1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.6 TDCi 90pk Common rail druk verlies

Discussie in 'Performance' gestart door focusgebruiker, 10 aug 2019.

  1. @gerardTDCI
    nadeel is dat dit geen inzetfilter is zoals bij de 2.0tdci dus kan je hem moeilijk al van te voren met diesel goed vullen.
    en hoeft maar even lucht te hebben met gevolg dat hij gewoon afslaat.
    zelf met een onluchter aanwezig dit ook aantal keren gezien dat hij toch lucht aanzoog en bij 2000rpm uitvalt.


    dus ja het kan werken, maar je kan ook net pech hebben. beter netjes waarschuwen zodat je er rekening mee kan houden dan dat je baalt ivm je savonds toch de auto echt nodig had.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  2. Dat ik het filter moest vullen wist ik. Dat je hem daarna rond de 2000RPM moet houden wist ik niet. kan ik een nieuw filter überhaupt 100% luchtvrij vullen?

    Overigens heb ik 3 dagen geleden wel een cleaner door de diesel gegooit. Weet niet meer precies welke, maar koste ff €25,-. Ik dacht: baat het niet dan schaad het niet. Een uurtje geleden heb ik de connectoren op de verstuivers er af gehad en met contact cleaner schoongemaakt. Daarna ben ik een stukje gaan rijden (met motor goed op temperatuur) en ben zonder problemen in zijn 3de versnelling naar 4500RPM gegaan. Ik heb dit een aantal keer gedaan en geen storing. Dus sja.. ik weet ooknie :lol:. Het dieselfilter vervangen is sowieso geen overbodige luxe, dus dat ga ik zeker nog doen. Morgen weer 120km rijden, dus dan mooi de ruimte om te testen. Ik ben benieuwd.
     
  3. Ik laat het filter wel bij de garage vervangen hoor ik al... :shock:
     
  4. is niet moeilijk om te vervangen alleen goed ontluchten
     
  5. Zo erg is het ook weer niet. Maar je snapt wel dat het belangrijk is om hoge toeren te draaien zodat je niet zomaar de motor uitvalt.
    Je kan dan hebben dat hij terugvalt in toeren maar door de toeren hopen dat luchtbel sneller weg is dan hij kan zakken
     
  6. Ja, ik snap het. Mja ik kan mij niet veroorloven dat er iets fout kan gaan. Ik heb de auto wel direct nodig na vervanging. Als de kosten niet al te hoog zijn laat ik het gewoon doen. Zal de hoofdprijs toch niet zijn neem ik aan.
     
  7. Nog even over het brandstof filter. Als ik met een (nog niet volledig op temperatuur motor) in zijn 3 over de 3000rpm trek krijg ik geen storing. Het is dus alleen met een warme motor. Dan zou in mijn logica het brandstoffilter al uitgesloten kunnen worden. Ik zie geen connectie met een vuil filter als het alleen gebeurd met een warme motor.
     
  8. Wie weet trouwens wat dit is? is volgens mij geen goed teken met die bedrading zo. De motor start trouwens niet als ik die helemaal los heb.


    [​IMG]

    Met onderstaande link is een closeup te zien


    https://www.mupload.nl/img/1hdchu73nivh.jpg
     
  9. is van je krukaspositie sensor, stekker alleen kunnen vinden op de sloop, ford verkocht ze niet.
    heb je toevallig veel speling op je krukaspoelie deze sloeg mijn stekker nl kapot
     
  10. Niet dat ik weet eigenlijk. Hoe zou je dat merken dat je veel speling hebt?
     
  11. voelen lijkt mij het makkelijkst :)
     
  12. :lol:
     
  13. update: Ik heb inmiddels een brandstof filter besteld en gelijk een hevelpomp :) zo'n filter kost gewoon ff €70,- ! ik heb hem voor €57,- kunnen krijgen. Maar toch. Dinsdag ga ik hem plaatsen. Zal mij benieuwen...
     
  14. #34 focusgebruiker, 19 aug 2019
    Laatst bewerkt: 19 aug 2019
    Ik heb het filter binnen, morgen ga ik het vervangen. Maar nu even het volgende, als ik de sensor op het filter los maak, gebeurd er niets. Ik krijg niet direct een storing, en verder blijft alles het zelfde. gewoon motor storing vanaf de 3de versnelling. Wat doet die sensor precies? Want er verandert dus niets als ik hem los laat hangen.

    Verder even een ander vraagje. ik keek even achter bij het inlaatspruitstuk en zag de volgende bedrading los hangen (zie foto) Wie weet waar dat hoort? Lijkt wel of er een onderdeel mist ofzo.

    [​IMG]
     
  15. Heb je het over dat ringetje? Ziet eruit als een massapunt.
     
  16. #36 trucker0werner, 20 aug 2019
    Laatst bewerkt: 20 aug 2019
    Jw hieronder legt het perfect uit
     
  17. De connector op het filter is een water sensor. Deze sensor bestaat simpelweg uit 2 meetpennen welke dicht bij elkaar zitten. Wanneer er geen water in het filter zit is de weerstand (vrijwel) oneindig. Wanneer er water in het filter komt neemt de weerstand af omdat water in een bepaalde mate geleidend is. Dit wordt gedetecteerd en resulteert in een storingsmelding.

    Doordat de weerstand (vrijwel) oneindig is wanneer er geen water in het filter zit heeft het loskoppelen van de sensor geen merkbaar effect. Wanneer de sensor is losgekoppeld is de weerstand immers nog steeds oneindig.
     
  18. Dat was het idd. Bii sommige voertuigen hebben een tapkraantje onder de filter. Dit is om het onderste deel (water) af te tappen. Ivm dat diesel lichter is dan water. Zodat je met rijden er geen last van hebt.
     
  19. Er begint mij een en ander duidelijk te worden denk ik. Volgens mij speelt het probleem met die motor storing dan al langer en hebben ze geprobeerd dit te verhelpen door die sensor los te koppelen. Ik zit nog altijd te wachten op de hevelaar voor ik het brandstoffilter kan vervangen, maar ik verwacht er eigenlijk niet te veel van. Ik vraag me überhaupt af of er wel eens een keer zo'n probleem is opgelost door het simpelweg vervangen van het brandstof filter? Is in mijn visie: Meer kans in de staatsloterij... :lol:
     
  20. Ja vaker, je kan er zelf op zoeken. Maar als het mijn auto was zou ik met forscan codes wissen, dan noodloop creëeren, dan auto weet uitlezen. Die raidrukstoring kan ook een oude storing zijn.
     

Deel Deze Pagina