1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Trillen van de 2 en 3e versnelling focus 2 fase 1

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door focuskelp, 19 aug 2019.

  1. #1 focuskelp, 19 aug 2019
    Laatst bewerkt: 19 aug 2019
    Vanmorgen de auto weg gebracht naar de Ford garage, motor schut erg met weg rijden tussen de 2 en 3, vermoedelijk de aandrijfas, hoor het van hun als het klaar is.
    Volgensmij een kwaaltje van Ford.
     
  2. De aandrijfas lijkt mij onwaarschijnlijk maar kan natuurlijk wel.
    Ik denk eerder dat er een motorsteun kapot is, en dan die waarmee de bak aan de vooras vastzit. Dit is de torque restrictor.
     
  3. #3 focuskelp, 19 aug 2019
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 aug 2019
    Oké, kan dat kloppen als het warmer is buiten dat hij dan harder trilt?

    En waar zit ie dan?
     
  4. Garage had gebeld, linker draagarm rubber gescheurd, weer een afspraak maken, gelukkig heb ik nog garantie, andere kant is ook slecht, ga nog wel morgen overleggen als ik de auto weer ophaald dat de andere kant ook gemaakt moet worden onder garantie, heb een half jaar bovag, heb hem 3 maanden en nog geen 3000 km mee gereden, dan moet het toch goed zijn toch?
    Of hoe denken jullie erover, hoor het graag.
     
  5. als die andere niet kapot is dan ook geen garantie denk ik.
    maar zou wel vragen of je met een (kleine) bijbetaling de andere kant ook gedaan kan worden.
     
  6. Hoi Gerard, die andere kant gaat mij 175 extra kosten, vind het een hoop geld
     
  7. Ze gaan ook de achterste, bij de versnellingsbak onder ook het rubber vervangen volgende week donderdag.
     
  8. dat is zeker een hoop geld, geen coulance neem ik aan?
    2 keuzes,
    -of je laat het zitten en hoopt dat die in de garantietermijn ook kapot gaat (zijn alle kosten voor hun)
    -of je zoekt een handig iemand die het voor minder kan / wil doen.
     
  9. het is zelf afwegen wat je wilt. 175euro is ongeveer wat het voor hun kost inc arbeid.
    je kan hem laten zitten en als het probleem niet opgelost is met de rest, dat ze hem alsnog moeten vervangen.
    Alleen dan zijn het hun kosten. is het niet opgelost wordt het voor hun een zoekplaatje. maar daarvoor heb je garantie
     
  10. Hoi, alleen de linkerkant is kapot, die krijg vergoed, de anderekant laat ik maken, maar niet bij ford zelf.
     
  11. Hoi, ja inderdaad, als het niet goed is alsnog vervangen op hun kosten.
     
  12. Hoi, auto is voorzien van een nieuwe draag armrubber, zaterdag naar Spa formule 1 gegaan, was warm, begon de motor weer te schommelen van de 2 naar 3, daarna is hij gewoon goed, zou het toch de beide motor steun rubbers kunnen zijn bij de ophanging versnellingsbak naar subframe?, breng hem weer weg naar Ford, zeg tegen hun dat hij nu echt goed gemaakt moet worden, anders weet ik het niet meer, als hij 11 september geweest is horen jullie ervan.
     
  13. uhm als ik goed lees zeg je dat bij 2de naar 3de schommelt en daarna nergens last van gehad van 2de naar 3de te schakelen. dan lijkt me het geen direct gevolg van motorsteun. want dan zou je het elke keer hebben. of bedoel je bij schakelen van 2de naar 3de altijd en van 3 naar 4 niet ?

    als je optrekt en slaat versnelling 3 over heb je dan nergens last van. je zal dan wel hoger in zijn 2 moeten zitten met schakelen.
    van 1 naar 2 zal je het al ook moeten merken als de motorsteunrubbers niet meer goed zijn.
     
  14. Hoi, van de 1 naar de 2 een klein beetje, als je in de 2 rijd en 2000 toeren vasthoudt en dan vol gas geeft trilt hij het hardst, kan het ook de binnenste homokneet zijn?, heb vanmiddag de hele voorkant los van de grond gehad en eronder gelegen, als ik het wiel van vooruit na achteruit draait, dan zie je de motorsteun goed bewegen, hetzelfde gevoel als ik in de auto zit van de 2 naar 3, voelt het dan ook in het gaspedaal.
     
  15. de motor loopt verder gewoon wel goed.
    motorsteun is groot begrip. er zitten namelijk drie, motorsteun, baksteun, reactiesteun.
    alle drie houden aandrijfunit (motor/bak) op zijn plek.
    op de as en diffrentieel zit altijd "spelling" dat als je hem van voor naar achter draait lijkt op spelling maar is niks verkeerd aan.

    als je met de hand voorwiel van voor naar achteren laat rollen. moet je behoorlijk snelheid draaien om de steun te zien bewegen.
    als dat wel zo is dan zou de dealer dat wel hebben moeten zien. maar ik kan het helaas natuurlijk van hieruit niet zien of horen. dus kan daar moeilijk perfect antwoord op geven
     
  16. #16 focuskelp, 3 sep 2019
    Laatst bewerkt: 3 sep 2019
    Hoi,als ik het voorwiel draait en in één keer de andere kant op en dat snel doet zie je het rubber wat in het subframe zit goed bewegen, dat gevoel voel ik ook heel goed in het gaspedaal, want die zit vlakbij het subframe.
     
  17. De motor loopt goed verder, kan het daar ook aan liggen dan?, weet het niet, maar daarna zit er geen trilling meer in, zelf niet met 160
     
  18. Onderste steun heet reactiesteun.
    Deze is houdt alleen alle krachten tegen bij acceleren en deacceleren.
    Die is altijd zacht in demping. Zelf heb ik een stuggere in gezet. Rijdt stukke fijner. Schakelen en je voelt direct respons van de motor. Anders voelde je altijd dat de motor eerst wat kantelt en dan de vermogen op de wielen komt.

    Je zou hem kunnen vervangen en als je wil door een stuggere. Dan weet je direct daarna of het gelukt is of niet
     
  19. Nou je zegt precies het goed woord, net of hij kantelt, ga eerst kijken wat ze doen, zo niet, welke kan ik dan het beste plaatsen?
     
  20. Heb nog garantie tot en met november.
     

Deel Deze Pagina