1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus ST Stage 3

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Bambieeee, 29 dec 2018.

  1. Met wat stukjes afdichting rubber heb je die ruimtes waar warme lucht door kan zo dicht.
    Mag ik vragen waarom je gaat voor een standaard tuning map (niet auto specifiek) en niet voor een custom tuning (auto specifiek)? Prijs technisch scheelt dit bijna niets.
    Wil je optimaal resultaat krijgen is wel aan te raden om de standaard katalysator te vervangen voor een sportkatalysator of decat (wisselen voor elke apk)
     
  2. Ik dacht dat je alleen een tune op maat kon krijgen bij stage 1... Kan een custom tune bij elke tuner?

    En Milltek uitlaat Catback Resonated, is dat zegmaar nog redelijk beschaafd? Dus wat meer geluid dan dat er standaard uitkomt, maar niet te:)
    Alleen weet ik niet of het mogelijk is om een Miltek eronder te doen met het bestaande sierstuk, vind dat namelijk strakker als 2 ronde pijpen..
     
  3. Ik zou minimaal een semi resonated nemen anders wordt het geluid echt te zacht.
     
  4. #44 TimRS, 22 mei 2019
    Laatst bewerkt: 22 mei 2019
    Als je de raad van Thieske wil opvolgen heb je geen catback (uitlaat vanaf katalysator) nodig maar een uitlaat vanaf je turbo. Of alleen een downpipe met sportkat die je op je originele einddemper aansluit.

    Persoonlijk denk ik ook dat een custom map niet altijd beter hoeft te zijn dan een standaard map. Maps als die van Revo hebben zich toch wel bewezen. Waarschijnlijk zal lang niet elke tuner die waardes halen.

    Ik ben zelf voor mijn RS voor een standaard map van DreamScience gegaan i.c.m. een flasher. Het voordeel hiervan is dat je stock map ook op de flasher opgeslagen wordt waardoor je altijd terug kunt naar stock, mocht dat voor bijvoorbeeld onderhoud nodig zijn.
     
  5. Ik heb destijds ook voor mijn ST gekeken. Wat je veel leest over de Cobb, is dat hij erg veel trilling geeft in het interieur. Ik heb een originele Focus Electric motorsteun uit Amerika besteld. Werkt perfect.
     
  6. Zijn er verder ervaringen met Miltek Semi Resonated? Meer qua geluid en hoe het klinkt als je 100/130 rijdt.
     
  7. Nee, heb zelf een Milltek catback non resonated.
    Denk dat de resonated qua geluid te zacht is, als je een wat sportiever geluid wilt.
     
  8. Ja ben in ieder geval van plan om minimaal een semi resonated te nemen.

    Hoe klinkt de resonated? Geen brom oid als je 80/100 rijdt?
     
  9. Met de resonated heb ik zelf geen ervaring. Wel op internet filmpjes van gezien op youtube.
     
  10. Haha verkeerd gelezen, hoe bevalt non resonated?
     
  11. Ja bevalt goed hoor. Dacht dat ik in een topic ook een filmpje keer had geplaatst maar kan het zo niet vinden.
    Zal weleens kijken of ik het terug kan vinden op mijn mobiel
     
  12. Zie nu pas dat ik een mailtje terug had gehad..

    Na een paar dagen nadenken ga ik toch voor het volgende, denk ik:

    Airtec Intercooler
    Miltek Sport Semi Resonated, met het originele ST sierstuk

    Zat te twijfelen over de een Airtec Luchtinlaat, maar vind het zuigen van de turbo en dergelijke totaal niet fijn klinken.

    Nu is het alleen nog even een puntje om het uitlaat geluid uit te zetten, zeg maar de symposer delete, iemand enig idee of dit simpel is, of dat iemand dit kan doen?
     
  13. Dat kan @*kevin* je wel vertellen

    Had je op internet nog filmpjes geluisterd van Milltek non resonated? Of vind je dat te luid?
     
  14. Die symphoser delete is makkelijk te doen en zelfs door een stekker los te maken. Kan je al snel het verschil horen.

    Ik ben nog steeds blij met mijn milltek semi resonated al ik deze keuze bewust gemaakt omdat de sportcat ook nog op mijn verlanglijstje stond en het geluid dan weer iets meer wordt.
    Ook is eventueel het deel waar de de extra demper zit nog te vervangen voor een deel zonder demper voor een 150 euro.

    Als je het aanzuig geluid van de luchtfilter en turbo niet mooi vind zou ik gewoon het originele filterhuis behouden met een k&n filter erin.
     
  15. Ondertussen ook maar even nieuwe remschijven onder het scheurijzer. Ziet er wel wat strakker uit zo.
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    Rob-RS, Robbie, *kevin* en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Zoiets bedoel je? https://www.autosportmebu.nl/product/ford-rs-luchtfilterbox/

    Lees hier meerdere goede reviews over, volgens mij ook gelezen op dit forum.
     
  17. Ben er inmiddels zo goed als uit...

    K&N luchtfilter is al besteld

    Bij Mebu bestellen/monteren:
    Milltek Downpipe/sportcat
    Miltek Semi Resonated
    Airtec Intercooler

    Stage 2 remap moet ik nog even kijken waar ik dat laat doen, of een REVO tune, BR of Unlimited.
     
  18. @Factory: Je weet dat je die steun hier ook gewoon in NL bij de dealer kan bestellen?
     

Deel Deze Pagina