1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Smart key

Discussie in 'Electronica' gestart door kas fox, 12 sep 2018.

  1. #41 Aristonos, 21 nov 2018
    Laatst bewerkt: 21 nov 2018
    Bedankt Kevinnns .Zo zal het moeten lukken. Veel dealers weten niet eens hoe dit moet.Althans ,de gasten die de werkbonnen maken.Dealer kost je ruim € 40,00 Nou dan schaf ik voor € 30,00 liever zelf zo,n Elm 327 aan. Forscan heb ik ,ook met extended Licence,Ik zal zo,n Elm adapter bestellen.Heeft iemand een goed adres om te bestellen ? Kijk met het programma Elm config zou het ook moeten kunnen. Maar ik ga voor Forscan als het zover is. Zou je me aub nog heel even uit kunnen leggen hoe je een back up maakt.Of wijst zich dat vanzelf ? Ik ben heel handig met computers. Maar dit heb ik nog niet gedaan. Misschien valt het allemaal wel mee.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Nog een vraagje. Kun je die extended Licence van Forscan iedere keer weer verlengen ?
     
  3. Naar mijn weten wel, je moet echter wel op het Forscan forum geregistreerd zijn en daar de key aanvragen. Qua adapter heb je er een met een MS/HS switch nodig, anders gaat het niet werken, 1 met een USB kabel is aan te raden. qua plek om ze te kopen is het gewoon een beetje zoeken en naar reviews kijken, ik zou beginnen op alieexpress of ebay.
     
  4. Heb een elm 327 bekabeld binnen met switch.Ben al voorzichtig met forscan bezig geweest.Hoe maak ik om te starten een back up ..en hoe zet ik die eventueel terug mocht het mis gaan.Ben echt lang aan het zoeken geweest.Maar dit is nieuw voor me.
     
  5. Weet iemand hoe dit zit? Keyless entry uitschakelen met focccus of Forscan gaat me ook wel lukken. Maar als ze op de ouderwetse methode in de auto komen dan kunnen ze hem met dezelfde technieken toch nog steeds keyless starten?

    Dat ze inbreken vind ik persoonlijk lang niet zo vervelend als dat ze er met de auto vandoor gaan. Juist dat laatste zou ik me tegen willen weren.
     
  6. Alarm inbouwen geen optie dan?
     
  7. @jason101 Heb ik wel aan zitten denken idd.

    Misschien over een half jaartje. Als ze hem nu jatten word ik er financieel alleen maar beter van (3 jaar lang verzekerd voor aanschafwaarde) :lol:
     
  8. Voor keyless start moet signaal van de afstandsbediening in de auto aanwezig zijn, of anders moeten ze met laptop aan de obd
     
  9. Zeker waar, lekker meenemen dan ik ben ook verzekerd tegen 3 jaar aanschaf waarde. Nu staat mijn Focus daarintegen wel in mijn garage.
     
  10. Ja... Zo ken ik er nog één. Voor keyless entry moet signaal van de afstandsbediening naast de auto aanwezig zijn.

    Maar het hele probleem is toch juist dat het dievengilde dit signaal kan repeaten over een veel grotere afstand? Dief staat bij de auto en zijn handlanger bij het huis / de sleutel in de buurt om het signaal op te pikken. Wat ik daarvan begrijp werkt dit voor zowel keyless entry als voor keyless go. In al die filmpjes zie je de dieven zo instappen en wegrijden.

    Wat is precies het nut van een oplossing die wel het ene, maar niet het andere tegen gaat?

    Of mis ik een essentieel detail? Hebben de dieven niet het keyless go gedeelte gekraakt? Werkt keyless go pas als de auto op een normale wijze ontgrendeld is?
     
  11. #51 JW, 25 nov 2018
    Laatst bewerkt: 25 nov 2018
    Door het signaal van de handzender op te vangen en te reproduceren is de auto zowel te openen als te starten.

    Hier is echt geen dure, geavanceerde elektronica voor nodig. Met goedkope, simpele elektronica en de nodige kennis is dit vrij eenvoudig en goedkoop te realiseren.


    Tevens heeft een alarm alleen zin wanneer deze een eigen startblokkering heeft met een eigen transponder. Bij het originele alarm of een aftermarket alarm dat gebruik maakt van de originele handzenders gaat het alarm er gewoon af wanneer het signaal van de handzender wordt gereproduceerd. Het originele alarm bied dus geen enkele bescherming tegen deze manier van diefstal.


    Overigens leid de technische vooruitgang tot steeds meer potentiele veiligheid issues. Zo zijn er inmiddels al weer nieuwere methodes ontdekt om de laatste modellen welke voorzien zijn van WIFI op afstand te hacken en te starten.
     
    meeder vindt dit leuk.
  12. Auto's zullen steeds vaker en sneller updates moeten krijgen. De "traditionele" fabrikanten zijn hier totaal niet op ingesteld.

    De enige die dit goed en snel doet is Tesla omdat hun auto's met connectiviteit in het achterhoofd zijn ontwikkeld.

    Voor de relays attack is eigenlijk maar één echte optie als je keyless wil hebben en dat zijn sleutels die zichzelf uitschakelen. Blikjes en hoesjes zijn lapmiddelen om de laksheid van fabrikanten op te vangen.
     
  13. @JW ik had ergens begrepen dat voor het starten een ander "deel" van de sleutel gebruikt zou worden een rf chip zoals ook in de normale sleutels zit of is dat niet zo.
     
  14. De Keyless entry / Keyless Start handzenders zenden een signaal uit dat door diverse in de auto aanwezige ontvangers kan worden gedetecteerd. Aan de hand van dit signaal kan de auto worden ontgrendeld en / of gestart.

    Daarnaast is de handzender voorzien van een conventionele PATS chip. Deze chip wordt echter pas gebruikt wanneer de handzender om wat voor reden dan ook geen signaal meer uitzend of het uitgezonden signaal om wat voor reden dan ook niet wordt ontvangen of herkend. De auto kan dan alsnog worden gestart door de handzender even naast de ontvanger in de stuurkolom te houden en de startknop in te drukken.
     
  15. Intussen "Keyless Entry" uitgeschakeld met de laptop, ELM327 usb adapter en Forscan. En het werkt prima zo. gewoon met de afstandsbediening openen en daarna kan de sleutel in je zak blijven.Dus wel keyless starten.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  16. @JW
    Bij Focus MK 3.2 is het starten met de AB met bv. een lege batterij als volgt:
    (Bladzijde 120 van de handleiding).


    upload_2018-12-9_18-44-39.png
    upload_2018-12-9_18-44-56.png
     

Deel Deze Pagina