1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Wat voor banden gebruik jij?

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door TDCI Power, 3 jul 2007.

  1. waar zit die dan? en wat kost die montage?
     
  2. Op de hoek zit die autodealer, hij zit 2 deuren verder. Per band 15€ incl balanceren. Alles betaald via die website. Dus aankomen, banden eronder en wegrijden.
     
    gerardTDCI vindt dit leuk.
  3. aha, bij Senna Cars (mooie auto's hebben die staan trouwens)
    mooi geregeld :thumbup:
     
    Patman vindt dit leuk.
  4. Mijn focus staat op Pirelli P Zero Nero 225/40 ZR18 TL 92Y PZ zomerbanden, een zeer fijne set. Plakt goed op de weg.
    voor de winter op Michelin Alpine.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  5. Slechte ervaringen gehad met goodyear, michellin en pirelli.

    Overgestapt op minerva dat was al stukken beter.
    Toen op advies van de bandenboer ovation geprobeerd, dit beviel zo goed kwa grip in nat en droog weer en ook kwa prijs, dat ik geen ander merk meer zal gebruiken.
     
  6. Ovation lagen splinternieuw op mn golf toen ik die kocht, gelijk eraf gegooid, levensgevaarlijk.
    Zo zie je maar weer dat iedereen andere kennis en ervaring heeft
     
  7. Het grappige is de pirelli en de ovation lagen op een insignia 2.0T ik schrok er wel van dat ovation op zo een auto betere prestaties leverde.

    Zoals je zegt meningen verschillen sterk ligt eraan wat je van een band verwacht ook natuurlijk.
     
  8. Inderdaad, het is wat je van een band verwacht en wat je persoonlijke rijstijl is.
    Vroegah reed ik veel 'sportiever' dan dat ik nu doe.
    Toen had ik altijd Pirelli of Toyo onder de auto, die waren zachter dus meer grip.
    Tegenwoordig weet ik t gaspedaal nog steeds wel te vinden maar doe ik wel wat rustiger aan. Nu voldoen de Continentals die er onder zaten bij levering ook prima.
    Vroegah deed ik maar een jaar met een setje maar was wel tevreden. :mrgreen:
     
  9. Heb de originele Conti SportContact 3 235/40/18 nog er op zitten, nog 4-4,5mm te gaan.
    Op zich prima band, maar auto is erg zoekerig met flink accelereren en afremmen.
    De banden worden ook langzaamaan erg rumoerig. Mijn vriendin heeft een 2011 BMW 116i met cheapo 225/40/18 banden, en die auto is veeeel stiller qua bandengeluid.
    Dus als ik aan nieuwe banden toe ben gaan het w.s. geen Conti SC's meer worden.

    Iemand enig idee of de Conti Premium Contact minder geluid produceert? (Focus 3.5 2.0TDCI Wagon, 235/40/18)
     
  10. Ik rijd zelf niet op 18" maar op 17". De Sport Contact 3 heb ik na aanschaf van de auto vervangen door Premium Contact 6 (215/50 R17 XL). Het was duidelijk te merken dat deze banden stiller waren dan de destijds al afgereden Sport Contact 3. Maar goed, dan vergelijk je ook een oude, hardere band met een splinternieuwe.
    Ten opzichte van de Sport Contact 5 (die liggen er nog steeds achter op), heb ik het idee dat de Premium Contact 6 een tikkie stiller is.
     
  11. Als je op een bandenboersite kijkt, staat aangegeven hoeveel db geluid deze produceert. Zo heb je een indicatie.
     
  12. #1172 flins, 30 jul 2018
    Laatst bewerkt: 30 jul 2018
    Thnx beiden.
    Als ik op Tirendo kijk, zie ik dat voor beide banden (SC3 en Premium Contact 6) 71dB wordt opgegeven.
    Dat kan betekenen dat het verschil wat Moly hierboven aangeeft, zou kunnen liggen aan het oud-nieuw verhaal. Maar misschien is het wel zo dat de SC3 wél luider wordt en de PremiumContact niet of minder...

    De Michelin PilotSport3 wordt eveneens opgegeven voor 71dB, de Vredestein Ultrac Satin voor 70dB.
    De Goodyear Eagle Asymm.3 daarentegen staat voor "slechts" 68dB in de lijst. Toch een serieus verschil...

    Zijn er mensen die ervaringen hebben met de laatste 2 bandentypes?
    Lees goede dingen over de Vredestein Ultrac Satin...
     
  13. Een band gaat herrie maken als de auto niet goed uitgelijnd is, je krijgt dan scheve vlakken op de band, die dat geluid veroorzaken, dus daarom altijd ook uitlijnen bij een nieuw setje banden, want na tig aantal drempels, stoepjes, opritjes oprijden kan de auto zomaar uit t spoor staan, en nog een goede tip, parkeer je auto altijd met je stuur rechtstaand, want anders staan je band scheef, waardoor je oneffeheden op je band krijgt die ook weer trillingen en geluid kunnen veroorzaken.
     
  14. Afhankelijk van hoeveel je rijdt per jaar, en hoe je rijdt...
    Ik laat de uitlijning elk jaar even nakijken. Scheelt weer raar afgesleten banden.
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  15. Idd ik ook bij elke wissel van banden, rij rond de 40k per jaar dus:)
     
  16. Verschil is 3db wat een halvering van het geluid is. Vraag mij altijd af of je dit hoort maar ik ga er wel op letten als ik nieuw e banden koop. De de fuel savers van Michelin erop liggen en die zijn niet echt stil.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
     
  17. Nu heb ik eens in een technisch autotijdschrift een artikel gelezen over het vervelende cuppen. Je krijgt een zaagtandoppervlak, veroorzaakt door een combinatie van wielstand en profielvorm en - richting. Bijna niet te voorkomen.
    In ieder geval een vervelend dreunend geluid alsof een wiellager aan het einde van zijn latijn is.
    Bij de meeste auto's die ik heb gehad al na zo'n 30.000 km. Dan is het profiel nog lang niet weggesneden maar zou je ze het liefst willen vervangen. (als het niet zo duur zou zijn)


    Sent from my Redmi 4X using Tapatalk
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  18. Cuppen van de banden is bijna altijd achter. Als je nou om de 10.000 Km van voor naar achter wisselt , en je houd de bandenspanning wat hoger als in het boekje , dan is cuppen verleden tijd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     
    Leon Focus vindt dit leuk.
  19. Binnenkort komen en dunlop all season banden op de 17 inch velgen, ben benieuwd...
     
  20. Ik heb al gewisseld van voor naar achter en toch gaan ze uiteindelijk cuppen. Op mijn vorige auto gebruikte ik zomer- en winterhanden. Bij iedere bandenwissel zorgde ik ervoor dat de zomer of winterbanden die de vorige periode voor waren gemonteerd nu achter lagen. En toch gingen uiteindelijk zowel de zomer- als winterbanden cuppen.

    Verstuurd vanaf mijn ME173X met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina