1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Primeur! Dit is de nieuwe Ford Focus

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 2 apr 2018.

  1. Hier ben ik ook wel benieuwd naar. Hij kan best eens fijn lopen. De 1.0 voelt altijd iets gretiger aan dan de 1.5 viercilinder naar mijn mening dus als de eigenschappen van beide motoren gecombineerd zijn zou het wel eens een fijn blok kunnen zijn.
    Uit vergelijkingen die ik gelezen heb komt hij ten opzichte van de 1.5 TSI van VW als winnaar uit de bus.
     
  2. [​IMG]

    The fourth generation Ford Focus has been introduced recently, and there is no doubt that it will remain one of the best-selling compact models on the market.Its sports versions ST and RS, which will be in the salons in the next two years, are also very popular.The Ford Focus ST is the first in line to arrive in early 2019. It will not get a 3-cylinder 1.5-engine, which launches the new Fiesta ST, but will have a 4-cylinder 2.3 EcoBoost engine that will develop around 250 hp under the bonnet.The new ST will also have a smaller mass, it will lose 90 kg and will be 20 percent hot. There will also be a diesel engine, which is still popular with European customers. Renders: X-Tomi Design

    Volgens Cars-power.com
     
  3. De mk 3 ST heeft toch een 2.0 met 250 pk.
    En dan krijgt de nieuwe 300cc erbij om ook 250 pk te krijgen.
    Zal de nieuwe wel meer koppel krijgen.
     
  4. :shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock::shock:
    Da's best geld ...

    upload_2018-10-23_13-11-29.png
     
  5. Jaa dat is het zeker, ik wou eigenlijk ook wel de 182 pk. Maar inclusief panoramadak en alle andere opties ben ik toch maar voor de 125 gegaan Hahaha
     
  6. En dan heb je nog 17inch velgen. Die 18inch optie zal ook nog wel een paar cent kosten.
    Ben benieuwd wat de ST gaat kosten....
     
  7. Als je ziet wat een Fiesta ST kost dan zal het wel beginnen bij 42.000. Een groot deel BPM uiteraard.
    Met wat extra's zal je snel over de 45.000 zitten.
     
  8. Hoop geld inderdaad maar ik schrok nog meer toen ik onze huidige C-Max door de configuratie heb gehaald...
    €46300 terwijl de cataloguswaarde van die van ons uit 2016 €34290 was. Dat is dus €12000 verschil, dat zal waarschijnlijk door de WLTP cyclus komen...

    Edit: inderdaad, de WLTP cyclus. De CO2 uitstoot is van 149 naar 172g/km gegaan.
     
    Rykers vindt dit leuk.
  9. Weet niet wat het verschil met ons buurland Duitsland is anders zou je n'm daar moeten kopen.
     
  10. Alleen als je gebruikt koopt. Nieuw heeft niet zoveel zin omdat je dan de volle mep BPM alsnog moet betalen.
     
  11. Dan zou je kunnen kiezen voor een gebruikte van pakweg 1 jaar oud. Spaar je die volle mep uit. Mij zal je namelijk nooit een nieuwe auto zien kopen.
     
  12. Een nieuwe auto importeren heeft alleen zin wanneer de kostprijs van de auto (zonder belastingen en overige kosten) + dealermarge in het betreffende land lager ligt als de kostprijs + dealermarge van dezelfde auto in Nederland. Het is algemeen bekend dat Dealers in bijvoorbeeld Duitsland behoorlijk hoge kortingen weggeven. Kortingen van circa 20 a 25% zijn niet ongewoon.

    Daarentegen ligt de dealermarge in Nederland vaak lager als in bijvoorbeeld Duitsland. Dit omdat er in Nederland zo'n absurd hoog bedrag aan belastingen bovenop komt en het prijsverschil anders helemaal extreem hoog oploopt tussen de verschillende landen. Per definitie verdient een Nederlandse dealer dus minder als een Duitse dealer aan dezelfde auto. Dit geeft een Duitse dealer meer ruimte om hoge kortingen te geven.


    In bepaalde gevallen kan het lonend zijn om een nieuwe auto te importeren. Echter in de meeste gevallen in de meeste gevallen zal het prijsverschil nihil zijn. Het kan zelfs voorkomen dat je met het importeren van een nieuwe auto duurder uit bent dan wanneer je dezelfde auto nieuw in Nederland koopt.


    Eigenlijk wordt importeren pas interessant wanneer de auto minimaal 3 maanden in het buitenland op kenteken heeft gestaan en minimaal 2000 KM heeft gelopen. De laatste tijd is er ophef over bedrijven die op bestelling nieuwe auto's in Duitsland op kenteken zetten, vervolgens een paar maanden opslaan, de kilometerstand kunstmatig verhogen naar een paar duizend kilometer en vervolgens de auto in Nederland importeren. op deze manier wordt op papier een jong gebruikte auto geïmporteerd terwijl het in werkelijkheid een nieuwe auto betreft.
     
  13. Waarom zit eigenlijk de tankvulling nu aan de andere kant van de nieuwe Ford Focus eigenlijk?
     
  14. Zal misschien praktischer zijn geweest bij het ontwerpen.
     
  15. Vaak is het aan de rechter kant van een pompzuil rustiger dan aan de linker kant. Dan is zo'n tankdop aan de linkerkant wel handig.
    Veel Aziatische auto's hebben de tankdop ook links.
    Nog even terugkomen op de prijzen. Die zijn inmiddels dusdanig dat ik eigenlijk geen interesse meer heb in nieuwe auto's. Ze zijn onbereikbaar geworden als je niet het geluk hebt een leaseauto te mogen uitzoeken. Zelfs de populaire B segment auto's als Fiesta, Polo en Clio zijn al peperduur geworden.
    Ik koop alleen nog een auto die een vorige eigenaar al een aantal jaren heeft bereden.
     
  16. #776 jason101, 25 okt 2018
    Laatst bewerkt: 25 okt 2018
    De tankdop zit bij de MK3 aan de rechterzijde en bij de MK4 aan de linkerzijde wat dus betekent dat het nu dus aan de linkerkant nog drukker wordt :)
    Betreft een nieuwe auto is zeker niet meer haalbaar, zeker voor een één-verdiener. Voor tweeverdieners is het misschien minder moeilijk.
     
  17. dankzij de overheid is het idd niet meer te betalen om een nieuwe auto te kopen in nederland als particulier. of je moet 5jaar lang werken en nooit ergens je geld aan uit geven buiten de vaste lasten. Krijg dat bedrag in 3jaar nog niet bij elkaar terwijl ik nauwlijks vaste lasten heb.

    lease auto heeft geluk ivm die bedrijven de auto geen belasting over hoeven te betalen. en als je zakelijk rijdt geen bpm.
    Sta er niet gek van te kijken dat over 3-5jaar veel meer import krijgen dan wat nu er is.

    Moet wel zeggen de Fiesta is zo volwassene geworden dat het de volwassenheid van de eerste focus onderhand heeft.
    Eerste fiesta kon je niet achterin zitten en nu stukke ruimer
     
  18. Ik vind de ruimte voor de passagiers die achterin moeten zitten anders bedroevend ,in de nieuwe Fiesta.
     
  19. Ik snap ook niet dat Ford de Fiesta achterin zo krap heeft ontworpen. Zet er bijvoorbeeld een Polo naast en je weet hoe groot je de binnenruimte moet maken om op dit punt te kunnen concurreren. Lijkt mij geen rocket science... Heeft Ford bij de Focus gelukkig beter gedaan.
     

Deel Deze Pagina