1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mogelijkheden (chip)Tuning

Discussie in 'Performance tuning' gestart door Hunter, 13 nov 2007.

  1. Hoi heren,

    Ik ben aan het kijken voor een focus 2011 1.6 150pk.
    Had ook aan de werkplaats gevraagd of het verstandig is om deze te laten tunen naar 182 pk originele Ford.
    Nu werd mij verteld dat ze al een aantal motoren terug hebben gehad die 182 pk waren die in de soep waren gelopen.
    Stel ik ga mijn 150 pk naar 182 pk omzetten en de motor loopt in de soep ben ik dan mijn garantie kwijt ? En kan de Ford dealer zien dat er andere software er op heeft gezeten ?
     

  2. ik vind het een vaag verhaal, in de soep gelopen... de motor en de bak zijn gelijk 150/182 PK

    maar ik ben niet de expert.... vraag het @antig01 of @michaelrally
    de laatste heeft mijn auto gedaan en geen enkel probleem ermee.
     
  3. Ik rijd al 145.000 km rond met een 1.6 ecoboost die oorspronkelijk als 150 pk versie uit de fabriek is gekomen. Deze heb ik zelf naar originele 182 pk software geprogrammeerd. Dit rijd nog steeds heerlijk en kan je vertellen ga er niet zachtjes mee om het vermogen vraag ik heel vaak van de motor en deze is nig steeds prima in orde
     
  4. Bullshit.
     
  5. dat is hetzelfde als vragen bij de Jumbo of de groenten van AH beter zijn :schater:
     
    SanderFoFo, Nieles90 en meeder vinden dit leuk.
  6. Ik zal de garantie even afwachten (6 maand) misschien dat ik het dan ook wel overweeg :-)
     
  7. Wat was de website van dutchguy ook alweer?
     
  8. www.conversmod.de


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
     
    Arnie vindt dit leuk.
  9. Wie zou hier duidelijkheid in kunnen geven? Momenteel ben ik een tevreden eigenaar van een MK4 focus met 150 pk /automaat. maar iets meer zou hij wel mogen hebben. Nu ben ik dus wel geïnteresseerd in het flashen naar 182pk software mits de automatische bak het aankan.
     
  10. Dit heb ik gevonden maar daar staat geen 182pk versie met automaat ik vermeld.
    De bakverhoudingen bij de handgeschakelde versies zijn volgens dit document wel gelijk tussen de 150 en 182pk maar de eindoverbrenging is anders.

    [​IMG]
     
  11. Exact, die had ik ook gevonden. In het zelfde document vanuit Ford DE is te lezen dat de productcode voor de automaat in beide uitvoeringen 6F35 is, wat vreemd is aangezien het een 8 traps automaat is en deze normaal gezien met een 8 zouden beginnen
     
  12. Dan heb je het verkeerde document gelezen. In de Focus 3.2 zat de 6F35. In de Focus 4 zit de 8F24, de 1.5 diesel heeft de 8F35 en de 2 liter diesel de 8F40.
     
  13. dank u, je hebt gelijk. Volgens Wikipedia wordt de focus die in australie geleverd wordt met 182 PK wel aangedreven door de 8F24:

     
  14. 2x ja.
     
  15. #735 Maurice81, 28 feb 2020
    Laatst bewerkt: 28 feb 2020
    Beste Forum leden,

    Sinds vorig jaar ben ik na 3x focus de trotse eigenaar van een Kuga 1.5 120pk uit 2019.
    Nu lees ik hier veel over mappen/flashen van de originele software.
    Nu vraag ik mij af of dit ook mogelijk is voor een Kuga en indien ja, of hij dan naar 150 of 182pk kan?

    BVD

    Maurice
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  16. ja dat is mogelijk, alleen naar 150 PK
    de 182 PK is alleen voor de 4WD automaat.
     
  17. Of tuning met software van Revo, dan kom je op ongeveer 190pk uit
     
    tigereye vindt dit leuk.
  18. Goedemiddag, ik heb de kans om een nieuwe focus met het 2.0 ecoblue dieselblok te bestellen. Ditzelfde blok wordt ook geleverd met 190 PK (alleen niet in de focus). Is het, net als met de benzinemotoren van Ford, mogelijk om ook op dit blok de originele ford-190pk software te flashen? Wie op het forum kan dit en of heeft hier ervaring mee?
     
  19. Ja dit is mogelijk, alleen zelf nog niet bij dit specifieke model gedaan.
     

Deel Deze Pagina