1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Primeur! Dit is de nieuwe Ford Focus

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 2 apr 2018.

  1. Je kan wel duurder uit zijn, je moet goed kijken naar de bruto prijs exclusief belastingen.
    De bruto prijzen zijn in Nederland nog wel eens lager om de hoge belastingen een beetje te compenseren.
     
  2. Ik hoorde van een bedrijfsleider van een Ford dealer dat het importeren en verkopen van jonge Ford uit o.a. Duitsland steeds belangrijker wordt. Ik moet een auto ook zelf betalen en een nieuwe is al jaren niet haalbaar meer. Zou ik een nieuwe Focus willen wacht ik nog een paar jaar en ga voor een jonge gebruikte en het mag dan best een compleet uitgeruste Duitse titanium zijn. En natuurlijk hopen dat er nu heel veel nieuwe Focus 4 geleased worden zodat er op termijn veel mooie occasions op de markt komen. (bij voorkeur de 1.5 automaat :-) )

    Verstuurd vanaf mijn Redmi 4X met Tapatalk
     
  3. Dat zagen wij toen wij op zoek waren naar onze C-Max. De 1.5 Ecoboost met automaat is heel weinig verkocht in Nederland door de CO2 uitstoot. Een groot deel van de aangeboden auto's kwam uit Duitsland op dat moment.
     
  4. maar als je dezelfde opties wilt hebben gaat die bruto prijs ook weer omhoog.......:think:
     
  5. ook dat zal weer minder worden omdat er nu minder hybride en elektrische auto's geleased worden.
    het is meer een noodgreep van de dealers en autobedrijven om aan jong gebruikte benzine en dieselauto's te komen.
     
  6. En waarom zijn veel jong gebruikte auto's nodig? Mede door de hoge belasting op nieuwe auto's is een nieuwe voor veel particuliere kopers niet meer haalbaar en is een jonge occasion een prima alternatief.

    Verstuurd vanaf mijn Redmi 4X met Tapatalk
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  7. Mij zou je nooit een nieuwe auto zien kopen. Zodra je de showroom uit ben is de auto al een derde in waarde gezakt.
     
  8. BTW + BPM is inmiddels een enorm groot bedrag geworden. Wanneer je een paar jaar oude auto inruilt tegen een nieuwe ben je dat bedrag alvast kwijt. Ik kan mij namelijk niet voorstellen dat een dealer je de prijs zonder belastingen van een nieuwe teruggeeft voor je "oude". Tenzij hij door een hoge marge of bonus van de importeur wat speelruimte heeft.
    Bij onze oosterburen gaat het er heel anders aan toe. Daar is een nieuwe auto al aanmerkelijk goedkoper dan hier door het ontbreken van BPM, maar kan je door niet in te ruilen flinke kortingen krijgen. 15 tot 25% is heel gebruikelijk. Voor iets meer dan 20k rij je een nieuwe Kuga. Zelfs de nieuwe Focus wordt al met korting aangeboden.
    Gelukkig hebben wij een veel beter wegennet zodat wij met onze kleinere en eenvoudiger auto's net zo comfortabel rijden als zij.

    Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
     
  9. Vandaag voor het eerst de FOCUS 4 in het echt mogen aanschouwen. Ik heb er vervolgens even in gezeten om toch het veel besproken dashboard te ervaren. Ik vind het werkelijk twee keer niks. Vervolgens ben ik in een een MK3 gaan zitten waarin ik me veel meer op het gemak voel. Ook nog even de B-MAX staan bewonderen die naar mijn mening ook niet verkeerd is. Mooi uitgerust dashboard overigens. De FIËSTA is niet mijn ding en is me een slag te klein.
     
  10. Alleen jammer dat de B-Max inmiddels uit productie is. Vooral ook jammer voor de Ford werknemers in Roemenië.
    Ford zet wereldwijd in op de productie en verkoop van SUV's en Crossovers, waarvan de Ecosport wat mij betreft een stilistisch dieptepunt is. Er is zelfs sprake dat de C-Max zijn langste tijd gehad heeft en vervangen wordt door een Crossover.

    Verstuurd vanaf mijn Redmi 4X met Tapatalk
     
  11. Het is vanaf nu mogelijk om ook de Focus Vignale en de Focus Wagon te configuren op www.ford.nl
     
  12. Ik ben voorlopig ( jaar of 2) nog niet toe aan een nieuwe maar wel even leuk om er één te configureren.
    Bedankt voor de melding :thumbup:
     
  13. Nadat je bij de Focus Vignale de kleur gekozen heeft schiet de prijs al over de € 31.000,- En dan moet het aanvinken nog beginnen. Boven mijn budget.
     
  14. beetje jammer dat die Vignale er alleen is in een 1.0 125 PK (en dat voor bijna 34K :shock:)
    had er liever een 2.0 TDCI in gehad ;D
     
  15. zoveel is er ook niet aan te vinken bij die Vignale.
     
    Soepergrover vindt dit leuk.
  16. Ik zit nu te kijken maar dat valt nog best tegen en zie ook een paar opties die je standaard zou verwachten bij zo'n top model nl. het Parking pack, Technology pack en standaard zit er 17" onder en ik zou wel 18" verwachten maar daar moet je dan eventueel € 1.395,= (Design pack) voor neertellen. Handsfree achterklep hoort ook eigenlijk standaard op dit model net als draadloos opladen. Vink dit aan en je bent rond de 35k kwijt :weird:
     
    Harold1 vindt dit leuk.
  17. nou dan mis ik wat, volgens mij zat er standaard al 18" onder :shrug:
     
  18. Nee ik kijk net in de folder maar 17"
    Zie wel dat er park assist op zit dus waarom je het Park pack dan aan kan vinken is mij een raadsel.
     
  19. Voor de prijs van een Vignale kan je al bijna de showroom uitrijden in een nieuwe Mondeo Hybrid. Heeft standaard al een automaat, 2 liter motor met extra electro motor en in de dagelijkse rijpraktijk zuiniger. Als je kan leven met een sedanmodel en 0 kg trekgewicht lijkt mij dat de betere keuze. En jr hoeft niet van dealer te wisselen.

    Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
     
    guchtere vindt dit leuk.
  20. In België nog steeds geen configuratie mogelijk voor de wagon en het motoraanbod is ook nog steeds niet volledig bij benzine.
    Morgen zou de wagon wel in de showroom staan bij de dealer,ben benieuwd.[emoji106]

    Verstuurd vanaf mijn SM-T810 met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina