1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 2 Ebuzz de Ford Focus 1.5 ecoboost(verkocht)

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Ebuzz, 25 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Resultaten uit het verleden...
    Maar als dit maakt dat jij er rustig om slaapt ;).
     
  2. heatsoak zal niet het probleem zijn. De turbo is namelijk al veel warmer dan complete motorruimte.
    de turbo zal de aangezogenlucht ook verwarmen, daarvoor zal je intercooler de warmte moeten af stoten.
    meestal is de aangezogenlucht rond de 45graden. Het is wel idd dat hoe kouder de lucht is hoe meer er in gespoten kan worden voor betere verbranding en dus extra vermogen.

    zelf rij ik nu met rs-filterhuis en die zuigt ook warme lucht aan. nu met orginele filter ivm de kn-filter na 2jaar vuil is geworden en toch storing gaf.
    echter rij comfort is met de gewone filter wel beter. met de knfilter had ik soms gevoel dat hij minder vlot was. of ik nu de rs open kap op had of de gesloten dat maakte geen verschil.
    moet nog steeds de kn-filter opnieuw inspuiten en dan terug plaatsen. even benieuwd wat de brandstofverbruik is met de standaard filter. dus even wachten tot weer moet tanken.

    zelfs bij de atmosferische motor zit er weinig tot geen verschil in vermogen als je lucht van onder de motorkap of via afgeschermde weg van buiten aanzuigt.



    voor de rest ben ik het er wel mee eens, 300nm is wel de max voor de motor, anders ga je teveel vragen van je koppeling/versnellingsbak, kan het meer aan mogelijk maar persoonlijk hoef ik het niet. collega heeft een fiesta mk7 st met 300pk (zover ik weet is de mk7 st een1.6ecoboost), dus ja vermogen eruit halen is mogelijk.
    denk wel dingen als een grotere intercooler handiger is dan chiptunen. dat kan altijd nog naderhand.
     
  3. discussies over tuning kunnen in andere topics gevoerd worden.
    dit is het draadje van Ebuzz zijn Focus dus laten we het daar over hebben.
     
    Leon Focus en Ebuzz vinden dit leuk.
  4. We gaan het vandaag eens even hebben over harde feiten.

    Ten eerste: wat levert een 1.5 ecoboost met 182pk software erop en een k&n sportfilter kitt en bp98 op de rollerbank? Om precies te zijn eerst 182 daarna 183pk en 269nm daarna 276nm koppel. Zie uitdraai:

    [​IMG]

    Valt dit tegen? Gemengde gevoelens. Vraag me af als ik 95oct had getankt en originele luchtfilter had of ik dit zou behalen.

    Nu gaan we het hebben over de remap.

    Nadat alles is geupload hebben we de auto nog een keer gerold.

    Resultaat: 192pk en 316nm koppel. Persoonlijk had ik wel gehoopt voor rond de 200pk en 340nm koppel. Enfin eerst maar eens rijden. Ik vond het nog steeds heel geknepen aanvoelen en ik voelde niet heel veel extra pit. Ze hadden de turbo druk ietsje laag gehouden om te kijken hoe de auto zou presteren. Ik dus terug en gevraagd of ze de druk toch hoger konden zetten omdat er niet veel verschil was. De druk werd verhoogd en weer gerold resultaat 186pk 286nm koppel.

    Vanaf dat moment wisten we het niet meer.

    Het schijnt te zijn dat de 1.5 na de terugroep actie minder explosief is om de koppeling te berschermen en dat daardoor de koppel ook niet meer omhoog gaat.

    Feit twee. Als je een 1.5 hebt laat je hem lekker op 182 programeren en klaar :) hij vind de tuning niet leuk tenzij je 150pk hebt en stage 1 wilt.

    Ik heb toch maar besloten om de tuning te wissen en door te zoefen met originele software.
    Wel mijn dank aan unlimited tuning voor de support vandaag.

    Hier nog de grafiek van before&after tuning

    [​IMG]
     
  5. Te veel lucht is ook niet goed, gaat dan inhouden.
     
    Ebuzz vindt dit leuk.
  6. Als er nu werkelijk die rem op de koppeling zit, dan kan een goede chipper dat echt wel wegkrijgen hoor. Beetje jammer dat t niet gelukt is zeg:(
     
    Ebuzz vindt dit leuk.
  7. Daarom naar een tuner gaan die custom software erop zet en niet off the shelf
     
    PhoenixNLx, Leon Focus en Ebuzz vinden dit leuk.
  8. Dat bedoelde ik eigelijk ook, maar durfde t niet te zeggen
     
    jeroenbreuer en Mpothoven vinden dit leuk.
  9. BR performance, komt u maar! ;)
     
    petjekel en Ebuzz vinden dit leuk.
  10. Of Verhoeven
     
  11. Serieus?
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  12. Zeg niet dat hij daarheen moet, ik zou BR doen ;) maar meer met de ervaring van @Eric-rally en na met ze gesproken te hebben met de meeting
     
  13. Goedemorgen, maar ik heb mischien een belgische ford colega, die ook de 182pk software op zn 1.5 wil, is er iemand in brabant die dat kan fixen?
     
  14. Hoe stuur je pb? Pagina lijkt veranderd?
     
  15. Enkel wat waardes aanpassen zonder echt goed te meten werkt nooit. Zou bijna zeggen dat ze met die 193pk software de auto schraler hebben afgesteld.

    Stage 1 is eigenlijk niks anders dan de 182pk file.
     
  16. Heb sinds paar weken ook een 1.5 eco uit '15. Is ingevoerd vanuit duitsland door Dekker Zaandam. Ik vraag me af of die ook de terugroep actie heeft doorgemaakt. Ivm eventuele tuning die il graag wil laten doen. In Etis stond iig niet dat er actie gewenst was. Nu is de vraag is ie al geweest in de DE of is het niet nodig geweest? Anders ga ik ook liever voor de 182 update.

    Iemand tips hoe dit te achterhalen? En iemand die eventueel die 182 kan fixen voor me.?

    Alvast bedankt, Mike
     
  17. Hey Ebuzz,

    Na gister een lang gesprek te hebben gevoerd tot middag in de nacht.
    Ben ik toch wel erg benieuwt wat je gaat doen met de uitlaten :woohoo:

    Hoor het wel!
     
  18. Als je de auto voorziet van andere software dan kunnen ze dat geloof ik wel zien. Weet niet precies. Unlimited tuning had bij mij wel gezien dat het erop zat.

    @dutchguy heeft de software erop gefixed voor me
     
  19. Was jij het heheheh

    Kheb vandaag nog nmparts proberen te bereiken om afspraak te plannen enkel kon ik m niet bereiken en ook geen gehoor op mijn sms.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina