1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

McGyver's Black Beast

Discussie in 'Mijn Ford' gestart door McGyver, 6 nov 2015.

  1. Op die plek heb ik in december zelf al een keer schade gereden. En nu op exact dezelfde plek heeft mijn vrouw een andere auto aangetikt. Nu is de bumper weer gescheurd en het plamuur geknapt. Voor het mooie wil ik er nu een andere bumper ophebben. Dat kost waarschijnlijk net zo veel als een expert die de bumper (weer) gaat repareren.
     
  2. Ja dan geef ik je inderdaad groot gelijk!
     
  3. Gisteren kwam ik er achter dat ik één motorsteun verkeerd heb besteld. Deze is niet voor de 2.5T, maar voor de 2.2 TDCI. Na even zoeken op het juiste onderdeel nummer [1714320], ben ik op een Rusisch forum terecht gekomen. Daar is iemand die heeft ontdekt dat hetzelfde onderdeel [31277314] bij Volvo véél goedkoper is!. Scheelt behoorlijk! [​IMG]
    Ford [1714320] €108,96 vs Volvo [31277314] €37,91

    Ik heb een Rusisch filmpje gevonden dat volgens mij bij mij ook het probleem is.
     
  4. Dat zijn leuke dingen om te ontdekken (van het onderdeel)! Wel bijzonder dat het bij Volvo juist goedkoper is.. En al helemaal dat het prijsverschil dan zo groot is :shock:
     
  5. in het filmpje laten ze de reactiesteun zien. die aan de onderkant zit, wat tegen de bak of tegen de motor blok is. dit wil soms verschillen per motor/bak. die heb ik laatst ook vv voor een van een electrische ford. nu kantelt de motor tenminste niet zoveel meer. qua trilling merk je geen verschil.

    het is idd altijd weer een verrassing als je kijkt wat hetzelfde onderdeel elders kost bij andere merk, die hetzelfde gebruiken als ford.
    zo is bijvoorbeeld vacuumleiding en hogedruksensor voor 1.6tdci bij peugeot los te bestellen en bij ford is het 1 kompleet onderdeel.
    zelfde als met aftermarket, dat je doosje open doet en orgineel onderdeel in zit, alleen ford logo eraf is gegrafeerd hahaha
     
  6. #546 McGyver, 3 jun 2019
    Laatst bewerkt: 4 jun 2019
    Afgelopen week een mooie set velgen gescoord als vervanger voor mijn ST220 velgen! Komend najaar de velgen ontdoen van de banden om de lichte stoeprandschade die er aan zit te repareren. En dan gaan deze velgen dienen als winterset.
    Velgen.jpg

    Morgen wordt eindelijk de nieuwe achterbumper geplaatst! :cool:
     
    jjonkie vindt dit leuk.
  7. die zijn mooi hoor Roelard :rock:
    fijn dat de bumper er straks weer strak uit ziet :thumbup:
     
  8. Dat zijn mooie velgen! Zullen erg mooi staan onder je wagen.
     
    McGyver vindt dit leuk.
  9. #549 McGyver, 7 jun 2019
    Laatst bewerkt: 7 jun 2019
    Na 3 maanden met een gedeeltelijk zwart gewrapte achterbumper te hebben ronden gereden, zit er eindelijk weer een smetteloos exemplaar op de Mondeo! :cool:
    achterbumper.jpg
     
    henk 68, nl_scorpion, Tigershark en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. Staat heel erg mooi
     
  11. echt wel :thumbs:
     
  12. Blijft een dikke bak! Nu hopen dat je lang schadevrij mag rijden.
     
  13. Dank!

    Om überhaupt te blijven rijden liggen er de nodige onderdelen te wachten op installatie:
    - onderste, linker en rechter motorsteun;
    - trillingsdemper
    - koelvin;
    - stabilisatorstangen;
    - bougies;
    - grotere (RS2) oliekoeler.
     
    BasSport vindt dit leuk.
  14. Nice, mooi spul wat weer zorgt voor een fijnere mondeo!
     
    McGyver vindt dit leuk.
  15. Echt een prachtbak!
     
    McGyver vindt dit leuk.
  16. #556 McGyver, 18 jul 2019
    Laatst bewerkt: 27 nov 2019
    Al een aantal weken had ik last van een oplopende motor temperatuur als er geen rijwind op de radiator kwam. Oorzaak; een niet werkende koelvin!

    Dus een nieuwe koelvin besteld, omdat de aanstuurunit daarvan wel eens wil gaan hemelen. Koplamp eruit zodat ik beter bij de unit kan. Gelukkig is deze makkelijk te wisslen; 1 schroef en 2 stekkers.
    koelvin2.jpg
    koelvin1.jpg

    Helaas bleek dit niet de oplossing. Opzoek naar het volgende verdachte onderdeel; relais R5.
    koelvin3.jpg
    Ook dit bleek niet de oplossing te zijn. :nocheer:

    Na lang speuren kwam ik op het engelse 'Ford Owners Club' forum uit waar werd uitgelegd dat er een kleine ontwerpfout zit in de kabelboom. De roze draad die het psm signaal naar de aanstuurunit van de koelvin stuurt maakt een te scherpe knik als deze uit de kabelboom komt, icm met de plek exact onder het bijvulpunt van de ruitenwisselvloeistof. Na 11 jaar trillingen, hitte en af en toe een scheut gemorste ruitenwisservloeistof heeft dit er voor gezorgd dat het kabeltje helemaal is weg geoxideerd.
    koelvin4.jpg
    Het omhulsel is helemaal groen uitgeslagen.

    koelvin6.jpg
    Nadat ik er een stukje tussenuit heb geknipt en dit stukje heb opengesneden, is wel duidelijk waarom de roze kabel in de knik helemaal groen is; koperoxide!

    koelvin5.jpg
    Ik heb er een stukje tussenuit geknipt en er een iets langer stukje kabel tussen gesoldeert. Krimpkous er omheen en weer dik in de tape gezet. Na het terugplaatsen van de koplamp de auto gestart en gelijk draaide de koelvin weer!! :thumbup:
     
    Jvdpol, Plint24, Wiljon en 9 anderen vinden dit leuk.
  17. het is ff zoeken maar mooi dat je het gevonden en gefixt hebt :thumbup:
     
  18. Mooi, scheelt veel geld door dit soort klusjes zelf te doen, mooi hoor!!
     
  19. goed om vast te weten.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  20. #560 McGyver, 21 sep 2019
    Laatst bewerkt: 27 nov 2019
    Afgelopen week weer een mooie upgrade gescoord; een 3 inch Ferrita JTsuperflow downpipe met een 100 cells katalysator. [​IMG]
    IMG-20190921-WA0000.jpg

    Ik zit nu alleen te twijfelen of ik ook de midden demper zal meenemen. Daarvoor heb ik deze 'straight pipe' gevonden.
    s-l400.jpg

    Nu ben ik heel benieuwd hoe dat gaat klinken. Helaas kan ik geen voorbeelden vinden op YouTube.
     

Deel Deze Pagina