1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ford focus 1.5 st line 150pk chippen of originele software 182pk

Discussie in 'Performance tuning' gestart door berryy5, 27 jan 2019.

  1. Wie kan me daar mee helpen .


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  2. Tja het meest veilige is natuurlijk naar de 182 pk met de originele software van Ford.
    Maar wil je toch wat meer zou ik kiezen voor Unlimited chiptuning ga je naar circa 200 pk met een koppel van rond de 320 Nm
    Ik zou absoluut geen Bluefin/Superchips tuning nemen te veel 1.5 focusjes gaan kapot met deze tuning
     
    Ruud35 en Leon Focus vinden dit leuk.
  3. Volgens mij doen al die chiptuners hetzelfde denk ik dan . Ik wil nog veel goede kilometers met de auto rijden .


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  4. Dat is niet hetzelfde. Bij flashen van de 182 pk software op een 150 PK, neemt alleen het aantal pk's toe en niet het koppel. Zo heb ik het begrepen.
     
  5. Nee ik bedoel bij het chippen bij een chiptuner . Dat er niet zo veel verschil in zit bij welke . Vaak delen ze onder elkaar hetzelfde progamma . Maar dat weet ik niet zeker . Ik wil het liefst gewoon de origenele software van de 182 pk versie


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  6. Nou, er is wel degelijk verschil in. Ik heb mijn 3 Skoda's elke keer laten tunen bij een gerenommeerd in VAG gespecialiseerd bedrijf. Geen denken aan dat ik naar een "alleskunner" zou gaan.
     
    Ridley vindt dit leuk.
  7. Welke tuner zou jij mij aanraden dan ?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  8. Dat zou ik wel kunnen zeggen als het om VAG ging. Hoe dat bij Ford zit weet ik niet; anderen hier ongetwijfeld wel. Er is hier ook het nodige over te vinden. Maar wanneer ik in bezit zou komen van een Focus 1.5 150 pk, zou ik ook kiezen voor het flashen van de 182 PK software. Er zijn hier mensen die dat voor je kunnen doen, ik neem aan tegen een redelijke vergoeding ;)
     
  9. #9 PhoenixNLx, 27 jan 2019
    Laatst bewerkt: 28 jan 2019
    Gewoon 182pk software erop zetten en dan v-power 98 of 102 tanken. Ik haal zo al 200pk en bijna 300nm! Lijkt me veiliger dan custom chip. Is ook duurder.. duurt ook wel even totdat je het geld van chippen, 400 euro meer dan 182pk software, hebt uitgegeven aan de meerprijs van benzine.

    Zeg 5 euro per tankbeurt. Je rijdt 1 op 12 en 20.000km per jaar. Is 2500 euro per jaar (a 1,50 per liter) euro 95 en 2666 euro per jaar voor v power 98 ( a 1,60 per liter).

    400/166 euro is ongeveer 2,5 jaar voordat je met gaat betalen...

    Is dat het risico waard? Ik vind van niet.
     
  10. Je hebt gelijk ! Nu nog iemand vinden die het erop zou kunnen gooien voor een vergoeding .


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  11. Ik had begrepen dat het koppel gelijk bleef bij flashen van de 182 pk software. 98/102 scheelt wel iets en het kan best wat meer zijn dan de fabrieksopgave, maar 60 Nm meer lijkt me wel erg veel?
     
  12. Nee, vergeet niet dat de 290nm gehaald wordt met de overboost die de ecoboost ook heeft. Dat betekent dus dat hij niet dat constant kan leveren.
    Normale koppel is 240nm en overboost normaal 270nm. Met 98 of 102 komt deze max uit op 290/300nm, dat is dus niet een waarde die constant gehaald wordt.
    Conclusie, met chippen heb je wel meer vernomen en meer garantie dat je dat vermogen altijd kan aanroepen.
     
    Rosinfield vindt dit leuk.
  13. Met chiptuning komt het koppel rond de 340 lees ik her en der. Wat mij dan interesseert, is of de automatische bak dat aan kan. Iemand die hier iets over kan zeggen?
     
  14. De automatische bak.. geen idee... Ik had begrepen dat de handmatige 6-bak iig 340nm niet zo leuk vindt...
    Nogmaals, ik denk dat je meer save bent met de standaard software.. Zijn best wel gevoelige motoren met overhitting e.d. Ik raad het af om te chippen verder. Maar je mag het helemaal zelf weten natuurlijk.
     
    Rosinfield vindt dit leuk.
  15. O juist, dat denk ik ook. Ik begreep je voorlaatste post verkeerd. Dacht dat je de voorkeur gaf aan chippen. Maar je bedoelt flashen van de fabrieks software van 182 op de 150 pk. Dat lijkt mij ook de beste optie. Als er ooit een Focus komt voor mij. Maar beter goed voorbereid en geinformeerd ;)
     
    PhoenixNLx vindt dit leuk.
  16. Ik heb contact gehad met een chiptuner en die zegt dat de handbak 400nm aan kan . Maar ik ben bang dat het een verkoop praatje is .


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  17. als jij zwart op wit krijgt dat dat een veilige marge is en hun garantie er op geven, is er niks aan de hand toch?
     
    Rosinfield vindt dit leuk.
  18. de 6-bak die aan de 1.6 ecoboost hangt is voor max 270nm gemaakt.
    ja je kan er meer dan 300nm vragen, echter verkort het levensduur van de bak.
    je moet nagaan dat de koppeling ook berekend is voor x aantal nm's, teveel koppel en hij slipt door bij gasgeven. kun je nieuwe koppeling erin zetten en weer hetzelfde krijgen.
    auto kan ook 250km\h rijden, alleen niet veilig door de bocht. er zit altijd een veiligheidsmarge aan.

    ja de 182pk is gelijk aan 150pk, echter boven de 4000rpm zal hij nog blijven trekken, de vermogen curve van de beide versies ligt daaronder gelijk daarboven loopt de 150pk vlak en stijgt de 182pk nog iets.

    heb met een getunde versie keer gereden echter je voelde en hoorde dat je over de veiligheidsmarge zat. normaal rijden was er niet te doen.
    met de 182pk rijdt het voor mij hartstikke fijn, onder in de koppel gebruiken en bij volle belading het vermogen aanspreken met behulp van doortrekken.
     
    PhoenixNLx, fofo3sw en berryy5 vinden dit leuk.
  19. @dutchguy , ik heb je een pb gestuurd. Kun je even kijken of je die ontvangen hebt of anders even in dit Topic reageren? Dank alvast.
     
  20. De meeste chiptuners kopen een chip van een bepaalt type gewoon in, en word niet ontwikkeld door hunzelf hoor, zeker voor diegene die alle merken doen haha.
     
    berryy5 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina