1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Schokjes bij grotere rotondes

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Joris, 18 sep 2017.

  1. Sinds enige tijd voel ik dat mijn focus schokkend rijd op de "grotere" rotondes.

    Als ik bijv. lang linksaf stuur, het gaspedaal stabiel hou, voel ik dat de auto schokt. Lijkt net alsof er extra gas gegeven wordt.

    Iemand hiermee bekend?
     
  2. afspraak gemaakt bij dealer
     
  3. als je een 1.6 hebt kan het zijn dat er vocht/water bij je bougies ziet. als je geen afdekplaat hebt zitten, dan druppelt water zo van je ruitenvloeistof sproeikopje op de deel van je blok waar je bougies en dergelijke zitten.
    langdurig links af rijden wil zeggen dat water zich omhoog hoopt tegen de ene bougie bij je d-riem
     
  4. Alles kurkdroog
     
  5. Helaas heeft het uitlezen niets opgeleverd. Samen met monteur rondjes gereden. Probleem is reproduceerbaar en voelbaar. Helaas geen oplossing, monteur weet het niet.
    Vanuit ford stellen ze voor om een aantal uur met laptop de verschillende onderdelen te checken........ tja
     
  6. dat kan nog wel eens een dure grap gaan worden.
    ik zou dan iig goede afspraken maken met de dealer over de kosten.
     
  7. Om wat voor motor gaat het, bouwjaar, km stand ?
     
  8. Ik ga volgen ... heb het zelfde.
    Op grote rotonde of een lange doordraaier ......

    1.6 16V met ovlov kap dus droge bougies :-)
     
  9. En zelf uitlezen met Forscan ofzo dan?
     
  10. Joris, Focusvleuten, hebben jullie hier ooit iets op gevonden?
    Ik heb er ook last van.
     
  11. Ik had een paar jaar geleden ook iets vergelijkbaars, was met een FoFo uit 2003 en 2004 met ZETEC SE motor, leek bij lange doordraaiers niet regelmatig te lopen, als je op het gas ging kreeg je eerste niets en dan steeds een extra duwtje en dat herhaalde zich dan totdat je op snelheid was of uit de bocht kwam, dan deed hij het weer gelijkmatig! Kreeg het er maar niet uit ik heb er een complete set nieuwe bougie's in gezet zonder effect en heb er toen een gemodificeerde bobine (met dikkere, lees hogere onderkant) ingezet, was helemaal nieuw en niet echt goedkoop, maar wat een verschil in alle situatie's gelijk oppakken en geen onregelmatig versnellen en veel sneller en zuiniger, de auto reed ineens 5,5/6,5 liter/100km i.p.v. ca. 7,5 liter/100km wat een verschil! Waarom deze nieuwe versie zo veel beter reed ben ik nog steeds niet uit, werd me verteld dat de voet doordat hij veel dikker is daarom een veel betere isolatie bied en daarom veel minder kan op lekstromen van hoge stroom gedeelte waardoor er geen vonk energie wegstroomt en ik hoor ook dat de opbrengst beter is dan bij de standaard bobine en dus een betere sterkere en eerdere vonk geeft! Ok misschien hier niet het geval en misschien niet de oplossing, maar heb al vaak meegemaakt dat die oude versie's toch wel storing gevoelig was en vaak de oorzaak was van slecht lopen van de motor en hoog benzine verbruik, zeker als ze ouder worden! Hoop dat je het probleem snel vind!
     
  12. Die kap is een stuktje extra bescherming tegen het lekwater uit de ruitensproeierkopjes.

    Het is geen garantie op droge bougies.


    Ik zou je bougie kabels ook even nakijken.
    Mocht het wezen dat er enig vocht in de bougie ruimtes aan wezig is dat met verwarmen en afkoelen van de motor tussen vocht en damp wisselt heb je kans dat het alsnog corrosie heeft veroorzaakt in de bougie kabels voornamelijk het gedeelte wat je op de bougie zet

    Verstuurd vanaf mijn HTC U12 life met Tapatalk
     
  13. Bijzonder verhaal. Vooral dat verbruik is opmerkelijk.
    Ik heb sinds 2 maanden een fofo 2.2 1.6 uit 2011. Een duratec is dat volgens mij.
    Ik vind 'm wat 'zenuwachtig' en schokkerig rijden, maar ik heb hiervoor 23 jaar diesel gereden en ben er vanuit gegaan dat ik gewoon weer moet wennen aan een benzine motor. Ik heb niet het gevoel dat ie niet goed ontsteekt of inhoudt oid.
    Ik heb 'm pas geleden effe met een elm interface aan Forscan gehangen en zag geen misfires
     
  14. Ik denk niet dat het vocht is. 2 maanden geleden bij aankoop de ruimte bij de bougies gecontroleerd, alles was droog en geen sporen van vocht. Bovendien heb ik sproeierkopjes met rubberen afdichtingen.
    Ik heb uit voorzorg wel een kap gemonteerd.
    Vervolgens een paar keer de isolatieplaat onder de motorkap gecontroleert en die bleef kurkdroog. Welliswaar niet meer tussen de bougies gekeken, maar toch. Als vocht het probleem is, komt het niet van de sproeierkopjes...
     
  15. is het schokken definitief afkomstig uit je motor? of kan het ook het onderstel zijn? slechte aandrijfas, of die door de bocht bijvoorbeeld onder een te grote hoek komt te staan om wat voor reden dan ook?

    als het wel uit de motor komt zou het wellicht iets te maken hebben met de brandstoftoevoer die door de zijwaartse G-krachten niet voldoende de motor kunnen bereiken? met schokken tot gevolg.
     

Deel Deze Pagina