevallen is dit eenvoudig te voorkomen door de koelvloeistof retourslang elke 2 a 3 jaar preventief te vervangen. De slang kost slechts een paar tientjes en door deze preventief te vervangen kan een heleboel ellende worden voorkomen.
     
    montagne vindt dit leuk.
  5. Sorry dat ik ermee bemoei, maar vind dit echt een slechte zaak van Ford, de motoren worden ook veel te heet, heb zelf een 1.0 2015 gehad, de slangen om de 2 a 3 jaar te vervangen is ook niet normaal, vroeger kon een slang 10 jaar me, dit is mijn mening
     
  6. Kwam het bij één bepaald type motor voor? Of was het elke 3.1?

    Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
     
  7. Ook de 3.2, zo zei JW, ook de nieuwere modellen.
     
  8. Ik heb het over de 1.0 ECOboost in de Focus 3 fase 1. Hierbij is de koelvloeistof retourslang meerdere keren gewijzigd/gemodificeerd. Ook de nieuwste versie van deze slang (welke onder andere bij de terugroepactie in 2014 is toegepast) kan na verloop van jaren tekenen van materiaal vermoeidheid gaan vertonen en uiteindelijk scheuren/breken. Dat de auto (af fabriek of na de terugroepactie) is voorzien van het nieuwste type koelvloeistof retourslang wil dus absoluut niet zeggen dat het probleem hiermee is opgelost.


    Bij de 1.0 ECOboost in de Focus 3 fase 2 zijn de koelslangen grotendeels anders. De fase 2 heeft geen koelvloeistof retourslang zoals de fase 1 dit heeft en kent dus ook niet het probleem dat deze scheurt/breekt. Bij de fase 2 zijn er bij mijn weten geen problemen bekend met de koelslangen.
     
  9. #9 trucker0werner, 19 sep 2019
    Laatst bewerkt: 19 sep 2019
    @focuskelp
    Alle motoren met euro5 of hoger hebben een hogere bedrijftemperaturen. Dit is puur voor de emissie beter te krijgen. Nadeel dat alles zo warm wordt dat alles meer tegen het maximum aan staat. Druk in koelsysteem zal dan fractie hoger liggen.


    In dit geval is de vraag hoe komt het dat de rijder te laat dit opmerkte.
    Niveausensor is dus echt geen overbodige luxe.

    Zelf meegemaakt is 20.000km motor te warm en moeten vervangen. Geen oorzaak gevonden ervan. Maar motor gaf meer dan 150graden aan. Kleppendeksel was grsmolten en geen kvs in systeem meer te zien. Gaat om een peugeot blok
     
  10. Het ontbreken niveausensor is en blijft de grootste miskleun van Ford.
    Bijvoorbeeld, bij VW hebben ze al jaren een simpele niveauschakelaar in het reservoir zitten.
     
    focusonben vindt dit leuk.
  11.  
  12. Verder in ander topic aub.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina