1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe Toyota Corolla - serieus alternatief?

Discussie in 'Algemeen' gestart door Rykers, 9 jan 2019.

  1. De naam is terug van weggeweest. De aantrekkelijke aanschafprijs ook?

    [​IMG]


    Je kan nu naar de dealer hobbelen om een nieuwe Corolla te bestellen, want Toyota heeft de prijzen van de Auris-opvolger bekendgemaakt. Om maar meteen met de deur in huis te vallen: een Corolla rij je vanaf 23.995 euro. Voor die bijna 24k ekkermannen scoor je de Hatchback, met een handgeschakelde 1.2 Turbo Comfort met 114 pk.

    Iets meer pit krijg je met de 1.8 Hybrid met 122 pk, voor 26.935 euro. De leukere Corolla is echter meteen aan de prijs. De 2.0 Hybrid met 180 pk kost namelijk 32.995 euro. Ga je deze variant aankleden met opties, dan kan de prijs uitkomen op 40.495 euro, wat best stevig is.


    [​IMG]

    Dit waren de prijzen voor de Hatchback, de Corolla komt ook nog als station (Touring Sports) en als Sedan op de markt. De Touring Sports is ongeveer 1.000 euro duurder in vergelijking met de Hatchback. De Sedan komt uitsluitend als 1.8 Hybrid met 122 pk naar ons land en kost 29.295 euro. Dit, omdat deze carrosserievorm niet bijster interessant is in Nederland en dikkere motorvarianten zouden simpelweg te duur worden. Vanaf f 23 maart 2019 staat de nieuwe Corolla bij de dealer.

    [​IMG]

    Zie voor meer informatie de website van Toyota.




    .
     
  2. Nog een plaatje, letterlijk en figuurlijk.

    [​IMG]
     
  3. Voor mij geen serieus alternatief, ben geen Towjotaa fan.
     
    montagne vindt dit leuk.
  4. Ben ook geen fan van Toyota en ook niet van andere Japanners, maar deze ziet er goed uit. Vooral de station mag er zijn.
     
  5. ik ook niet.
    maar kijk je naar de modellen dan lijken ze steeds meer op elkaar.
    Hyundai I30 is ook mooi om te zien maar ook geen goede ervaringen met dat merk.
     
  6. Ik heb geen ervaring met Toyota maar vroeger was het onderhoud nogal duur. Of dat nu nog is weet ik niet. Ik ken mensen die Toyota rijden en zijn er goed over te sprelen. Qua uiterlijk zal ik deze zeker niet kiezen.
     
  7. De sedan is net een mini lexus ! Erg mooi ding. Ben benieuwd hoe die in het echt is.

    Voor het eerst sinds de oude Avensis weer eens een mooie Toyota
     
  8. Die Touring Sports hybride met 180 pk is voor mij een serieuze optie als opvolger van mijn huidige Focus.
    Uiteraard eerst in het echt zien en rijden.
    Vorige keer was een Mégane ook een optie, tot ik er mee reed...
    De Corolla sedan vind ik ook mooi maar die komt dan weer niet met 180 pk:nocheer:
     
    jeroenbreuer vindt dit leuk.
  9. Hybrid 180 pk is leuk maar afhankelijk of die cvt zo loeit..... wat een drama is dat nu...
     
  10. Dat gejoel is maar net hoe je er zelf mee omgaat. Als je als een baviaan het gas in trapt dan doet een CVT dat inderdaad zodat de motor naar het toerental gaat waar hij het meeste vermogen kan leveren.
     
  11. 180 pk ga je niet als een lammetje rijden toch? Als het er in zit moet het er uit. .

    Baviaan modus maar dan wel met geluid wat overeenkomt met toerental stijging of geen geluid. Nog beter!
     
  12. Toyota is wel bezig met fictieve stappen in de CVT voor mensen die niet met een CVT kunnen rijden of het gevoel niet uit kunnen schakelen dat er "geschakeld" moet worden zoals sommige andere fabrikanten ook gedaan hebben met CVT's.
    Fictieve stappen gaan wel ten koste van de acceleratietijden omdat je simpelweg minder efficiënt bent. Kijk naar de experimenten die in de Formule 1 zijn gedaan met een CVT, die werd verboden voor ze er mee konden racen omdat het ding niet bij te houden was.

    Het is puur gewenning aan het gedrag van een CVT en omdat we nou eenmaal gewend zijn aan afzonderlijke stappen in een versnellingsbak komt een CVT wat raar over in het begin. Als je eenmaal een paar maanden in een CVT hebt gereden en je weet hoe je hem moet bespelen dan is het heerlijk rijden met een CVT. Elke automatische versnellingsbak vergt wat gewenning om het beste er uit te halen en een CVT heeft iets meer gewenning nodig.
     
  13. Ik had ook al gelezen over dat 'geloei'. Daar zijn de meningen over verdeeld, de één vindt het een drama en de ander vindt het wel meevallen.
    Ik heb er zelf nog nooit mee gereden dus ben wel benieuwd.
    Overigens schijnt een CVT wel goed te werken bij het naderen/verlaten van een rotonde.
    In het kader van de C02 problematiek schijnen fabrikanten als bijv Volvo de automatische versnellingsbak vaak in een hogere versnelling te laten staan en dat kan dan resulteren in vermogensverlies juist terwijl je dat net even nodig hebt. Dat kan uiteraard ook gevaarlijke situaties opleveren...
     
  14. Mooi ding hoor. Denk niet dat het iets voor mij zal zijn..
    En dat CVT verhaal dat is echt persoonlijk en ligt heel erg aan de rijstijl van de berijder.
    Ikzelf vind het heerlijk rijden, maar ik rijd dan ook vooral rustiger, ben geen baviaan zegmaar haha:schater:
    En je hebt relatief snel een hoop power als je het nodig hebt. Instant kickdown!
    Sommigen zijn ook weer zo ingesteld dat ze per se dat schakelmoment moeten horen.. Tja, koop dan geen CVT, die heeft dat gewoon niet.
     
  15. Het probleem is dat de ook als je ze matig/vlot wil accelereren bijvoorbeeld de snelweg op dat je dan een monotoon geloei hoort van zo'n 4500-5000 rpm ( geen idee waar het precies ligt ) Het is ook echt geen mooi geluid. Nu heb ik alleen gereden in een Lexus Ct200h en een Yaris Hybrid ( die laatste was echt verschrikkelijk ) Dus wellicht is het in de nieuwere modellen wel beter geworden.

    Onze Focus zit weinig snelheid in maar het klinkt wel leuk... en ja als ik wat hoor heb ik liefst ook een beetje mooi geluid.

    Instant torque is inderdaad een pre maar als je dat wilt moet je full electric gaan rijden dat is past echt een feest..

    Hoewel ik de nieuwe Corolla een mooie auto vindt en wel een opvolger zou kunnen zijn als prive auto denk ik dat ik een tussenoplossing als hybride niet meer nodig is en dan zou de Focus wel eens onze laatste fossiele auto kunnen zijn .... :cheer: en :think:
     
  16. Vind ze niet ze niet lelijk! Maar om nou te zeggen dat het een serieuze optie is...
     
  17. Voor mij kan het misschien wel een optie zijn als je kijkt naar de leaseprijzen. Een Focus diesel met automaat is best prijzig en door het slechte energielabel wordt het ook niet makkelijk.
    Een hybride zou dan best een goed alternatief kunnen zijn om aan een automaat te komen in een goed uitgeruste auto. Als de Focus financieel past dan is dat zeker de voorkeur maar anders kan de Corolla wel een goed alternatief zijn.
     
  18. Ik moet mijn auto's zelf betalen dus een diesel komt sowieso niet in aanmerking. Raak je straks nergens meer kwijt.
    Volledig elektrisch zou ik ook wel willen.
    Tesla model 3 bijvoorbeeld:mrgreen:.
    Prijzen zijn echter dermate dat ik dat maar uit mijn hoofd laat.

    Hybride zou voor mij wel een tussenstap kunnen zijn naar volledig elektrisch. Nieuwe RAV4 van Toyota vind ik ook wel wat hebben trouwens.
     
  19. De station en sedan zien er goed uit maar de hatchback, op de foto tenminste, vind ik ronduit lelijk.
     
  20. Volgens mij valt de kofferbakruimte in de hatchback in ieder geval erg tegen las ik op Autoweek. Verder wel een mooi ding.
     

Deel Deze Pagina