1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wiellagers fofo1 fa2 vervangen.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door busk, 27 jul 2019.

  1. Hallo ,mijn Focus Wagon uit 2004 heeft abs en de lagers die aangeboden worden op kenteken bij de autosite's hebben dan een zgn magnetische sensorring ingebouwd in het wiellager....is dit standaard ook al zo,of heeft de Focus van fabrieks uit een aparte losse (magnetische) ring oid.
    Ik weet het niet en vraag dit omdat er lagers worden aangeboden voor auto's zonder abs op mijn kenteken.
    Tenzij je er een onderdeel bij besteld (de abs ring ) neem ik aan.
    Heb geen goede ervaringen met garage's dus de lager wissel doe ik zelf wel,heb het vaker gedaan bij andere vorige auto's en nog nooit zoiets uitbesteed.

    Maar moet ik de lagers met magnetische sensorring nemen dan.
    En zijn er evt foto's op het forum van de lagers van wat er in moet dan...het gaat om de vooras en mss later de achteras ook nog.
    Ik hoor het wel.
    Alvast bedankt gr Mike.
     
  2. magneetring is het gene dat abs-senosr ziet en daarmee de draaisnelheid kan vertellen aan de abs computer.
    of focus 1 ook nog zonder abs was geen idee.

    dus ja wiellagerset met abs-ring/magneetring moet je hebben.
    deze moet je wel er goed in persen, want anders monteer je de ring de verkeerde kant en zal het nooit goed werken.
    als je dit zelf wil doen, let op 20ton pers is dan heel handig, bij persen ga je zeker over de 10ton heen.

    achter ligt eraan, je kan compleet hebben zodat je alleen wat bouten los moet halen en zo kan vervangen of je moet hem persen,
    denk dat met remschijf je compleet hebt en met remtrommel je moet/kan persen
     
  3. Bij mijn focus mk1 1.8 benzine met abs remschijven achter hebben we vorige week ook geperst. Nieuwe wiellager bij Brezan 33 euro. Dat persen hebben we met de bankschroef gedaan.
     
  4. oke bedankt voor info en de tips...hydraulische pers op de zaak gaat tot 150 tnf....zal wel genoeg zijn iig....heb trommels achter,dus zal geen probleem zijn.
    Iig bedankt.
     
  5. dat is meer dan zat haha
    meestal zie je rond de 6 a 7ton als je hem erin perst, met eruit persen springt hij los bij 12-16ton
    van bedrijfswagen hebben we keer met 50ton pers moeten doen.
    belangrijkste is dat je hem goed ondersteunt. officieel zijn daar speciale beugels voor maar met de juiste doppen en opvul plaatjes lukt het ook.
    niet bij je stuurstang ondersteunen, je douwt deze met gemak krom waardoor je uitlijning problemen krijgt.
     
  6. Oke,komt wel goed ,heb een draaibank dus de stempels voor de lagers in/uit te drijven zal ik van de week draaien...
     

Deel Deze Pagina