1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

olie onder de bougie

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door focusgebruiker, 16 feb 2019.

  1. Beste allen, ik dacht vandaag even wat onderhoud te gaan doen. Mooi weer, dus hoppekee! Even de bougies er uit en schoonmaken, tot mijn schrik dat ik de 4 bougie (bestuurderskant) er uit haalde, was de hele bougie het schroefdraad en de ontsteking zeiknat van de olie! het droop er gewoon af! er staat dus olie op mijn cilinder. Iemand hier een verklaring voor?
     
  2. Lekkende kleprubbers, olieschraapveer kapot, koppakking lek, klepgeleider versleten, misschien nog wat ander mogelijkheden,

    Maar dan moet die toch ook wel op 3 cilinders gelopen hebben
     
  3. lekker kleppendeksel dus... er staat namelijk geen olie plas op de cilinder. de olie kwam van boven. dinsdag even nieuwe pakking en bougies.
     
  4. #4 focusgebruiker, 16 feb 2019
    Laatst bewerkt: 16 feb 2019
    Nee hij heeft nooit op 3 cilinders gelopen gelukkig! Dus dat bewijst ook wel dat de olie van boven kwam toen ik de bougie er uit haalde. ik heb reeds nieuwe pakking besteld dinsdag komt deze. Ik heb net na het schoonmaken wel even flink wat toeren gemaakt om eventuele restolie te verbranden. Na de eerste start kwam er een vel blauwe rookwolk achter de auto vandaan!:lol: Na 30 seconde was dat weg en geen rook meer gezien. Auto loopt ook wat beter nu. Dus volgende week even kleppendeksel en bougies vervangen en gelijk even een motorflush doen.
     
  5. Tja als er onjuiste info gegeven wordt kun je ook een onjuist antwoord krijgen.

    Als de kleppendeksel pakking lekt kan er geen olie bij de electrodes van de bougie komen en dus ook niet in de cilinder of er heeft een flinke plas olie in het bougiegat gestaan. En heb je dus verzuimt dit eerst schoon te maken voordat je de bougie verwijderde. Met het risico dat er nu dus olie en zand in de cilinder zijn gekomen, hoeft geen gevolgen te hebben maar kan wel.
     
  6. Vraag naar aanleiding van dit stukje tekst.

    Als de kleppendeksel pakking lekt kan er geen olie bij de electrodes van de bougie komen en dus ook niet in de cilinder of er heeft een flinke plas olie in het bougiegat gestaan. En heb je dus verzuimt dit eerst schoon te maken voordat je de bougie verwijderde. Met het risico dat er nu dus olie en zand in de cilinder zijn gekomen, hoeft geen gevolgen te hebben maar kan wel.

    Ik kan het helemaal volgen maar de auto kan dan toch wel uitvallende cilinders hebben omdat de olie bij de bougkappen problemen gaat geven of niet ..
     
  7. Ligt eraan hoeveel olie er daadwerkelijk in de bougidop tussen de contakten kan komen om voldoeide geleiding te verzorgen dat er vonkoverslag ontstaat.

    Maar, voordat je de bougies eruit draaid een paar slagen los en dan de ruimte rond de bougie goed schoon maken " blazen met perslucht " daarna pas de bougie er helemaal uit draaien zo voorkom je dat vuildeeltjes of vloeistoffen in de schroefdraad komen of in de cilinder
     
  8. Okay nou ja dat is in mijn geval mosterd na de maaltijd. Ik heb alle bougies er gisteren al uitgehaald en dat heb ik gedaan omdat ik het idee kreeg dat de klepdeksel lekte. Die heb ik dus geprobeerd te vervangen maar dat is niet goed gelukt omdat de pasvorm van de imitatie klepdeksel niet goed was. Het pastte gewoon niet goed waardoor de pakking er steeds uitviel omdat de pakking net te klein was om te passen. Nu vraag ik me af of dit met een originele pakking minder problemen geeft en of dat deze pakking nog wel te krijgen is. Want ik hoop toch echt een goede oplossing te vinden nu is namelijk alles nat van de olie )
     
  9. Tja sommige delen kun je beter orgineel bij de dealer halen al zou je dat van een pakking niet verwachten, maar meestal past een pakking of helemaal niet, bijna heb ik nog niet meegemaakt misschien met een klein beetje vet op zijn plek plakken en dan monteren als ie maar lang genoeg op zijn plek blijft zitten is het goed
     
  10. Dank Paul voor je snelle antwoorden. Ik ga morgen toch maar eentje bij de dealer halen in het kader geen risico. En dan gewoon opnieuw doen het is een klusje van niks
     
  11. Wat voor motor hebben we het over?
     
  12. Hoi Marco het gaat om een 1.6 benzine zetec motor
     
  13. Fase 1? Daar kun je alleen een compleet kleppendeksel incl. pakking voor kopen. Voor de fase II is er wel een losse pakking te verkrijgen.
     
  14. Hoi Marco Morello klopt wel en niet je kunt origineel idd alleen een complete set kopen maar imitatie is er wel degelijk een losse pakking te krijgen. In ieder geval bedankt voor het reageren
     

Deel Deze Pagina