1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Primeur! Dit is de nieuwe Ford Focus

Discussie in 'Ford & Focus nieuws' gestart door Focusmania.com, 2 apr 2018.

  1. image.png image.png image.png

    Dit vindt Autovisie ervan :
     
    SysICoder en Harold1 vinden dit leuk.
  2. als iedereen straks op elektra rijdt wordt de BPM weer ingevoerd. (die schatkist moet wel aangevuld worden hé)
    zag je bij de banken ook, iedereen gek maken met een handige pinpas en toen iedereen er 1 had moest je er jaarlijks voor gaan betalen.
     
  3. yep dat bpm niet verdwijnt is wel 1 ding. maar nu betaal je co uitstoot gram/km
    dat zal met electrische auto verdwijnen en zullen we over stappen op iets anders. 2wd of 4wd en hoeveel vermogen kan hij maximaal leveren. die kant zal het dan gaan.
    heb je simpel wagen met 40kw of heb je een tesla met 400kw, dat zal de bpm mede doen bepalen tegen die tijd.

    de rede van de hoge bpm zal wel deel te maken hebben met doelstelling om over goeie 7jaar alleen maar electrische auto verkoop te hebben. diesel verdwijnt al zeer snel want de complete ontwikkeling is al op veel plekken terug geschroefd tot niks. dacht dat volvo alleen nog benzine ging gebruiken

    @Koen_
    mooi verhaal, gaan ze bij de focus mk4 dus 2 verschillende achterbruggen gebruiken. een multilink en torsiestaaf zoals de fiesta. ene kant wel te begrijpen de multilink is stuk duurder maar levert wel beter rij comfort op.
    vraag me af of de gemiddelde verbruik al via wltp gegaan zijn. dus dat ze de echte situatie aangeven.
    zelf is me record 1op16.1 met tank brandstof, dat kan inhouden dat 1 cilinder minder en cilinder uitschakeling naar 1op18 met gemak moet gaan. zou reëel moeten lukken.

    grote probleem blijft de portomenee, 5jaar wachten en hopen dat ze 2de hands voor leuk bedrag zijn aan te schaffen
     
    Martin 2.0S vindt dit leuk.
  4. Ja, dat klopt, ik denk dat niet zozeer het rij-comfort verandert, maar vooral de rij-eigenschappen en dan het bochtgedrag in het bijzonder.
    Een multilink achterwielophanging is verreweg het mooiste systeem en is medeverantwoordelijk voor het algemeen geroemde bochtgedrag van de Focus.
    Dat zal je dus gaan missen bij de goedkoopste versies ..., niet iets om blij mee te zijn :?
     
  5. Ook een torsiestaaf kan goed rijden. De Mégane RS krijgt weinig kritiek op het weggedrag en de Mégane heeft nooit iets anders dan een torsiestaaf gehad.
     
  6. Ik kwam nog een mooi filmpje tegen van de gehele productielijn:
     
    richard b vindt dit leuk.
  7. Mooie auto! Screenshot_20180706-104356_Gallery.jpeg

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  8. Ziet er schitterend uit :kwijl: Het is weliswaar alleen nog maar een foto maar wat ik van de zijkant zie vind ik er toch veel beter uitzien als de hatchback.
     
    gerardTDCI en donoli74 vinden dit leuk.
  9. Moet zeggen zo in deze rode kleur in combi met het zwarte schuifdak....wauw!!![​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  10. Hmm, ik ben nog niet overtuigd.
    Als je er Mazda of Hyundai op plakt, dan zou ik het ook geloven.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
  11. Dat zijn anders goede auto’s.
     
  12. Ford is met dit model zijn indentiteit kwijt geraakt. Het lijkt teveel op Aziaten. Maar goed, ze moeten met de concurrentie meegaan die moordend is natuurlijk.
     
  13. Wel blij dat ze van die traan in het achterlicht zijn afgestapt,enigste wat me echt stoorde aan de auto.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  14. [emoji7][emoji8][​IMG][​IMG]

    Verstuurd vanaf mijn SM-G965F met Tapatalk
     
  15. #355 Sloeber, 22 jul 2018
    Laatst bewerkt: 22 jul 2018
    De voorkant is mooi, achterkant beter dan de mk3 alleen het totaalplaatje klopt niet helemaal, had er in mijn ogen beter uitgezien als ze die lijn van de motorkap door hadden getrokken voor de onderkant van de ramen.

    [​IMG]
     
  16. Introductie van de nieuwste Ford Focus bij Garage Misker, afgelopen vrijdag. Nieuwste Focus.jpg
     
  17. Dinsdag moet mijn auto voor onderhoud naar de dealer dus meteen een proefrit maken. Ik ben zeer benieuwd.
     
  18. Ik maakte eerder melding van het lagere trekgewicht van de MK4 1.0 125PK (nu 1100kg voor de handgeschakelde versie), maar het kan nog gekker. Kocht gisteren het blad Autovisie, vanwege de rijimpressie van de Focus, maar ook wegens de vergelijkingstest van de nieuwe Kia Ceed tegen de Renault Megane. De Kia met 1.4 turbomotor mag maar 1000kg trekken. Zullen de nodige Kia rijders de smoor in hebben. De Ceed van het nu voorgaande model zie je best vaak met een caravan aan de haak. Zo verliest een merk klanten.

    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
     
    B_Marcelis vindt dit leuk.
  19. Ik was gisteren even naar de dealer gegaan voor de MK4. Helaas stond alleen de ST-line en geen Titanium. Ondanks dat vond ik de stoelen erg lekker zitten en ik kan zelfs met mijn 2 meter op de achterbank achter de bestuurder zitten :shock: . Het interieur is echt een behoorlijke stap vooruit gegaan. De Focus is zowel van buiten als binnen een stuk volwassener geworden.

    Binnenkort maar eens een afspraak maken voor een proefrit, hopelijk wel voor een Titanium ;)
     

Deel Deze Pagina