1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

compressie verhouding

Discussie in 'Performance' gestart door pieterfocus, 17 jun 2019.

  1. heeft er iemand ervaring met het naar beneden brengen van de compressie verhouding van een st170?
    een cilinder head spacer leek me een mooie optie, heeft iemand ervaring daarmee?
    of heeft iemand beteren ideeën
     
  2. Waarom zou je van een atmosferische motor de compressie willen verlagen?
     
  3. omdat hij een turbo op wil monteren??
    als je kop iets hoger monteert is je compressieruimte groter, maar je motor inhoud wordt dan ook groter. van 2.0l ga je snel naar een 2.2l of zo iets. dus je verhouding gaat van 1:10 naar 1:8 bijvoorbeeld.
    verder wordt de distributieriem ook iets langer. geen idee of de spanner dit kan overbruggen. dit ligt tuurlijk ook aan de dikte van de spacer.
     
  4. Motorinhoud verander niet als je de ruimte boven de zuiger verandert want je motor inhoud is de ruimten tussen BDP en ODP.
    dat de lengte van de distributie veranderd heb ik nog niet aan gedacht
     
  5. En de randdelen die aan het blok en de kop zitten? Zoals stuurpompbeugel en dynamobeugel...

    Beetje rondzoek werk laat toch al snel weten dat st170 onderblok met rs mk1 koppakking en normale 2l kop de "cheap" zetec turbo oplossing is tot zon 300 pk of zo..
     
  6. Klopt idd motorinhoud is idd slag maal diamter en dan kerr aantal cilibders.
    Zat even te denken of je met dikkere pakking je verhouding imhoog of omlaag ging
     
  7. een dikkere koppakking geeft idd een grotere volume boven de zuiger welke een lagere druk heeft
    bij dezelfde aanzuigvolume, dus de hoeveelheid vulling blijft idd hetzelfde.
    Maar meestal praat je maar over een mm of 2/3 wat je zonder zorgen dikker kunt gaan, andere optie
    is je kop uitfrezen, maar zal je ook opzoek moeten gaan naar kortere bougies.....
     
  8. Beste oplossing is andere zuigers ipv een decompressie plaat, waarbij je toch wat gehannes hebt met je koppakking. Even googlen naar zetec turbo geeft massas aan informatie, want je bent zeker niet de eerste en zeker niet de laatste die een zetec met turbo bouwt
     
  9. Wat hebben ze gedaan om de compressieverhouding te verlagen bij een RS blok?
    Die heeft een compressieverhouding van 1:8
     

Deel Deze Pagina