1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Storing focus 1.6 ecoboost

Discussie in 'Algemeen' gestart door ruud2010, 11 jul 2018.

  1. Is trouwens een turbo te testen of deze voldoende druk levert?
    Wij zitten momenteel in de bergen (oostenrijk) en merk dat wanneer ik in de 1 schakel bij volledig gas geven het toerental terugvalt naar eerst 600toeren en dan vervolgens langzaam oploopt tot de turbo invalt bij ongeveer 1600toeren. Wat zou het probleem hierin kunnen zijn? Is behoorlijk irritant met de caravan.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  2. ja dat is te testen,
    meting gegevens er bij pakken en dan volgas in zijn 3 optrekken
    de motor levert pas bij 1600rpm zijn druk en niet bij 1000rpm.
    geef je bij 1200rpm volgas zal hij niet voorruit komen tot hij de 1600rpm komt en dan zal de turbo zijn werk pas doen.

    vorig jaar in oostenrijk geweest en trok geweldig de bergen op. ja je moet hem boven de 2000rpm houden maar hoefde hem niet bij 4000rpm te laten draaien om boven te komen.
    zelfde als je stationaair bij stoplicht vertrekt in nederland dan kom je ook niet voorruit pas bij de 1600-1800rpm begint hij pas te werken
     
  3. Auto trekt wel als een lier hoor wanneer hij op toeren is. Alleen wanneer je uit stilstand de koppeling laat opkomen en je geeft volgas dan zakt het toerental naar de 6 a 700 toeren, caravan weegt leeg 1200kg. Heb nu trouwens de 182pk software versie erop zitten (Lars geupload). Welke meting gegevens bedoel je trouwens?

    Sorry trouwens wanneer ik deze post vervuil.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  4. meting gegevens die je via eobd stekker naar voren haalt. dan kun je alles naar voren halen wat je wilt.

    met carvan optrekken van stationaair is niet handig. klein beetje gas en dan koppeling op laten komen. zodat motor boven de 1500 blijft. want daarna doet de turbo pas daaronder doet hij niks.
    ook als ik zonder carvan/aanhanger zou rijden en trek met de koppeling op dan zakt me toerental onder de 700rpm, geef ik volgas gaat hij pas bij 1500rpm pas echt werken. dus in mijn ogen wat je schrijft is normaal
     
  5. Ok top dus eigenlijk gasgeven boven de 1500 toeren en dan in zijn 1 de koppeling op laten komen. Tja ben ook totaal geen bergen rijder dus is echt helemaal nieuw voor mij. Tnx voor je reactie.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  6. Enige wat je in de bergen moet weten is dat je wat meer toeren draait. Over het algemeen was het in dezelfde versnelling omhoog als omlaag. Echter vorig jaar gemerkt dat je met turbo versnelling hoger kan zitten.
    In plaats van 4000rpm draaide het wat lager in toeren.
    Dat het naar 5000rpm gaat als je op de motor afremt berg afwaards dan keer goed afremmen naar 2500rpm om even de snelheid eruit te halen.

    Dingen zoals veel schakelen moet je niet doen. En hem naar beneden laten rollen. Ook constant remmen niet doen. Je remmen worden dan veelste warm. Keer goed afremme is beter.

    Heb nu wel over hellingpercentage van 15%.
     

Deel Deze Pagina