1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Verlagen

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door jason101, 31 mrt 2019.

  1. Kan wel meteen, als het goed gemonteerd is kan er niks zakken.
    De auto is wel uit de veren geweest voor montage, dus klein blokje om en krappe bocht maken en hop de uitlijn brug op, je ga toch geen paar weken met verkeerde wielstanden rijden.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  2. Ja de 1 rijd in 4 weken mis 250km, de ander zoals ik 3000km.
    Dus over die tijd kun je niks zeggen, gewoon 250km en dan uitlijnen.
     
  3. Is dit een eigen interpretatie , of heb je dit van de handleiding van Eibach.




    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  4. Dat is mij altijd gezegt nadat ik wat verlaging heb gehad onder mn wagens,veren zaken nog na, en alles kan zich weer effe zetten, dan opnieuw uitlijnen, want als de uitlijning verkeerd staat, gaan je bandjes eraan,maar 250-350 km kan geen kwaad
     
  5. Ben wel even benieuwd naar de voor en na foto's :) Ook aan het overwegen om beetje te gaan verlagen met Eibach.
     
  6. Ze staan ook in mijn topic maar:

    95045ED3-030F-47F6-BDE4-FAF204BD6E07.jpeg 156CAB9C-F9BB-4B95-8F71-6E92AB0C8881.jpeg
     
    Remko Wouter en Dave89 vinden dit leuk.
  7. Douwe, Eibach kan ik je van harte aanbevelen. Ik heb al een aantal auto`s gehad die ik met Eibach veren heb verlaagd. Zelfs de auto van mijn vrouw. De auto`s zijn niet stug of stuiterig geworden. Anders dan H&R of KW zijn de veren van Eibach progressief. Wat inhoudt dat ze pas stugger worden als de load toenoemt (je harder de bochten doorgaat of de auto meer vol hebt gegooid). Eibach verlaagd afhankelijk van je onderstel tussen de 20 en 30mm. Deze verlaging kan prima i.c.m. de standaard schokbrekers zonder dat het stuiterig of je een vaag weggedrag krijgt. Anders dan @bandenlichter oppert kan ik je het wel aanraden om dat setje (toplagers etc.) wat @gerardTDCI aangeeft wel te vervangen. Mijn ervaring leert dat de Focus geheid gaat kraken als je het niet vervangt. Zeker als de auto al een aantal jaar op de weg is. Bij een fabrieksnieuwe auto zou ik het niet doen.

    Krijg een beetje een KwikFit gevoel bij jouw nickname...:think: Geen idee hoe dat komt, anyway, voor het geld hoef je het niet te laten omdat een setje iets van €65,- euro kost en je de boel toch al los hebt liggen. En ja, zeker bij een auto die al wat langer op de weg is, is het beter te voorkomen dan te genezen.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  8. Ik zou zeggen kom zelf testen met hr veren er hier onder, hr is niet op elke auto hard zoals gezegt word, ja vroeger wel, maar dat is niet meer hoor.
     
  9. Mijn ervaring met alleen Eibach veren is anders, iig de Focus wordt niet stug. Hooguit wat steviger zonder dat het vervelend wordt.
    Let wel de verlaging ging niet verder dan 30mm (goed onze MK2 diesel is in vergelijk met een GHIA 35mm verlaagd, dit omdat er Eibach veren onder zitten van een Focus MK2 ST en die verlagen 25 mm en de Focus MK2 Trend op 1 cm lager staat) maar zelfs die is niet stug geworden.
     

  10. Overigens de VAG producten zijn van zichzelf al straf afgesteld (Waarom zou dat toch zijn? :schater:). Als je daar dan kortere veren onder legt, kan ik me voorstellen dat het stug wordt en een combi van veren en andere dempers misschien wel de betere oplossing is.
     
  11. Ik had op mijn eerste ST een eibach setje en op mijn tweede ST een setje van H&R. Ik moet eerlijk zeggen dat mij de H&R set beter beviel kwa comfort.
    Smaken verschillen dus zoals altijd.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  12. Op mn gtd ook hr veren gehad, reed zalig:)
    We hadden op het forum een discussie, ook met eibach en hr, toen kwam eruit dat op de golf 6 de hr veren meer comfort behielden dan de eibach pro veren.
    Getest en al, en ja echt waar.
     
  13. Dit was een reactie op Mikivangils
    Die auto heeft net 13K gelopen.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  14. En het rijd gewoon goed, er kraakt of piept niks.
     
  15. Top,dat is mooi om te horen[emoji1303]


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  16. Ik heb een mk2 en een mk3. Beide hebben eibach veren.
    Verschil tussen de 2 is goed te merken. Ik weet niet of het komt omdat de mk2 een hatchback is en de mk3 een station. Maar de mk2 is een stuk minder stug dan de mk3. Voornamelijk irritant met hobbelweggetjes en hele korte drempels. Dan merk je het extra goed. Voor de mk3 zou ik eerder andere veren gaan bekijken. Voor de mk2 is eibach wel perfect.
    De mk3 rijdt overigens wel lekker hoor, buiten de hobbelweggetjes om dan. Met drempels ook niet persé last dat ik de voorbumper raak oid, enkel dat hij wat stug is.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina