1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ecoboost 1.6 start niet meer

Discussie in 'Electronica' gestart door ARJAN1, 20 jun 2018.

  1. als je hem idd op contact laat staan dan gaat hij na x minuten uit. dit is puur om de accu te besparen.
     
  2. De auto blijft mij verassen met nieuwe storingen

    Wat heb ik gedaan:
    Ik heb de Abs module+pomp vervangen en gereset

    maar dan na alles weer op zijn plek te hebben zitten wil ik heb starten voor de koppeling
    te ontluchten en de remmen

    krijg ik de melden startonderbreking storing
    kan dit naar aanleiding van het vervangen van de abs pomp

    ik heb al het één en ander op zitten zoeken dan kom ik bij
    is over de bcm update maar lost dat dir probleem op

    overgens doet de AB het wel open en dicht focus startonderbreking.jpg
     
  3. kompleet uitlezen en kijken wat je hebt.
    heb je keyless start. kan je de dop bij stuurkolom eruit halen en de sleutel daarin stoppen, kijken of hij dan start.
    echter zover ik weet starte hij van te voren wel, of had ik dat mis.

    startonbreking kan komen door airbag module, als idd een sensor is afgegaan en hij heeft airbag geactiveerd wordt de startontbreking uit veiligheid geactiveerd.
    dit wordt gedaan door de bcm en pcm mogelijk.
    hebben die storingen van iets anders kan het daardoor ook komen.
     
  4. ik heb keyless starten heb al geprobeerd de sleuten in de houder maar ook dat werkt niet

    voor het wisselen van de abs starten die super
    en alle meldingen van de airbag zijn verholpen

    ik heb één gekke melding in forscan
    Code: U0100 - Lost Communication With ECM/PCM
     
  5. als dit na het vervangen is gekomen dan kan het communicatie probleem zijn.
    communicatie tussen de bcm en pcm loopt via de abs computer. zit deze er niet goed in, dan kun je zulke storing hebben.
    mogelijk dat je de pcm ook niet uit kan lezen.
     
  6. Trucker0werner ik moet je weer gelijk gaan geven
    na jij ge zegt had dat de communicatie liep via de Abs module dacht ik laat ik de stekkers is wisselen een ja hoor tik en hij loopt weer
    dus de nieuwe Abs moldule is toch niet zo nieuw meer denk ik
    maar weer op zoek naar een goeie gebruikte pomp
     
  7. Of je laat de computer reviseren. Actronics doet volgens mij dat.
     
  8. ben weer wat verder gekomen
    nou ja verder ben er achter dat de pomp en module in orde is.

    wat ik zit te denken zou het kunnen dat ford een soort van diefstal beveiliging
    er in hebt gewaakt?

    of lopen de sleutel codes ook via de abs pomp?
     
  9. Heb even contact gehad met
    De ford garage en die zijden dat de nieuwe pomp geprogemeerd moet worden
    Met alle bij de sleutels

    Nou is het een hobby project en wil ik zoveel mogelijk zelf proberen te doen dus ook dit

    Kan ik door middel van focccus/Forscan?
     
  10. De ABS pomp zelf programmeren
     
  11. Heb eerlijk geen idee. Normaal programmeer je de sleutel in de motor computer en hoofdcomputer. Deze krijgen beide een rolcode. Code die steeds wisselt. Zo ben ik het gewend en hebben wel eens de communicatie draden van abs doorgelust en konden we gewoon starten en rijden. Wel zonder abs, tuurlijk.

    Mogelijk dat startonderbreking geactiveerd is omdat module niet herkend wordt, wie weet zal intialuseren helpen echter weet ik zo niet zelf
     
  12. wat is nou de juiste manier van ontlucht
    kan dat op de oude wetsenmanier

    en hoe doe ik de abs pomp ontluchten of moet ik dat naar de remmen trapen ?

    overgens start de auto weer heb hem laten programmeren bij de ford garage
     
  13. Juist ontluchten kan op twee manieren.
    1 is idd met rem op druk zetten en nippel open zetten.
    Echter in de abs zit lucht in die kan je dan alleen eruithalen als je tijdens onluchten de kleppen aanstuurt zelfde als de pomp. Die moet je dus idd met computer ontluchten.

    De exacte manier kan per type en merk wisselen. Die kan ik zelf helaas niet zo zeggen
     
  14. Kun je me eens kort uitleggen hoe je dit nu gedaan hebt?
    Ik heb mijn RCM module moeten vervangen omdat het airbaglampje steeds bleef knipperen na gedoe met een defecte accu. Ik heb nog 3 maand met dat geknipper rondgereden want alles werkte er wel om. Nu heb ik dit weekend een vervangende module van de sloop binnen gekregen. De bedoeling was om die "even te plaatsen" en dan de auto naar de garage te brengen om de module juist in te laten lezen. Na het vervangen kreeg ik (zoals ik al wel had verwacht) meteen de nodige foutmeldingen in mij dashboard vanuit het abs systeem (bandenspannings controle systeem) en nog iets die ik ff vergeten ben.
    Wat ik niet verwachte was dat de auto ook niet meer wilde starten. Zoals jij dat beschrijft heb ik het ook (climate uit etc). Hij lijkt dus op de startblokkering o.i.d te staan.
    Via FoCCCus heb ik al wel de RCM en de ABS module gereset maar dat hielp niks. Accu is er ook al een nacht af geweest, naderhand nog niet weer gereset, maar starten wilde nog steeds niet...
     
  15. waar schijnlijk staat er bij jou code lijst crash input melding daar start de auto niet meer op
    wat ik heb gedaan is de oude module terugplaatsen.
    daar zal de auto nu ook niet meer me starten maar wel me vrijgeschakel worden
    dan accu los.
    oude module verwisselen met nieuwe
    na 15.min accu er pas weer op dit om het systeem te resetten
    dan met forscan de boel inleren en fouten wissen

    hier heb ik het me gered en is de auto alleen voor de abs pomp bij de dialer
    geweest
     
  16. Dit had ik al gedaan naar aanleiding van jouw topic maar kreeg het niet werkend..
    Nu net opnieuw gekeken met een frisse blik (en een stuk minder geïrriteerd dan zaterdag..) en ik zag nu dat de beide "accelerator sensor" nog gecalibreerd moesten worden (dat gaf de foutcode in de abs module aan) toen dat eenmaal gedaan was werkte alles weer naar behoren.
    Welliswaar nog met de oude module die de airbagstoring heeft dus ik ga het deze week dan oo knogmaar eens met de andere module proberen.
    Voor zover ik weet heeft die overigens geen "crash input", maar waar zou ik dat kunnen zien? In de foutcodes?
    Ben afgelopen zaterdag iets te haast te werk gegaan "wilde dat ff fixen" en da's niet de juiste instelling blijkbaar :weird:
     
  17. Via forscan kan je hem uitlezen
    Daar zij die dan tussen mieyen zitten
    De code moet ik je even tegoed die staan op de computer

    Verder was bij mij de module echt stuk en het lampje branden continu met een lijst van storingen
     
  18. Mijn airbag lampje knippert al sinds de zomervakantie [emoji85] Auto werkt verder prima.
    Volgens de Ford dealer is de module stuk (waarschijnlijk piekspanning gehad) dus daarom heb ik van de sloop een andere.
    Via de dealer zou dat hele geintje ruim 500 euro kosten... Ben er dus wel bij gebaat dat het me zelf lukt. Als ik hem werkend krijg en de dealer zou evt nog moeten programmeren dan ben ik onder de 100 euro klaar...

    Verstuurd vanaf mijn SM-A310F met Tapatalk
     
  19. ik heb hem verder niet hoeven te programmeren en bij mij is er ook gewoon een ander nummer in gegaan
    het is alleen wel belangrijk dat je weet uit wat voor auto die komt van de sloop.
    wand de module heb wel een geheugen en als de één maal geactiveerd heb je er eigelijk niks aan
     
  20. Als het goed is heeft mijn nieuwe module geen crash input want hij komt uit een auto die van achter is uitgebrand...
    Hij zal toch geprogrammeerd moeten worden denk ik want het airbag lampje knippert nog steeds en hij ziet nu de achterste gordels niet en geeft daar op de dashboard al melding op. Het staat ook bij de foutcodes.
    Ik moest de abs module calibreren om de auto weer te kunnen starten na het wisselen van de module en ik heb de module gereset en laten initiëren via Forscan maar het knipperende lampje blijft en hij ziet de gordels ook niet.
    Vrijdag naar de dealer want ik wil zelf eigenlijk niet teveel met Forscan lopen klooien
     

Deel Deze Pagina