1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

MK4 opmerkelijkheden

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Swanco, 20 nov 2018.

  1. Ben je al bij de Ford garage geweest met dit probleem?
     
  2. Weet je wel zeker dat het een MK4 is? Was de wagon toen al leverbaar? Of heb je een late MK3.5?
     
  3. Dan zou het wel raar zijn dat ik precies hetzelfde probleem heb.

    En nee ben hiervoor nog niet bij de dealer geweest.
     
  4. Staan op internet al meerdere wagons uit oktober te koop aangeboden, zal in ieder geval één van de eerste zijn. Het B&O audio systeem is ook pas vanaf de MK4 leverbaar..
     
  5. Exact het zelfde probleem. Ik probeer a.s. vrijdag even langs te gaan bij de dealer.
     
  6. Jazeker, ik ben één van de eerste
     
    Kees37 vindt dit leuk.
  7. Zie mijn avatar
     
  8. Zou dat met deze temperaturen iets van een verwarmingselement en/of airco kunnen zijn?
     
  9. Dat klinkt inderdaad logisch.
    Ik vind het eigenlijk wel vreemd dat vrijwel elk merk met dergelijke kinderziektes te maken krijgt. Ik bedoel, ze testen een nieuw model in allerlei situaties en weersomstandigheden. Zie je ook vaak foto's van op Autoweek enz.
    Toch zijn er dan vaak van dit soort dingen waarvan je niet echt blij wordt, al helemaal niet als je een auto privé moet aanschaffen.

    Een oud collega van me kocht destijds een nieuwe Peugeot 206, man wat een ellende heeft ie ermee gehad toen. Stond vrijwel iedere maand wel een dag bij de garage toen hij de auto net had.
    Dat is ook de reden dat ik zelf nooit een nieuw model direct zou aanschaffen. Toen ik mijn vorige Focus kocht heb ik ook bewust gekozen voor een 1,6 VCTI met als hoofdreden dat die motor in ieder geval al een poos mee liep.

    Een nagelnieuw model is uiteraard erg leuk maar door dit soort dingen zou ik het privé dus niet snel doen. Wat trillingen her en der zijn natuurlijk niet de ergste dingen maar ik zou er persoonlijk zwaar de pest van in hebben om met een nieuwe auto weer terug naar de garage te moeten.
     
  10. Ik herken het geluid ook, maar alleen als het echt koud is, na een minuut of vijf verdwijnt het. Heb meer het idee dat het samen hangt met de drie cylinder Turbo.....
    Kom van 15 jaar met diesel rijden en dan weet je wel anders als het om geluiden gaat bij een koude motor.
     
  11. #31 rborst, 16 dec 2018
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 dec 2018
    Ben benieuwd... hoor graag van je bevindingen.

    Ik heb zelf het idee dat het een kabel oid is van de midden speaker van de B&O set. Volgens mijn dealer zijn de meldingen van soortgelijke meldingen allemaal met B&O.

    Zou best kunnen. Mijn dealer heeft iig nog geen idee waar het vandaan komt. Hoop dat ze er snel achter komen want ik baal er wel van.
     
  12. Interessant topic dit. Dit ga ik volgen.
     
  13. Weet je zeker dat het de door edge protectors zijn? Want dan wil ik wel eens weten wat de dealer daar bij mij aan gedaan heeft. Geluid is nu nagenoeg weg.

    Kan het kloppen trouwens dat ik van jou ergens op autoweek een review van de Focus heb gelezen?
     
  14. Ik heb precies hetzelfde probleem met mijn 1.5 diesel St line wagon met b&o speakers. Ook alleen bij echt koude motor. Soms lijkt het achter de tellers uit te komen maar meestal meer uit het midden van het dashboard. Ik heb ook het idee dat het steeds minder wordt, maar ben daar niet zeker van. Heb er nu 4500km op zitten maar het is er al vanaf 0.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  15. Ik heb hetzelfde maar met de 1.5 diesel, automaat overigens. Obv onze bevindingen kunnen we dus uitsluiten dat het afhankelijk is van benzine- of dieselmotor.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
     
  16. Betreft de rammel hoorbaar achter het dashboard is een bekend probleem. Er ligt een leiding tegen de rembooster aan, waardoor deze rammelt. De rembooster zit onder de motorkap, maar erg dicht bij het dashboard.
     
  17. Weet je ook of en hoe dit op te lossen is?


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  18. Stukje rubber ertussen kan al een oplossing zijn of vast zetten.
     
  19. Hoi allen,

    Onderstaande had ik dus ook gepost op " Dit is de nieuwe Ford Focus' , maar op verzoek nu ook hier geplaatst


    En dan heb je een week (500 km) gereden in je nieuwe auto, en dan stopt de automatische versnelllingsbak ermee :(. Gisteren gebeld door garage en Ford Nederland wil dat er nieuwe versnellingsbak in komt (willen geen risico lopen dat ie gemaakt wordt en weer in de soep loopt, ze weten nl niet wat de exacte oorzaak is) Ongelooflijk dat ie na 500 km ermee ophoudt. Domme pech zeggen ze dan. Nu maar hopen dat die bakken op voorraad liggen (weet niet hoe lang dat kan duren als ze niet op voorraad zijn), en niet dat het weken gaat duren voor deze geleverd wordt. Ontzettend zuur zeg. Hoop het vandaag te horen

    HIj is weer terug. Maandag weer kunnen ophalen, met eem compleet nieuwe bak. Wat nu de precieze oorzaak was weet Ford nog steeds niet. Wat ik wel weet, is dat de bak die er nu onder zit, compleet nieuwe geproduceerd is, terwijl er wel automaat bakken op voorraad lagen. Dus wellicht hebben ze toch iets ontdekt in de huidige bakken.
     
  20. Hoi Joost,

    *Ik herken (gelukkig) nog niet alles, maar wat betreft het benzineverbruik klopt het helemaal : bij mij de eerst 1000 km ook 9,5l/1000 km, en nu wordt het verbuik beter. Nu op 1.400 km, en hij zakt nu richting de 9,1 / 9,0 (gemiddeld). dus laatste 400 km verbuik ruim onder de 9.
    * Enige verschil dat ik merk bij de verschillende driving modes, is dat hij mij sport vedrer doordrekt in de toeren en dat de motor een sportiever geluid maakt. En het slurpen van de tank ;)
     

Deel Deze Pagina