1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Coming home-Leaving home module installeren

Discussie in 'Handleidingen Focus I' gestart door Denz, 10 okt 2010.

  1. hoi allemaal,

    ik heb ook zo module voor een focus 1 fase 1 maar ik kan ook de pulse draad niet vinden.
    de blauw rode draad (links boven in)geeft wel signaal als ik de auto vergrendel maar om te ontgrendelen kan ik nergens vinden.
    weet iemand dit?
    alvast bedankt.

    [​IMG]
     
  2. #42 Donnie, 28 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2014
    Hoi allemaal,

    na lang bezig te zijn geweest is het voor een deel gelukt om deze set aan te sluiten maar ik heb een aantal vraagjes/problemen en ik hoop dat jullie me daarbij kunnen helpen.

    -als ik de deur open terwijl de verlichting uit staat dan hoor je als nog het gepiep van vergeten verlichting.
    - als ik richting aangeef naar links dat hoor je alleen het normale tikken en als je richting aangeeft naar rechts dan tikt de coming home module mee.
    -als ik de auto uitzet met de verlichting nog aan dan blijft de auto op contact terwijl de sleutel er dan al uit is.

    ik hoop dat iemand hier raad mee weet.
    verder is het een leuke gadget :D

    het gaat trouwens om een focus 1 fase 1
     
  3. Ik denk dat je toch even opnieuw moet meten.. Je hebt echt de verkeerde draden te pakken.

    Je hebt in ieder gevel in plaats van de CV-puls de module aangesloten op de draad voor knipperlicht. Anders kan het niet dat hij begint "mee te tikken" bij het gebruik van je knipperlichten. Die draad geeft natuurlijk ook een 12V signaal bij gebruik van de CV.

    ik kan het niet voor je uitzoeken, maar misschien iemand anders met een fase 1. Ik zou in ieder geval toch nog een keer goed met de multi-meter aan slag gaan :)

    Succes!
     
  4. #44 Donnie, 28 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 28 dec 2014
    @Denz,

    je had gelijk ik heb nu allebei de draden vanaf de centrale vergrendeling gepakt (vanaf de deur stekker)
    zo alleen nog ff goed aansluiten en dan ff testen :D

    ik ging er van uit dat ik draad van die stekker hierboven nodig had maar dat is dus alleen bij de fase 2
    ik heb alles met kroonsteentjes aangesloten dan kan het nog los:D nu alles goed zit dan maar ff netjes doen haha
     
  5. het is bijna helemaal gelukt :D op een paar dingen na
    - als ik de auto afzet dan gaan de lichten aan maar als ik dan de deur open doe dan begint ie te piepen (vergeten verlichting signaal) hoe kan dit??
    - de auto blijft nog steeds op contact als de verlichting aan is en ik zet de auto af.
    en zaten nog 2 draden aan de module( oranje en geel) die zouden naar de verlichting schakelaar moeten maar deze heb ik niet gebruikt.
    verder een leuk extratje :D
     
  6. Is al een wat ouder topic maar wil dit ook weer gaan maken op mijn Focus.
    Heb het op de Mondeo (MK3) gewoon zelf gemaakt met een relais die wordt geschakeld door de binnenverlichting.
    Als je de auto opend of sluit blijft het mistlicht branden zolang ook de binnenverlichting brandt.
    Voor mij werkt dit voldoende.
    Maar gaat dit ook werken op een Focus MK2.1 in verband met de canbus?
    Hoop day iemand het weet, anders wordt het gewoon proberen.
     
  7. [MENTION=66]Huskywolf[/MENTION]:

    Als je daadwerkelijk een Focus MK 2 fase 1 hebt, dan staat je vraag in het verkeerde topic.
    Maar bij een Focus MK2 fase 1, heb je al Follow Me Home, als je nadat je de motor uitzet de hendel van de richtingaanwijzer naar je toehaalt en weer loslaat.. dan branden de koplampen zo'n 30 sec na afsluiten van de auto.

    Dit werkte in ieder geval bij mijn Focus (first edition > Futura uitvoering).

    Succes!
     
  8. Peter, zojuist even geprobeerd.
    Doet de mijne ook inderdaad.
    Dit is in ieder geval handig bij het verlaten van de auto.
    Maar wat ik graag wil is dat mijn (mist)lampen aangaan met de binnenverlichting als de auto niet op het contact staat.
    De lampen gaan dan aan als je de auto op afstand ontgrendeld en weer uit als je de auto op het contact zet.
    Daar ga ik dus even mee verder.
     
  9. Wat je ook doet zorg er altijd voor dat als je dergelijke schakelingen gaat maken dat deze volledig gescheiden zijn van het originele circuit (bijvoorbeeld d.m.v. relais en diodes).

    Bij de Focus 2 worden de meeste verlichting functies geschakeld door de GEM module/zekeringkast. Dit is feitelijk een computergestuurde zekeringkast welke is voorzien van behoorlijk gevoelige elektronica. Wanneer je zelf schakelingen toevoegt en niet op de juiste manier aansluit zal dit al snel leiden tot de meest vreemde storingen en als je pech hebt een defecte (of zelfs uitgebrande) GEM module/zekeringkast.
     
  10. #51 Huskywolf, 27 mei 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 mei 2016
    Dit gaat via een relais die wordt geschakeld door de binnenverlichting en daardoor de spanning op de mistlamp draad achter de schakelaar zet.
    Ik verwacht hier geen problemen mee maar zal inderdaad voorzichtig te werk gaan.
    Een gewaarschuwd mens.....
    Hieronder nog hoe het relais normaal wordt aangesloten en welke draden ik daarvoor gebruik.

    87
    86 85
    30


    30= Plus vanaf accu
    85= Naar massa
    86= Schakeldraad
    87= Naar verbruiker

    30 kan van pin 4 van de lichtshakelaar
    85 naar de massa van je binnenverlichting
    86 vanaf de plus van de binnenverlichting
    87 naar pin 11 van de lichtschakelaar (mistlicht voor)
     
  11. De pin nummers van de lichtschakelaar die je noemt kloppen niet.

    De pin van de lichtschakelaar die naar de voorste mistlampen loopt is Pin 3. Dit is als het goed is een Groen/Blauwe draad.

    De permanente plus zit op de lichtschakelaar op Pin 11. Dit is als het goed is een oranje/Zwarte draad.

    Overigens is de binnenverlichting massa geschakeld dus zal je het aansluiten van het relais hier ook op aan moeten passen.


    Persoonlijk vind ik een dergelijke schakeling vrij primitief. Wanneer bijvoorbeeld een portier wordt geopend wanneer iemand uitstapt gaan ook meteen de mistlampen branden en tevens gaat dan ook de mistlamp indicator in de teller branden. Persoonlijk zou ik de schakeling wat uitbreiden zodat de mistlamp schakeling alleen werkt wanneer het contact is uitgeschakeld (of wanneer de motor niet loopt).

    Verder zou je ook eens kunnen kijken om een schakeling te maken op basis van een Arduino. Hiermee zijn de mogelijkheden eindeloos en kan je het zo gek maken als je zelf wilt. Daarnaast is dit relatief goedkoop te realiseren en is het programmeren ook voor beginners goed te doen.
     
  12. Is er van de personen die het in een Ford focus mk1 fase 1 heeft ingebouwd die mij kan uitleggen op welke kabels ze deze aan gesloten hebben, heb nu al verschillende draden geprobeerd maar telkens blijven de lampen branden
     
  13. weet u misschien welke draad van de achter licht is ?


     

Deel Deze Pagina